Bu çalışmanın amacı antrenörlerin engelli öğrencilere eğitim verirken sergilemiş oldukları tutumları belirlemektir. Araştırmaya Karadeniz bölgesinde çalışan antrenörler arasından rastgele seçilen 282 kişi katılmıştır. Katılımcılar kamuda görev yapan 79 kadın ve 203 erkek antrenörlerdir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Betimsel yöntem var olan durumu belirten bir durum saptamasıdır. Ölçme aracı olarak yalnızca bir ölçek kullanılmıştır. Öğretmenlerin engelli öğrencilere öğretmeye yönelik tutum ölçeği, kişisel bilgiler ve 22 maddeden oluşmaktadır. Ayrıca ölçek dört alt boyuttan oluşmaktadır. Tutumlar, boyutlar ve genel tutum toplamlarına göre değerlendirilir. Ölçek boyutları davranışsal amaç, öznel normlar, algılanan davranışsal kontrol, davranışa yönelik tutumlar ve genel tutum toplamıdır. Nicel verilerin analizinde veriler normal dağıldığı için, parametrik testlerden t testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda genel tutum ölçeği puanına bakıldığında antrenörlerin engelli öğrencileri öğretmeye yönelik tutumları olumlu iken bu olumlu tutumları yordayan bazı değişkenler tutumlarda etkili iken bazılarını etkili olduğu görülmemiştir. Antrenörlerin tutumlarının etkisinde özel norm alt boyutunun etkili olduğu görülmekle birlikte genel tutumları olumludur.
This study aims to determine the attitudes of the trainers while teaching disabled students. Two hundred eighty-two people randomly selected among the trainers working under the Ministry of Youth and Sports in the Black Sea region participated in the research. The participants are 79 female and 203 male trainers working in the youth sports provincial and district directorates of the youth sports ministry. The descriptive method was used in the research. The descriptive method is a situation determination that indicates the current situation. Only one scale was used as a measurement tool. The scale of teachers' attitudes towards teaching disabled students consists of personal information and 22 items. In addition, the scale consists of four sub-dimensions. Attitudes are evaluated in terms of dimensions and overall attitude totals. Scale dimensions are behavioural purpose, subjective norms, perceived behavioural control, attitudes towards behaviour, and general attitude total. Since the data were normally distributed in the analysis of quantitative data, t-tests and ANOVA tests from parametric tests were used. As a result of the research, when the General Attitude Scale score is examined, it is seen that while the trainers' attitudes towards teaching disabled students are positive, some variables that predict these positive attitudes influence the attitudes, while others are not. Although it is seen that the special norm sub-dimension is effective in the effect of the trainers' attitudes, their general attitudes are positive
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Antrenman, Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |