Özet: Araştırmanın amacı, Diyarbakır ilinde görevli sınıf öğretmenlerinin bazı demografik bilgileri ile Rekreasyon Faaliyetlerine İlişkin Görüşlerinin ve Rekreasyon Aktivitelerine Katılım Sıklıklarının değerlendirilmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır ili 2022-2023 eğitim öğretim yılında aktif görev yapan 349’u kadın, 156’sı erkek olmak üzere toplam 505 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada verileri elde etmek amacı ile kişisel bilgi formu, Rekreasyon Fayda Ölçeği, Rekreasyon Etkinliklerine Katılım Sıklığı Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların rekreasyon faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin, rekreasyon aktivitelerine katılım sıklığının demografik değişkenler açışından karşılaştırılması için ve araştırma verilerinin gruplara göre değişimi bağımsız örneklem t testi ve ANOVA analizi ile yapılmıştır. Değişkenler arası ilişki Pearson korelasyon analizi ile incelenmiştir. Sonuç olarak; kadın öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılımının erkek öğretmenlerden daha fazla olduğu, evli öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılımının bekar öğretmenlere göre daha fazla olduğu, idari görev almanın rekreasyon etkinliklerine katılımı etkilemediği, düzenli fiziksel aktivite yapan öğretmenlerin rekreasyonel fayda algı düzeylerinin daha yüksek olduğu, 22-24 yaş arası öğretmenlerin rekreasyon etkinliklere katılımının 31 yaş ve üzerinden daha fazla olduğu belirlenmiştir. Rekreasyonel aktivitelere katılım sıklığı’nın ilginç bir şekilde 3000-9000 TL arası düşük gelire sahip öğretmenlerde, 9000-11000 TL gelire sahip olanlara nazaran daha yüksek olduğu, rekreasyon etkinliklerine katılım düzeyleri yüksek olan öğretmenlerin rekreasyon fayda düzeylerinin de yüksek olduğu belirlenmiştir.
Rekreasyon Boş zaman Serbest Zaman Aktiviteleri Sınıf Öğretmeni Sportif Rekreatif Aktivite.
T.C. FIRAT ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu'nun 18.05.2022 tarih ve 2022/10 sayılı oturumda almış olduğu 3 no'lu karar ile çalışmanın etik kurallara uygun olduğuna oybirliğiyle karar verilmiştir.
Abstract:The purpose of the research is to evaluate some demographic information of classroom teachers working in Diyarbakır, their Opinions on Recreational Activities and the Frequency of Participation in Recreational Activities. The survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. The sample of the research consisted of a total of 505 classroom teachers, 349 of whom were female and 156 of whom were male, working actively in the 2022-2023 academic year in Diyarbakır. Personal information form, Recreation Benefit Scale, and Recreational Activities Participation Frequency Scale were used to obtain data in the study. In order to compare the participants' opinions on recreational activities, the frequency of participation in recreational activities in terms of demographic variables, and the change of research data according to groups, independent samples t test and ANOVA analysis were used. The relationship between variables was examined with Pearson correlation analysis. In conclusion; The participation of female teachers in recreational activities is higher than that of male teachers, the participation of married teachers in recreational activities is higher than single teachers, taking on administrative duties does not affect the participation in recreational activities, the recreational benefit perception levels of teachers who engage in regular physical activity are higher, and the perception levels of recreational benefits of teachers aged 22-24 are higher. It was determined that participation in recreational activities was higher in people aged 31 and over. Interestingly, it was determined that the frequency of participation in recreational activities was higher in teachers with a low income of 3000-9000 TL than in those with an income of 9000-11000 TL, and that the recreation benefit levels of teachers with high levels of participation in recreational activities were higher.
Recreation Leisure Time Leisure Time Activities Classroom Teacher Sport Recreational Activity.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |