BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 31 - 48, 01.07.2018
https://doi.org/10.22282/ojrs.2018.36

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2014). Eğitimde Yaratıcı Drama (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet İçi Eğitim Kavramı ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar, Milli Eğitim Dergisi, 147, 66-69
  • Babadoğan, C. (1989). Kamu Kesimindeki Hizmetiçi Eğitim ProgramlarınınEtkinliğinin Değerlendirilmesi.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Ankara:Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bağcı, N. ve Şimşek, S. (2000). Milli Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 146, 9-12.
  • Baran, B. ve Çağıltay, K. (2006). Teachers Experiences in OPD Environment. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(4), 110-122.
  • Boydak, M. (1999). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi: (Fırat, Gazi, Marmara Üniversiteleri ve TÜBİTAK Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Boydak, M. (1999). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Büyüközturk, S. (2006). Data Analysis for Social Sciences. Ankara: Pegem A Publications.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmet İçi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Nobel Yayınları, Ankara.
  • EARGED, (1995). Terfi Nedeni Olarak Hizmet içi Eğitim, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • EARGED, (2006). Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet içi Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • EARGED, (2008b). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Türkçe Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • Ergin, İ., Akseki, B., Deniz, E. (2012). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55- 66.
  • Eryılmaz, B. (1998).Kamu Yönetimi. İstanbul.İstanbul: Erkam Matbaası
  • Fok, S., Chan, K., Sin, K., Hg, A.H., Yeung, A.S. (2005). In-Service Teacher Training Needs in Hong Kong. Paper Presented at the Annual Conference of the Australian Association for Research in Education, Sydney, Australia.
  • Garton, B. L. ve Chang, N. (1997). An assessment of the İnservice Needs Of Beginning Teachers Of Agriculture Using Two Assessment Models. Journal of Agricultural Education, 38(3), 51-58.
  • Gay, L., Mills, G., Airasian, P. (2006). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Prentice Hall.
  • Gönen S, Kocakaya S. (2006). Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(19), 37- 44.
  • Gültekin M., Çubukçu Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, (19)185-2001.
  • Karadağ, F. N. (2012). Yetişkinlerin Katıldıkları Hizmet İçi Eğitimlerinde Kullanılan Yaratıcı Drama Yöntemi Hakkındaki Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara
  • Karagiorgi, Y. ve Symeou, L. (2007). Teachers' in-Service Training Needs in Cyprus. European Journal of Teacher Education, 30(2), 175-194.
  • Küçükahmet, L. (2005). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB, (1988). Hizmet içi Eğitim: Kuruluş, Gelişme, Faaliyetler 1960-1987, Ankara: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Hizmet İçi Daire Başkanlığı Yayınları.
  • Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet İçi Öğretim Programlarının Etkinliği. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, No: 102, Ankara.
  • Richert, A. E. (1991). Using Teacher Cases for Reflection and Enhanced Understanding, Ann Lieberman ve Lynne Miller (Ed.), Staff Development for Education in the 1990’s, Second Teachers College Press, New York.
  • Taymaz, A. H., Sunay, Y. ve Aytaç, T. (1997). Hizmet İçi Eğitimde Koordinasyon Sağlanması Toplantısı, Milli Eğitim Dergisi, 133, 13-17.
  • Taymaz, H. (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar İlkeler Yöntemler, Ankara: Takav Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Tutum, C.(1979). Personel yönetimi. Ankara: TODAİE Yayınları, No:179
  • Varış, F. (1998). Eğitim Bilimine Giriş. Alkım Yayınları, Ankara.
  • Wray, D. (1989) Negotiatingneeds in school-focusedinset. British Journal of In Service Education, 15(3), 145-149.
  • Yalın, H. İ. (2001). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, Mart-Mayıs, 150: 58-68.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). Qualitative Research Methods in Social Sciences. Ankara: Seckin Publications.
  • Yin, R.K. (1984). Case study research: Design and methods. In Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). Qualitative Research Methods in Social Sciences, Ankara: Seckin Publications.
  • Yönel, A. (2004). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin yaratıcı dramaya yönelik tutumlarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya).

EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS 'THOUGHTS ON IN- SERVICE EDUCATION

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 31 - 48, 01.07.2018
https://doi.org/10.22282/ojrs.2018.36

Öz

The development of a society is possible only if the individuals forming the society are educated in line with a number of goals and objectives. Scientific and technological developments affect the educational environment from time to time. In the professional sense, the information that teachers receive during their undergraduate period loses its validity over time, or the effect of this information is diminishing. For this reason, teachers need a number of in-service trainings both in the general sense and in the professional sense in order to adapt to the developing technology. For this reason, the Ministry of National Education is providing in-service training programs with the aim of contributing to the development of teachers during certain periods of the year. This study was conducted to determine the thoughts of physical education teachers about inservice training programs. In the survey, physical education teachers; The general thoughts on the inservice training program, the thoughts on the benefits of the program, the thoughts on which areas the training program should be given, the thoughts on the duration of the training program, the thoughts on the dates of the training program, the thoughts on the trainers presenting the training program and the suggestions about the training program It was studied. The data obtained from 50 physical education teachers working in the schools within the provincial borders of Gaziantep were analyzed by content analysis method using the interview method which is one of the qualitative research methods in the research. As a result of the research, the thoughts of the physical education teachers regarding the in-service education can be listed as follows; Most teachers see the in-service training program useful for their professional development, think that it is useful in terms of renewing themselves and acquiring new knowledge, They provide positive gains if planned and programmed and that they increase the quality of teachers with it. In addition, physical education teachers expressed their opinion that it would be useful to include the subjects related to sports branches in the field of in-service training, sports education and teaching methods. However, it was concluded that in-service training programs should be planned according to the needs and expectations of the teachers and it is necessary to regularly receive feedback about the in-service training from the teachers.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2014). Eğitimde Yaratıcı Drama (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet İçi Eğitim Kavramı ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar, Milli Eğitim Dergisi, 147, 66-69
  • Babadoğan, C. (1989). Kamu Kesimindeki Hizmetiçi Eğitim ProgramlarınınEtkinliğinin Değerlendirilmesi.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Ankara:Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bağcı, N. ve Şimşek, S. (2000). Milli Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 146, 9-12.
  • Baran, B. ve Çağıltay, K. (2006). Teachers Experiences in OPD Environment. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(4), 110-122.
  • Boydak, M. (1999). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi: (Fırat, Gazi, Marmara Üniversiteleri ve TÜBİTAK Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Boydak, M. (1999). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Büyüközturk, S. (2006). Data Analysis for Social Sciences. Ankara: Pegem A Publications.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmet İçi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Nobel Yayınları, Ankara.
  • EARGED, (1995). Terfi Nedeni Olarak Hizmet içi Eğitim, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • EARGED, (2006). Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet içi Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • EARGED, (2008b). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Türkçe Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • Ergin, İ., Akseki, B., Deniz, E. (2012). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55- 66.
  • Eryılmaz, B. (1998).Kamu Yönetimi. İstanbul.İstanbul: Erkam Matbaası
  • Fok, S., Chan, K., Sin, K., Hg, A.H., Yeung, A.S. (2005). In-Service Teacher Training Needs in Hong Kong. Paper Presented at the Annual Conference of the Australian Association for Research in Education, Sydney, Australia.
  • Garton, B. L. ve Chang, N. (1997). An assessment of the İnservice Needs Of Beginning Teachers Of Agriculture Using Two Assessment Models. Journal of Agricultural Education, 38(3), 51-58.
  • Gay, L., Mills, G., Airasian, P. (2006). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Prentice Hall.
  • Gönen S, Kocakaya S. (2006). Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(19), 37- 44.
  • Gültekin M., Çubukçu Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, (19)185-2001.
  • Karadağ, F. N. (2012). Yetişkinlerin Katıldıkları Hizmet İçi Eğitimlerinde Kullanılan Yaratıcı Drama Yöntemi Hakkındaki Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara
  • Karagiorgi, Y. ve Symeou, L. (2007). Teachers' in-Service Training Needs in Cyprus. European Journal of Teacher Education, 30(2), 175-194.
  • Küçükahmet, L. (2005). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB, (1988). Hizmet içi Eğitim: Kuruluş, Gelişme, Faaliyetler 1960-1987, Ankara: Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Hizmet İçi Daire Başkanlığı Yayınları.
  • Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet İçi Öğretim Programlarının Etkinliği. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, No: 102, Ankara.
  • Richert, A. E. (1991). Using Teacher Cases for Reflection and Enhanced Understanding, Ann Lieberman ve Lynne Miller (Ed.), Staff Development for Education in the 1990’s, Second Teachers College Press, New York.
  • Taymaz, A. H., Sunay, Y. ve Aytaç, T. (1997). Hizmet İçi Eğitimde Koordinasyon Sağlanması Toplantısı, Milli Eğitim Dergisi, 133, 13-17.
  • Taymaz, H. (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar İlkeler Yöntemler, Ankara: Takav Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Tutum, C.(1979). Personel yönetimi. Ankara: TODAİE Yayınları, No:179
  • Varış, F. (1998). Eğitim Bilimine Giriş. Alkım Yayınları, Ankara.
  • Wray, D. (1989) Negotiatingneeds in school-focusedinset. British Journal of In Service Education, 15(3), 145-149.
  • Yalın, H. İ. (2001). Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, Mart-Mayıs, 150: 58-68.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). Qualitative Research Methods in Social Sciences. Ankara: Seckin Publications.
  • Yin, R.K. (1984). Case study research: Design and methods. In Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). Qualitative Research Methods in Social Sciences, Ankara: Seckin Publications.
  • Yönel, A. (2004). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin yaratıcı dramaya yönelik tutumlarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fikret Alıncak Bu kişi benim

Mehmet Ali Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Alıncak F, Öztürk MA. EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS ’THOUGHTS ON IN- SERVICE EDUCATION. TOJRAS. 2018;7(3):31-48.