BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 26 - 35, 01.04.2020
https://doi.org/10.22282/ojrs.2020.64

Öz

Kaynakça

  • Çekal N. Aşçıların Beslenme (Besin Öğeleri) Bilgi Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Turizm Araştırmaları Dergisi, 2007; 18(1), s:64-74.
  • Besler H. T. ve ark. Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi 2015, Ankara, 2015.
  • Besler T., Bilici S., Buzgan T. Türkiye Obezite (Şişmanlık) ile Mücadele ve Kontrol Programı, 2010- 2014, 1.Basım Sağlık Bakanlığı Yayın No:773 Ankara 2010.
  • Bilge E. Bir İşletmede Çalışanların Beslenme Durumları ve Enerji Harcamalarının Değerlendirilmesi. T.C. Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2009, Edirne (Danışman: Yard. Doç. Dr. U. Berberoğlu)
  • Yücecan S. Optimal Beslenme, 2008, Ankara.
  • Oktar İ, Şanlıer N. İlköğretim Okullarında Uygulanan Beslenme Programları ve Öğrencilerin Beslenme Davranışları İle İlgili Öğretmen ve Yöneticilerin Görüşleri, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi/ Mesleki Eğitim Dergisi, 2003; 2, s: 1-8
  • Tayfur M. Beslenme Ve Diyetetik Alanında Bilginin Güvenilirliği, Tayfur M., Diyetisyenin Çalışma Rehberi, 1.Baskı, Ankara, 2014,s:424-425.
  • Baysal, A., Bozkurt, N., Pekcan, G., Besler, T., Aksoy, M., Merdol, Kutluay, T. Diyet El Kitabı, Ankara, 2002.
  • Sabbağ Ç. İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Beslenme Alışkanlıkları Ve Beslenme Bilgi Düzeyleri, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2003, Ankara (Danışmanı: Prof. Dr. M. S. Sürücüoğlu).
  • Sakar E. İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Beslenme Alışkanlıkları Ve Beslenme Bilgi Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, 2013, Ankara (Danışman: Prof. Dr. F. Açkurt).
  • Kutluay-Merdol T. Tarih Öncesi ve Sonrası Dönemlerde Beslenme Uygulamalarında Oluşan Değişimlere Genel Bakış, Beslenme Antropolojisi-1, 1.Baskı, 2012.
  • Özdamar, K. Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi-1, Kaan Kitabevi, 2011, Eskişehir, s:8.
  • Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Basım ve Yayım, 12. Baskı, Ankara, 2011, s:157- 235.
  • Dallongeville, J., Marecaux, N., Cottel, D., Bingham, A. Association between nutrition knowledge and nutritional intake in middle-aged men from Northern France. Public Health Nutrition, 2001, 4(1): 27-33.
  • De Vriendt, T., Matthys, C., Verbeke, W., Pynaert, I., Henauw, S. Determinants of nutrition knowledge in young and middle-aged Belgian women and the association with their dietary behavior. Appetite, 2009; 52(3), 788-792.
  • Brug, J. Determinants of healthy eating: motivation, abilities, and environmental opportunities. Family practice, 2008;25(1), i50-i55.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. (Sekizinci Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 1998.
  • Balcı A. Sosyal bilimlerde Araştırma, Ankara: Pegem A yayıncılık 2005.

MEASUREMENT of NUTRITIONAL KNOWLEDGE LEVEL of PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 26 - 35, 01.04.2020
https://doi.org/10.22282/ojrs.2020.64

Öz

This study aimed to determine the nutritional information levels of 60 Physical Education and sports teachers working in schools under the Directorate of National Education of Adıyaman province, method: a questionnaire was used to collect the data in this study. The questionnaire used is composed of two parts and 20 questions. Accordingly, the first part of the questionnaire consists of 4 questions related to demographic and introductory information from the participants. The second part of the questionnaire consists of 20 questions related to the measurement of nutrition information levels of physical education and sports teachers. Data SPSS 21. Analyzed with 0 programs. In order to test the reliability of the measurement, the Cronbach Alpha test was applied and the Cronbach Alpha coefficient was 0.581. Results: "consuming whole grain brown bread because of the vitamins it contains is beneficial for the central nervous system."He responded correctly to his proposition. In this study, participants mostly answered 88.1% 53 people correctly about the source of vitamin D and what tasks the calcium mineral was used for in the body. Conclusion: the research does not say that the knowledge of Physical Education and sports teachers about nutrition is sufficient, so it is recommended that they are informed about nutrition.

Kaynakça

  • Çekal N. Aşçıların Beslenme (Besin Öğeleri) Bilgi Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Turizm Araştırmaları Dergisi, 2007; 18(1), s:64-74.
  • Besler H. T. ve ark. Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi 2015, Ankara, 2015.
  • Besler T., Bilici S., Buzgan T. Türkiye Obezite (Şişmanlık) ile Mücadele ve Kontrol Programı, 2010- 2014, 1.Basım Sağlık Bakanlığı Yayın No:773 Ankara 2010.
  • Bilge E. Bir İşletmede Çalışanların Beslenme Durumları ve Enerji Harcamalarının Değerlendirilmesi. T.C. Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2009, Edirne (Danışman: Yard. Doç. Dr. U. Berberoğlu)
  • Yücecan S. Optimal Beslenme, 2008, Ankara.
  • Oktar İ, Şanlıer N. İlköğretim Okullarında Uygulanan Beslenme Programları ve Öğrencilerin Beslenme Davranışları İle İlgili Öğretmen ve Yöneticilerin Görüşleri, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi/ Mesleki Eğitim Dergisi, 2003; 2, s: 1-8
  • Tayfur M. Beslenme Ve Diyetetik Alanında Bilginin Güvenilirliği, Tayfur M., Diyetisyenin Çalışma Rehberi, 1.Baskı, Ankara, 2014,s:424-425.
  • Baysal, A., Bozkurt, N., Pekcan, G., Besler, T., Aksoy, M., Merdol, Kutluay, T. Diyet El Kitabı, Ankara, 2002.
  • Sabbağ Ç. İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Beslenme Alışkanlıkları Ve Beslenme Bilgi Düzeyleri, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2003, Ankara (Danışmanı: Prof. Dr. M. S. Sürücüoğlu).
  • Sakar E. İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Beslenme Alışkanlıkları Ve Beslenme Bilgi Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, 2013, Ankara (Danışman: Prof. Dr. F. Açkurt).
  • Kutluay-Merdol T. Tarih Öncesi ve Sonrası Dönemlerde Beslenme Uygulamalarında Oluşan Değişimlere Genel Bakış, Beslenme Antropolojisi-1, 1.Baskı, 2012.
  • Özdamar, K. Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi-1, Kaan Kitabevi, 2011, Eskişehir, s:8.
  • Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Basım ve Yayım, 12. Baskı, Ankara, 2011, s:157- 235.
  • Dallongeville, J., Marecaux, N., Cottel, D., Bingham, A. Association between nutrition knowledge and nutritional intake in middle-aged men from Northern France. Public Health Nutrition, 2001, 4(1): 27-33.
  • De Vriendt, T., Matthys, C., Verbeke, W., Pynaert, I., Henauw, S. Determinants of nutrition knowledge in young and middle-aged Belgian women and the association with their dietary behavior. Appetite, 2009; 52(3), 788-792.
  • Brug, J. Determinants of healthy eating: motivation, abilities, and environmental opportunities. Family practice, 2008;25(1), i50-i55.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. (Sekizinci Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 1998.
  • Balcı A. Sosyal bilimlerde Araştırma, Ankara: Pegem A yayıncılık 2005.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hayrettin Gümüşdağ Bu kişi benim

Alpaslan Kartal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Gümüşdağ H, Kartal A. MEASUREMENT of NUTRITIONAL KNOWLEDGE LEVEL of PHYSICAL EDUCATION TEACHERS. TOJRAS. 2020;9(2):26-35.