BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, , 9 - 22, 01.10.2018
https://doi.org/10.22282/ojrs.2018.39

Öz

Kaynakça

  • Acat, B.,Uzunkol, E. (2010). İlköğretim Programlarındaki Alternatif Değerlendirme Yöntemlerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 337-356.
  • Aksoy, Y, (2011). Çocuk Oyun Alanları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul Aydın Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(6), 82-106.
  • Ayan, S, ve Ulaş, M, (2015). The Examination Of Playground Equipments Which Are Used İn Turkey According To The Models İn Developed Countries, Route Educational And Social Science Journal, 2(3), 130-145.
  • Bianchi, S.M.,&Robinson, J. (1997). Whatdidyou do today? Children’suse of time, familycomposition
  • andtheaquisition of
  • socialcapital. Journal of
  • MarriageandtheFamily, 59, 332–344.
  • Bozak, A., Apaydın, Ç. ve Demirtaş H. (2012). Serbest Etkinlik Dersinin Etkililiğinin Denetmen, Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. İlköğretim Online. 11(2), 520- 529.
  • Büyükozturk, S. (2006). Data Analysis forSocialSciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Christodoulos, A. D. (2006).
  • Obesityandphysicalfitness of pre
  • adolescentchildrenduringtheacademicyearandthesummerperiod: effects of
  • organizedphysicalactivity. Journal of Child HealthCare, 10(3), 199–212.
  • Ekinci, C, M, Bal, S, ve Gürol, M, (2012). Bir İlköğretim okulunun Biyoharmolojik Özellikleri, Cyprus International University, New Trend on Global Education Conferences, http://perweb.firat.edu.tr/personel/yayinlar/fua_36/36_86345.pdf
  • Evans, G. W.,&McCoy, J. M. (1998). WhenBuildingsDon’tWork: the Role of Architecture in Human Health. Journal of EnvironmentalPsychology, 18, 85–94.
  • Gay, L.,Mills, G., &Airasian, P. (2006). EducationalResearch: Competenciesfor Analysis and Application. New York: PrenticeHall.
  • Karaburun, A, Demirci, A, ve Saka, E, (2015). İstanbul Avrupa Yakasındaki Okul Bahçelerinin Öğrenci Sayısına Göre Yeterliliklerinin Mekânsal Olarak Değerlendirilmesi, Marmara Coğrafya Dergisi, 31, 20-47.
  • Karatekin, K, ve Çetinkaya, G. (2013). Okul Bahçelerinin Çevre Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi (Manisa İli Örneği). The Journal Of International Social Research 6(27), 308-315.
  • Kıldan, A, O, (2007). Okulöncesi Eğitim Ortamları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 501-510.
  • MEB İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği 26.07. 2014 Tarihli Ve 29072 Sayılı Resmi Gazete, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkveokuloncyon_0/ilkveokuloncyon_0.html.
  • Moore, R.,& Floyd, M. (2007). InvestigatingParksfor Active Recreationfor Kids (IPARK). Fundingbythe Active LivingResearch program of The Robert Wood Johnson Foundation
  • Özdemir, A, (2011). Okul Bahçesi Peyzaj Tasarım Anlayışındaki Değişim Ve Bu Değişimin Uygulamaya Yansımalarının Bartın Kenti Örneğinde İncelenmesi, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 13(19), 41-51.
  • Sanoff, H. (2002). Schools DesignedwithCommunityParticipation. Washington, DC: NationalClearinghouseforEducationalFacilities.
  • Sivri, H. (1993). Fiziksel ve Mekansal Çevrenin Çocuk Davranışına ve Gelişimine Etkileri (Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). QualitativeResearchMethods in SocialSciences. Ankara: Seckin Publications.
  • Yin, R.K. (1984). Case studyresearch: Design andmethods. In Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). QualitativeResearchMethods in SocialSciences, Ankara: Seckin Publications.

PEDAGOGICAL EXPECTANCES FROM THE PLAYGROUNDS IN THE SCHOOL GARDENS IN CLASSROOM TEACHERS

Yıl 2018, , 9 - 22, 01.10.2018
https://doi.org/10.22282/ojrs.2018.39

Öz

Schools should be made environmentally appropriate preparation of students for the future, from the point of view of education and training, should be together with the place where only basic needs of students are given. School gardens are places where academic life occurs. Therefore, school gardens must be more regular in pre-school and primary school in terms of educational attainment of the pupils in order for children to be useful collectors. The purpose of this study is to reveal the opinions of the classroom teachers about their pedagogical expectations from playgrounds in school gardens. In the study open-ended questions were developed by the researchers as a data collection tool were presented to classroom teachers. The data obtained from 25 classroom teachers who are working in schools affiliated to the Gaziantep Provincial Directorate of National Education were analyzed by content analysis method using interview method which is one of the qualitative methods in the research. As a result of the research, the classroom teachers observed that the school gardens inadequate and did not suitable the level of the students. Teachers who participated in the research indicated that the areas of the school gardens were not reliable. Besides, teachers have come to the conclusion that in terms of children’s improvement, the playgrounds that are in the schools must be wide, there must have different game tools, educational playgrounds and the ground in the gardens must be corrected for the safety of the student.

Kaynakça

  • Acat, B.,Uzunkol, E. (2010). İlköğretim Programlarındaki Alternatif Değerlendirme Yöntemlerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 337-356.
  • Aksoy, Y, (2011). Çocuk Oyun Alanları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul Aydın Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(6), 82-106.
  • Ayan, S, ve Ulaş, M, (2015). The Examination Of Playground Equipments Which Are Used İn Turkey According To The Models İn Developed Countries, Route Educational And Social Science Journal, 2(3), 130-145.
  • Bianchi, S.M.,&Robinson, J. (1997). Whatdidyou do today? Children’suse of time, familycomposition
  • andtheaquisition of
  • socialcapital. Journal of
  • MarriageandtheFamily, 59, 332–344.
  • Bozak, A., Apaydın, Ç. ve Demirtaş H. (2012). Serbest Etkinlik Dersinin Etkililiğinin Denetmen, Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. İlköğretim Online. 11(2), 520- 529.
  • Büyükozturk, S. (2006). Data Analysis forSocialSciences. Ankara: PegemA Publications.
  • Christodoulos, A. D. (2006).
  • Obesityandphysicalfitness of pre
  • adolescentchildrenduringtheacademicyearandthesummerperiod: effects of
  • organizedphysicalactivity. Journal of Child HealthCare, 10(3), 199–212.
  • Ekinci, C, M, Bal, S, ve Gürol, M, (2012). Bir İlköğretim okulunun Biyoharmolojik Özellikleri, Cyprus International University, New Trend on Global Education Conferences, http://perweb.firat.edu.tr/personel/yayinlar/fua_36/36_86345.pdf
  • Evans, G. W.,&McCoy, J. M. (1998). WhenBuildingsDon’tWork: the Role of Architecture in Human Health. Journal of EnvironmentalPsychology, 18, 85–94.
  • Gay, L.,Mills, G., &Airasian, P. (2006). EducationalResearch: Competenciesfor Analysis and Application. New York: PrenticeHall.
  • Karaburun, A, Demirci, A, ve Saka, E, (2015). İstanbul Avrupa Yakasındaki Okul Bahçelerinin Öğrenci Sayısına Göre Yeterliliklerinin Mekânsal Olarak Değerlendirilmesi, Marmara Coğrafya Dergisi, 31, 20-47.
  • Karatekin, K, ve Çetinkaya, G. (2013). Okul Bahçelerinin Çevre Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi (Manisa İli Örneği). The Journal Of International Social Research 6(27), 308-315.
  • Kıldan, A, O, (2007). Okulöncesi Eğitim Ortamları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 501-510.
  • MEB İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği 26.07. 2014 Tarihli Ve 29072 Sayılı Resmi Gazete, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkveokuloncyon_0/ilkveokuloncyon_0.html.
  • Moore, R.,& Floyd, M. (2007). InvestigatingParksfor Active Recreationfor Kids (IPARK). Fundingbythe Active LivingResearch program of The Robert Wood Johnson Foundation
  • Özdemir, A, (2011). Okul Bahçesi Peyzaj Tasarım Anlayışındaki Değişim Ve Bu Değişimin Uygulamaya Yansımalarının Bartın Kenti Örneğinde İncelenmesi, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 13(19), 41-51.
  • Sanoff, H. (2002). Schools DesignedwithCommunityParticipation. Washington, DC: NationalClearinghouseforEducationalFacilities.
  • Sivri, H. (1993). Fiziksel ve Mekansal Çevrenin Çocuk Davranışına ve Gelişimine Etkileri (Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). QualitativeResearchMethods in SocialSciences. Ankara: Seckin Publications.
  • Yin, R.K. (1984). Case studyresearch: Design andmethods. In Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). QualitativeResearchMethods in SocialSciences, Ankara: Seckin Publications.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fikret Alıncak Bu kişi benim

Mehmet Ali Öztürk Bu kişi benim

Tuğba Turak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

Vancouver Alıncak F, Öztürk MA, Turak T. PEDAGOGICAL EXPECTANCES FROM THE PLAYGROUNDS IN THE SCHOOL GARDENS IN CLASSROOM TEACHERS. TOJRAS. 2018;7(4):9-22.