BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 15 - 26, 01.04.2019
https://doi.org/10.22282/ojrs.2019.48

Öz

Kaynakça

  • Akgül N. (2008). Sivas İl Merkezi Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Sağlık Personelinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Öz-Etkililik-Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Ayaz S, Tezcan S, Akıncı, F. (2005). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışları. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 26-34.
  • Bahar Z, Beşer A, Gördes N, Ersin F. ve Kıssal, A. (2008). Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(19), Erişim:(http://www.whoint/healthpromotion/conferences/6gchp/hpr_050829_%20BCHP. pdf?ua=1) Erişim Tarihi: 22.07.2018. 1-13.
  • Batı H, Tezer E, Duman E, Önen E, Yılmaz C, Fadıloğlu Ç. (2003). Üniversite Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışı Değerlendirmesi. 8. Halk Sağlığı Günleri (Kongre Kitabı), Sivas, 227.
  • Boelen C, Haq C, Hunt V, Rivo M, Shahady E, (2005). Sağlık Hizmeti Sistemlerinin Geliştirilmesi. Bilgel N. Sağlık Sistemlerinin Geliştirilmesinde Aile Hekimliğinin Katkısı, Kılavuz Kitap, WONCA-WHO.
  • Can G, Özdilli K, Erol Ö, Unsar S, Tulek Z, Savaşer S, Özcan Ş, Durna Z. (2008). Comparison Of The Health-Promoting Lifestyles Of Nursing And Non- Nursing Students in Istanbul, Turkey. Nurs Health Sci; 10:273-280.
  • Cengiz, R. Isik, U., Acet, M. (2018). Investigating the Relationship Between Football Coaches’ Humor Styles and Their Perceived Stress Levels. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 9(2). ISO 690
  • Cohen S, Kamarck T, & Mermelstein R, (1983). A Global Measure Of Perceived Stress. Journal Of Health And Social Behavior, 24, 385-396.
  • Galloway R. D. (2003). Health Promotion: Causes, Beliefs And Measurements. CM&R, vol. 1, no. 3:249- 258.
  • Kaplan R. M, Sallis J. F, Patterson T. L. (1993). Health and Human Behavior. Singapore: McGraw-Hill Book Co., 9-10.
  • Kaplun A. (1992). Health Promotion and Chronic Illness Discovering a New Quality of Health. WHO Regional Publications, European Series, No. 44. 3.
  • Megep (2008). Sağlığını Koruma, Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C4%9Fl%C4%B1%C4 %9F%C4%B1n%C4%B1%20Koruma.pdf. Erişim:(http://halksagligi.uludag.edu.tr/emel_irgil_birinci_sinif/sagligi_koruma.pdf) Erişim tarihi: 15.09.2019.
  • O'Donnell M. P. (2009). Definition of Health Promotion 2.0: Embracing Passion, Enhancing Motivation, Recognizing Dynamic Balance, And Creating Opportunities. Am J Health Promot, 24(1):iv.
  • Özvarış Ş. B. (2006). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1132- 1136.
  • Pelitoğlu Çıldır F, Özgür S, (2013). İlköğretim Öğrencileri İçin Sağlık Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), Cilt 7, Sayı 1, s. 32-56.
  • Pender N, Barbauskas V, Hayman L. (1992).“Health Promotion And Disease Prevention Toward Exellence İn Nursing Practice and Education”, Nursing Autlook, 40(3):106- 112.
  • Sayan A. (1998). Çalışan Kadınların Sağlığı Geliştirici Tutum ve Davranışları ile Öz- Bakım Gücü Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • World Health Organization (WHO) 2014a. WHO definition of health. Erişim: (http://www.who.int/about/definition/en/print.html) Erişim tarihi: 22.07.2018.
  • World Health Organization (WHO) 2014b. The Bangkok Charter for Health Promotion in A Globalized World
  • Yardım N, Gögen S, Mollahaliloğlu S. (2009). Sağlığın Geliştirilmesi (Health Promotion): Dünyada ve Türkiye’de Mevcut Durum. İstanbul Tıp Fak Derg, 72:29-35.
  • Yıldırım N. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Bazı Sosyo-Demografik Özelliklerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarına Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas, Cumhuriyet Üniversitesi.

INVESTIGATING PERCEIVED STRESS LEVELS AND LIFESTYLES OF UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2019, , 15 - 26, 01.04.2019
https://doi.org/10.22282/ojrs.2019.48

Öz

The purpose of this study was to investigate perceived stress levels and healthy lifestyles of students from Faculty of Sports Science, Faculty of Education and Faculty of Communication at Trabzon University. The population of the research consisted of students from Faculty of Sports Science, Faculty of Education, and Faculty of Communication at Trabzon University in 2019-2020 academic year and sample consisted of 350 university students 153 female, 197 male who accepted to voluntarily participate in the research. In this research, Personal information form, Healthy Lifestyles Behavior Scale Perceived Stress Scale PSS-10 were used as a data collection tool. Alpha 0.05 level was accepted as significant. There was significant difference in perceived stress levels according to gender variable p

Kaynakça

  • Akgül N. (2008). Sivas İl Merkezi Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Sağlık Personelinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Öz-Etkililik-Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Ayaz S, Tezcan S, Akıncı, F. (2005). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin sağlığı geliştirme davranışları. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 9(2), 26-34.
  • Bahar Z, Beşer A, Gördes N, Ersin F. ve Kıssal, A. (2008). Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(19), Erişim:(http://www.whoint/healthpromotion/conferences/6gchp/hpr_050829_%20BCHP. pdf?ua=1) Erişim Tarihi: 22.07.2018. 1-13.
  • Batı H, Tezer E, Duman E, Önen E, Yılmaz C, Fadıloğlu Ç. (2003). Üniversite Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışı Değerlendirmesi. 8. Halk Sağlığı Günleri (Kongre Kitabı), Sivas, 227.
  • Boelen C, Haq C, Hunt V, Rivo M, Shahady E, (2005). Sağlık Hizmeti Sistemlerinin Geliştirilmesi. Bilgel N. Sağlık Sistemlerinin Geliştirilmesinde Aile Hekimliğinin Katkısı, Kılavuz Kitap, WONCA-WHO.
  • Can G, Özdilli K, Erol Ö, Unsar S, Tulek Z, Savaşer S, Özcan Ş, Durna Z. (2008). Comparison Of The Health-Promoting Lifestyles Of Nursing And Non- Nursing Students in Istanbul, Turkey. Nurs Health Sci; 10:273-280.
  • Cengiz, R. Isik, U., Acet, M. (2018). Investigating the Relationship Between Football Coaches’ Humor Styles and Their Perceived Stress Levels. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 9(2). ISO 690
  • Cohen S, Kamarck T, & Mermelstein R, (1983). A Global Measure Of Perceived Stress. Journal Of Health And Social Behavior, 24, 385-396.
  • Galloway R. D. (2003). Health Promotion: Causes, Beliefs And Measurements. CM&R, vol. 1, no. 3:249- 258.
  • Kaplan R. M, Sallis J. F, Patterson T. L. (1993). Health and Human Behavior. Singapore: McGraw-Hill Book Co., 9-10.
  • Kaplun A. (1992). Health Promotion and Chronic Illness Discovering a New Quality of Health. WHO Regional Publications, European Series, No. 44. 3.
  • Megep (2008). Sağlığını Koruma, Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C4%9Fl%C4%B1%C4 %9F%C4%B1n%C4%B1%20Koruma.pdf. Erişim:(http://halksagligi.uludag.edu.tr/emel_irgil_birinci_sinif/sagligi_koruma.pdf) Erişim tarihi: 15.09.2019.
  • O'Donnell M. P. (2009). Definition of Health Promotion 2.0: Embracing Passion, Enhancing Motivation, Recognizing Dynamic Balance, And Creating Opportunities. Am J Health Promot, 24(1):iv.
  • Özvarış Ş. B. (2006). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1132- 1136.
  • Pelitoğlu Çıldır F, Özgür S, (2013). İlköğretim Öğrencileri İçin Sağlık Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), Cilt 7, Sayı 1, s. 32-56.
  • Pender N, Barbauskas V, Hayman L. (1992).“Health Promotion And Disease Prevention Toward Exellence İn Nursing Practice and Education”, Nursing Autlook, 40(3):106- 112.
  • Sayan A. (1998). Çalışan Kadınların Sağlığı Geliştirici Tutum ve Davranışları ile Öz- Bakım Gücü Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • World Health Organization (WHO) 2014a. WHO definition of health. Erişim: (http://www.who.int/about/definition/en/print.html) Erişim tarihi: 22.07.2018.
  • World Health Organization (WHO) 2014b. The Bangkok Charter for Health Promotion in A Globalized World
  • Yardım N, Gögen S, Mollahaliloğlu S. (2009). Sağlığın Geliştirilmesi (Health Promotion): Dünyada ve Türkiye’de Mevcut Durum. İstanbul Tıp Fak Derg, 72:29-35.
  • Yıldırım N. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Bazı Sosyo-Demografik Özelliklerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarına Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sivas, Cumhuriyet Üniversitesi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hayri Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

Vancouver Aydoğan H. INVESTIGATING PERCEIVED STRESS LEVELS AND LIFESTYLES OF UNIVERSITY STUDENTS. TOJRAS. 2019;8(2):15-26.