BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, , 1 - 19, 01.07.2018
https://doi.org/10.22282/ojrs.2018.34

Öz

Kaynakça

  • • Adair, J. (2009). Effective Leadership: How to Be a Successful Leader.Pan Macmillan.
  • • Açıkalın, A., (2000), İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Dönüşümcü Liderlik Özellikleri ve Empati Becerileri Arasındaki İlişki (Ankara İli Örneği).Yüksek LisansTezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Arlı, M. ve Nazik, H. (2004). Bilimsel Araştırmaya Giriş. 3. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara
  • • Aytaç, T. (2000).Okul Merkezli Yönetim. Nobel YayınDağıtım, Ankara.
  • • Aytaç, T. (2000a). Eğitim Yönetiminde Yeni Paradigmalar. Okul Merkezli Yönetim. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Aytaç, T. (2002). Post Modern EğitimYöneticisi. 21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu.(16-17 Mayıs). Ankara: Ankara Üniv. Eğitim Bilimleri Fak. Yayınları, Yayın No:191.
  • • Bentley, T. (1999).İnsanları Motive Etme. (Çeviren: Onur Yıldırım). Hayat Yayınları, Ankara.
  • • Burns, M. G. (1978) Leadership. Harper-Row, Newyork. • Can, N.(2002). Milli Eğitim Dergisi. Yaz-Güz Sayı:155-156 http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/155- 156/can.htm 05/03/2018
  • • Celep, C. (2004). Dönüşümcü Liderlik. AnıYayıncılık, Ankara.
  • • Çelik, V. (2003).Eğitimsel Liderlik. PegemYayıncılık, Ankara.
  • • Çelik, V. (1998).Eğitimde Dönüşümcü Liderlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16,423-442.
  • • Çelik, V. (1999).Eğitimsel Liderlik .Pegem, Ankara.
  • • Çelik, S. ve Eryılmaz, F. (2006). Öğretmen Algılarınagöre Endüstri Meslek Lisesi Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Düzeyleri (Ankara iliörneği). Politeknik Dergisi, 9 (4), 211-224.
  • • Duygulu, S. (2007).Servis Sorumlu Hemşirelerine Yönelik Hazırlanan Transformasyone lLiderlik Eğitim Programının Liderlik Uygulamaları Üzerine Etkisi. DoktoraTezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • • Ehrlich, C. J. (1997). A Changing Script For A Changing World. Human Resource Management. Spring,36(1),85-89.
  • • Erçetin, Ş., Ş., (2000).Lider Sarmalında Vizyon. Nobel Yayınları, Ankara.
  • • Erkuş, A. ve Günlü, E. (2008). Duygusal zekanın dönüşümcü liderlik üzerine etkileri.İşletme Fakültesi Dergisi, 9(2), 187-209.
  • • Genç, N., (2004).Yönetim ve Organizasyon. Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • • Gençay, A. (2014).Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin lider likstilleri ve okulimajı, Yüksek lisans tezi.Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • • Goor, M.B., & Schwenn, J.O (1997).Preparing principals for leadership in special education. Intervention in School & Clinic, 32(3), 133-141.
  • • Gül, H., Şahin, K. (2011). Bilgi toplumunda yeni bir liderlik yaklaşımı olarak transformasyonel liderlik ve kamu çalışanlarının transformasyonel
  • liderlikalgısı.Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 237-249.
  • • Karasar, N., (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Karip, E. ve Köksal, K., (1996). Etkili Eğitim Sistemlerinin Geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi Dergisi, Yıl:2, Sayı:2 kuey.net/index.php/kuey/article/view/714/518, 29/03/2018
  • • Kocabaş, İ. ve Karaköse, T. (2005). Okul Müdürlerinin Tutum ve Davranışlarının Öğretmenlerin Motivasyonuna Etkisi .http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256405 15/03/2018.
  • • Kouzes, J.M., & Posner, B.Z. (2001).Leadership practices inventory [LPI]. (Revised second edition, online version, participant’s workbook). San Francisco: Jossey-Bass/Pfeiffer
  • • Kouzes, J.M. ve Posner, B.Z. (2003).The Leadership Practices Inventory (LPI):Participant’s Workbook. Third Edition, Pfeiffer, San Francisco.
  • • Leithwood, K.,A.( 1992). The Move Toward Transformational Leadership. Educational Leadership. 49(5)
  • • Morgan, G. (1989). Empowering Human Resources.Human Resource Management in Education. Bristol: Open University Press 12 Cofferidge Close Stony Stratford Milton Keynes MKII IBY, 32-37
  • • Sashkin, M. ve Rosenbach, E.W. (1993).A New Leadership Paradigm. Contemporary Issues in Leadership, Westview Press. Colorado.
  • • Töremen, F. veYasan, T. (2010). İlköğretim okulu yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri (Malatya iliörneği). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 27-39.
  • • Tutar, H., Tuzcuoğlu F., Argun, Ç. ve Akman E. (2009). Dönüştürücü/etkileşimciliderliğin örgütsel adanmışlık üzerine etkisi: Karşılaştırmalı bir çalışma. 1. Uluslararası Davraz Kongresi, Isparta.
  • • Wells, W., ve Hejna, W. (2009).Developing leadership talent in healthcare organizations. Healthcare financial management, 63(1), 66-69.
  • • Yazıcı, A. Ş. ve Akyol, B. (2017).Okul müdürlerinin liderlik davranışları ile öğretmen özerkliği arasındaki ilişki. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi / The Journal of International Education Science, 4(10), 189-208
  • • Young, R.I. (1994). Critical leadership skills: Perceptions of aspiring and experienced elementary school principals. Unpublished Doctoral Dissertation, Spalding University, Louisville, Kentucky.

1-A STUDY ON THE LEADERSHIP SKILLS OF PRIMARY SCHOOL PRINCIPALS

Yıl 2018, , 1 - 19, 01.07.2018
https://doi.org/10.22282/ojrs.2018.34

Öz

In today’s information society, it has become increasingly challenging to manage people due to such reasons as increased education levels, and their ability to better express themselves Adair, 2009 . Therefore, the primary school principals who are responsible in areas that shape the future of a country are expected to be leaders that can gather several staff together with various fields of expertise around a common goal, and enable them to take risks pertaining to the future, use new and effective teaching methods, leverage the reflections of technology on education efficiently, and keep up with change and innovation

Kaynakça

  • • Adair, J. (2009). Effective Leadership: How to Be a Successful Leader.Pan Macmillan.
  • • Açıkalın, A., (2000), İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Dönüşümcü Liderlik Özellikleri ve Empati Becerileri Arasındaki İlişki (Ankara İli Örneği).Yüksek LisansTezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Arlı, M. ve Nazik, H. (2004). Bilimsel Araştırmaya Giriş. 3. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara
  • • Aytaç, T. (2000).Okul Merkezli Yönetim. Nobel YayınDağıtım, Ankara.
  • • Aytaç, T. (2000a). Eğitim Yönetiminde Yeni Paradigmalar. Okul Merkezli Yönetim. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Aytaç, T. (2002). Post Modern EğitimYöneticisi. 21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu.(16-17 Mayıs). Ankara: Ankara Üniv. Eğitim Bilimleri Fak. Yayınları, Yayın No:191.
  • • Bentley, T. (1999).İnsanları Motive Etme. (Çeviren: Onur Yıldırım). Hayat Yayınları, Ankara.
  • • Burns, M. G. (1978) Leadership. Harper-Row, Newyork. • Can, N.(2002). Milli Eğitim Dergisi. Yaz-Güz Sayı:155-156 http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/155- 156/can.htm 05/03/2018
  • • Celep, C. (2004). Dönüşümcü Liderlik. AnıYayıncılık, Ankara.
  • • Çelik, V. (2003).Eğitimsel Liderlik. PegemYayıncılık, Ankara.
  • • Çelik, V. (1998).Eğitimde Dönüşümcü Liderlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16,423-442.
  • • Çelik, V. (1999).Eğitimsel Liderlik .Pegem, Ankara.
  • • Çelik, S. ve Eryılmaz, F. (2006). Öğretmen Algılarınagöre Endüstri Meslek Lisesi Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Düzeyleri (Ankara iliörneği). Politeknik Dergisi, 9 (4), 211-224.
  • • Duygulu, S. (2007).Servis Sorumlu Hemşirelerine Yönelik Hazırlanan Transformasyone lLiderlik Eğitim Programının Liderlik Uygulamaları Üzerine Etkisi. DoktoraTezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • • Ehrlich, C. J. (1997). A Changing Script For A Changing World. Human Resource Management. Spring,36(1),85-89.
  • • Erçetin, Ş., Ş., (2000).Lider Sarmalında Vizyon. Nobel Yayınları, Ankara.
  • • Erkuş, A. ve Günlü, E. (2008). Duygusal zekanın dönüşümcü liderlik üzerine etkileri.İşletme Fakültesi Dergisi, 9(2), 187-209.
  • • Genç, N., (2004).Yönetim ve Organizasyon. Seçkin yayıncılık, Ankara.
  • • Gençay, A. (2014).Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin lider likstilleri ve okulimajı, Yüksek lisans tezi.Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • • Goor, M.B., & Schwenn, J.O (1997).Preparing principals for leadership in special education. Intervention in School & Clinic, 32(3), 133-141.
  • • Gül, H., Şahin, K. (2011). Bilgi toplumunda yeni bir liderlik yaklaşımı olarak transformasyonel liderlik ve kamu çalışanlarının transformasyonel
  • liderlikalgısı.Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 237-249.
  • • Karasar, N., (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Karip, E. ve Köksal, K., (1996). Etkili Eğitim Sistemlerinin Geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi Dergisi, Yıl:2, Sayı:2 kuey.net/index.php/kuey/article/view/714/518, 29/03/2018
  • • Kocabaş, İ. ve Karaköse, T. (2005). Okul Müdürlerinin Tutum ve Davranışlarının Öğretmenlerin Motivasyonuna Etkisi .http://dergipark.gov.tr/download/article-file/256405 15/03/2018.
  • • Kouzes, J.M., & Posner, B.Z. (2001).Leadership practices inventory [LPI]. (Revised second edition, online version, participant’s workbook). San Francisco: Jossey-Bass/Pfeiffer
  • • Kouzes, J.M. ve Posner, B.Z. (2003).The Leadership Practices Inventory (LPI):Participant’s Workbook. Third Edition, Pfeiffer, San Francisco.
  • • Leithwood, K.,A.( 1992). The Move Toward Transformational Leadership. Educational Leadership. 49(5)
  • • Morgan, G. (1989). Empowering Human Resources.Human Resource Management in Education. Bristol: Open University Press 12 Cofferidge Close Stony Stratford Milton Keynes MKII IBY, 32-37
  • • Sashkin, M. ve Rosenbach, E.W. (1993).A New Leadership Paradigm. Contemporary Issues in Leadership, Westview Press. Colorado.
  • • Töremen, F. veYasan, T. (2010). İlköğretim okulu yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri (Malatya iliörneği). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 27-39.
  • • Tutar, H., Tuzcuoğlu F., Argun, Ç. ve Akman E. (2009). Dönüştürücü/etkileşimciliderliğin örgütsel adanmışlık üzerine etkisi: Karşılaştırmalı bir çalışma. 1. Uluslararası Davraz Kongresi, Isparta.
  • • Wells, W., ve Hejna, W. (2009).Developing leadership talent in healthcare organizations. Healthcare financial management, 63(1), 66-69.
  • • Yazıcı, A. Ş. ve Akyol, B. (2017).Okul müdürlerinin liderlik davranışları ile öğretmen özerkliği arasındaki ilişki. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi / The Journal of International Education Science, 4(10), 189-208
  • • Young, R.I. (1994). Critical leadership skills: Perceptions of aspiring and experienced elementary school principals. Unpublished Doctoral Dissertation, Spalding University, Louisville, Kentucky.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Zeynep Yılmaz Öztürk Bu kişi benim

Hüseyin Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

Vancouver Yılmaz Öztürk Z, Öztürk H. 1-A STUDY ON THE LEADERSHIP SKILLS OF PRIMARY SCHOOL PRINCIPALS. TOJRAS. 2018;7(3):1-19.