Reklam, ürün ve hizmetlerin tanıtımı ve hatırlatmasını yapan ve reklamcılık sektörünün temelini oluşturan stratejik bir araçtır. Yapay zeka ise makine öğrenmesi teknikleriyle verileri analiz eden ve bu verileri bir insan gibi öğrenebilen ve kullanan bir yapay bir beyin olarak tanımlanabilir. Gelişen yapay zeka araçları toplumun her kesimi ve sektörünü etkileme potansiyeline sahiptir. Tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen reklamlar teknolojik gelişmeler ile paralel şekilde gelişmektedir. Günümüzde yapay zeka araçlarının gelişimi ile etkilenen reklam sektörü, tüketim kültürünü etkileyerek kişisel verileri işlemiş ve reklamcılığa yeni bir boyut kazandırmıştır. Yapay zeka araçları, reklam sektöründe hedef kitle analizi, kişiselleştirilmiş içerik üretimi ve veri odaklı karar alma gibi yenilikçi uygulamaları mümkün kılmış ve sektörde bir dönüşüm başlatmıştır. Bu çalışma reklamcılığın geleceğine yön verecek olan yapay zeka araçları ile reklamcılık sektörü ve tüketim kültürüne arasındaki ilişkiyi ele almış ve yapay zeka araçlarının reklamcılık sektöründeki dönüşümü ve tüketim kültürünü nasıl etkilediği anlatılmıştır. Çalışma ile mevcut literatüre katkı sunmayı ve gelecekteki çalışmalara farklı bir bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır.
Advertising is a strategic tool that promotes and reminds products and services and forms the basis of the advertising industry. Artificial intelligence can be defined as an artificial brain that analyzes data with machine learning techniques and can learn and use this data like a human. Developing artificial intelligence tools have the potential to affect every segment and sector of society. Advertisements that affect the purchasing behavior of consumers are developing in parallel with technological developments. Today, the advertising sector, which is affected by the development of artificial intelligence tools, has processed personal data by affecting the consumption culture and has brought a new dimension to advertising. Artificial intelligence tools have enabled innovative applications such as target audience analysis, personalized content production and data-driven decision-making in the advertising sector and initiated a transformation in the sector. This study examines the relationship between artificial intelligence tools, which will shape the future of advertising, and the advertising industry and consumption culture, and explains how artificial intelligence tools affect the transformation of the advertising industry and consumption culture. The study aims to contribute to the existing literature and offer a different perspective to future studies.
Artificial Intelligence Advertising Consumer Culture Consumer Behavior
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Dijital Reklamcılık |
| Bölüm | Aralık 2024 |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
| Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 22 Aralık 2024 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Niksar Akademik Çalışmalar Dergisi Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.