BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 36 - 48, 01.04.2020
https://doi.org/10.22282/ojrs.2020.65

Öz

Kaynakça

  • Aldan Karademir Ç., Saracaloğlu A.S. (2013). Sorgulama Becerileri Ölçeği’ nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Asya Öğretim Dergisi. 2013,1(2). 56-65
  • Aldan Karademir Ç., Çaylı B., Deveci Ö. (2019). Öğretmen Adaylarının Sorgulama Becerileri ile Meraklılık Düzeylerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 2019; 18 (3): s.1157-1171.
  • Aldan Karademir, Ç. ve Saracaloğlu, A. S. (2017). Öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerinin öğretmen öz yeterlik düzeyine etkisi. Electronic Turkish Studies, 12(33), 261-290.
  • Aydın, M. Z. (2001) “Aktif Öğretim Yöntemlerinden Buldurma (Sokrates) Yöntemi”, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5(1), 55-80.
  • Beshears, C. M. (2012) “Inquiry-Based Instruction in the Social Studies: Successes and Challenges, Theses and Dissertations”, Yüksek Lisans Tezi, Arkansas Üniversitesi, Amerika Birleşik Devletleri.
  • Bedir, T. ve Duman, B. (2017). Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 12(18), 105-120.
  • Delcourt, M.A.B. ve Mckinnon, J. (2011) “Tools for Inquary: Improving Questioning in the Classroom”, Learning Landscapes, 4(2), 145-159.
  • Doğanay, A. ve Ünal, F. (2006) Eleştirel Düşünmenin Öğretimi. (Edt: A. Şimşek): İçerik Türlerine Dayalı Öğretim, Ankara: Nobel Yayıncılık, (209- 264).
  • Elmalı, A. G. Ş. ve Yıldız, A. G. E. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerileri, epistemolojik inançları ve öğrenme stilleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 92-108.
  • Friesen, S. ve Scott, D. (2013). Inquiry-Based Learning: A Review of the Research Literature, Paper Prepared fort he Alberta Ministry of Education (https://galileo.org/focus-on-inquiry-lit- review.pdf).
  • Güneş, F. (2016) “Eğitimde Sorgulamanın Gücü”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 188-204.
  • Harlen, W. (2014) “Helping children’s development of inquiry skills”, Educational Consultant, Scotland, 1(1), 5-19.
  • Işık, G. (2011). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın.
  • Karapınar, A. (2016) “Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Ortamının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri, Sorgulama Becerileri ve Bilimsel Düşünme Yetenekleri Üzerindeki Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Kaplan Parsa, M. (2016) “İşbirlikli Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Ortamının Yaratıcı Düşünmeye, Sorgulayıcı Öğrenme Becerilerine, Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutuma Etkisi”, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaya, G. ve Yılmaz, S. (2016) “Açık Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Başarısına ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 300-318.
  • Khamis, V., Dukmak, S. ve Elhoweris, H. (2008). Factors affecting the motivation to learn among United Arab Emirates middle and high school students. Educational Studies, 34(3), 191-200.
  • Martin, A. J. (2003). The Student Motivation Scale: Further testing of an instrument that measures school students’ motivation. Australian journal of Education, 47( I), 2003,88-I06.
  • Sezen, G. ve Paliç, G. (2011). Lise öğrencilerin problem çözme becerisi algılarının belirlenmesi. Antalya: 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (27- 29 April).
  • Şahin, Ç., Arcagök, S., Çetin, Ş., Mertol, H. ve Boran, G. Sınıf öğretmeni adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), 17-28
  • Taşkoyan, S. N. (2008) “Fen ve Teknoloji Öğretiminde Sorgulayıcı Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri, Akademik Başarıları ve Tutumları Üzerindeki Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Yeşiltaş, N.K. ve Kaymakçı, S. (2009) “John Dewey’in Eğitim Anlayışı ve Sosyal Bilgiler Eğitimine Yönelik Bazı Örnek Uygulamaları”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4)
  • Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Karakurt, P. ve Türkleş, S. (2011). Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 905-921
  • Yılmaz, Z. ve Karamustafaoğlu, S. (2015). Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 347-363.

EXAMINATION OF QUESTIONING SKILLS OF STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS SCHOOLS IN TERMS OF SOME VARIABLES

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 2, 36 - 48, 01.04.2020
https://doi.org/10.22282/ojrs.2020.65

Öz

The aim of this study is to examine the questioning skills of students studying in physical education and sports schools in different universities according to some variables. A total of 419 students from Karabük University, Kırıkkale University and Hittite University participated in the study as volunteers. As a result of the analyses, it was determined that there was a significant difference between the gender variable and the questioning skills of the students participating in the study and that the questioning skills scores of the female students were higher. There was a significant difference between the type of branch and the interrogation skills of the students who participated in the study. In the lower dimension of controlling knowledge, students who play team sports, and in the lower dimension of selfconfidence, students who play individual sports have higher interrogation skills. Knowledge acquisition between students with the college they attended inquiry skills sub-dimensions in the Hittite University, and between Cornell University and Yale University, Kırıkkale University, and Yale University between p

Kaynakça

  • Aldan Karademir Ç., Saracaloğlu A.S. (2013). Sorgulama Becerileri Ölçeği’ nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Asya Öğretim Dergisi. 2013,1(2). 56-65
  • Aldan Karademir Ç., Çaylı B., Deveci Ö. (2019). Öğretmen Adaylarının Sorgulama Becerileri ile Meraklılık Düzeylerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 2019; 18 (3): s.1157-1171.
  • Aldan Karademir, Ç. ve Saracaloğlu, A. S. (2017). Öğretmen adaylarının sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerinin öğretmen öz yeterlik düzeyine etkisi. Electronic Turkish Studies, 12(33), 261-290.
  • Aydın, M. Z. (2001) “Aktif Öğretim Yöntemlerinden Buldurma (Sokrates) Yöntemi”, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5(1), 55-80.
  • Beshears, C. M. (2012) “Inquiry-Based Instruction in the Social Studies: Successes and Challenges, Theses and Dissertations”, Yüksek Lisans Tezi, Arkansas Üniversitesi, Amerika Birleşik Devletleri.
  • Bedir, T. ve Duman, B. (2017). Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 12(18), 105-120.
  • Delcourt, M.A.B. ve Mckinnon, J. (2011) “Tools for Inquary: Improving Questioning in the Classroom”, Learning Landscapes, 4(2), 145-159.
  • Doğanay, A. ve Ünal, F. (2006) Eleştirel Düşünmenin Öğretimi. (Edt: A. Şimşek): İçerik Türlerine Dayalı Öğretim, Ankara: Nobel Yayıncılık, (209- 264).
  • Elmalı, A. G. Ş. ve Yıldız, A. G. E. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sorgulama becerileri, epistemolojik inançları ve öğrenme stilleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 92-108.
  • Friesen, S. ve Scott, D. (2013). Inquiry-Based Learning: A Review of the Research Literature, Paper Prepared fort he Alberta Ministry of Education (https://galileo.org/focus-on-inquiry-lit- review.pdf).
  • Güneş, F. (2016) “Eğitimde Sorgulamanın Gücü”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 188-204.
  • Harlen, W. (2014) “Helping children’s development of inquiry skills”, Educational Consultant, Scotland, 1(1), 5-19.
  • Işık, G. (2011). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın.
  • Karapınar, A. (2016) “Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Ortamının Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri, Sorgulama Becerileri ve Bilimsel Düşünme Yetenekleri Üzerindeki Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Kaplan Parsa, M. (2016) “İşbirlikli Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Ortamının Yaratıcı Düşünmeye, Sorgulayıcı Öğrenme Becerilerine, Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutuma Etkisi”, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaya, G. ve Yılmaz, S. (2016) “Açık Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Başarısına ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 300-318.
  • Khamis, V., Dukmak, S. ve Elhoweris, H. (2008). Factors affecting the motivation to learn among United Arab Emirates middle and high school students. Educational Studies, 34(3), 191-200.
  • Martin, A. J. (2003). The Student Motivation Scale: Further testing of an instrument that measures school students’ motivation. Australian journal of Education, 47( I), 2003,88-I06.
  • Sezen, G. ve Paliç, G. (2011). Lise öğrencilerin problem çözme becerisi algılarının belirlenmesi. Antalya: 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (27- 29 April).
  • Şahin, Ç., Arcagök, S., Çetin, Ş., Mertol, H. ve Boran, G. Sınıf öğretmeni adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), 17-28
  • Taşkoyan, S. N. (2008) “Fen ve Teknoloji Öğretiminde Sorgulayıcı Öğrenme Stratejilerinin Öğrencilerin Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri, Akademik Başarıları ve Tutumları Üzerindeki Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Yeşiltaş, N.K. ve Kaymakçı, S. (2009) “John Dewey’in Eğitim Anlayışı ve Sosyal Bilgiler Eğitimine Yönelik Bazı Örnek Uygulamaları”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4)
  • Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Karakurt, P. ve Türkleş, S. (2011). Lise öğrencilerinin problem çözme becerileri ve etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 905-921
  • Yılmaz, Z. ve Karamustafaoğlu, S. (2015). Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 347-363.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hayrettin Gümüşdağ Bu kişi benim

Mehmet Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Gümüşdağ H, Aydoğan M. EXAMINATION OF QUESTIONING SKILLS OF STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS SCHOOLS IN TERMS OF SOME VARIABLES. TOJRAS. 2020;9(2):36-48.