BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 1 - 14, 01.10.2016
https://doi.org/10.22282/v5.i4.01

Öz

Kaynakça

  • Akande A.J., Olowonirejuaro O.A., ve Okware-Kalu C.E.(2014). A Study Of Stress Among Secondary School Sdutends, IOSR Journal of Research&Method in Education, Volume 4, Issue 5, Sep-Oct.2014, pp32-36.
  • Akın U.,Baloğlu M.,Karslı M.D.(2014). The Examination Of Stress And Anxiety Levels Of The Female Administrators İn Turkey, Education And Science, Vol.39, No.174,pp.160-172.
  • Akpınar B.(2013). Öğretmen Adaylarının Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Analizi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2013),229-241.
  • Anadolu Üniversitesi Yayınları.(1999). Stresle Başa Çıkma Ve İyimserlik, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:1098, Eskişehir.
  • Arseven A.D.(1993). Alan Araştırma Yöntemi, Ankara : Gül Yayınevi.
  • Arslan C., Güllü M., Tutal V.(2011). Spor Yapan Ve Yapmayan İlköğretim Öğrencilerinin Depresyon Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 5,Sayı 2,S.120-132
  • Bakırcıoğlu R.(2006). Ansiklopedik Psikoloji Sözlüğü,Ankara : Anı Yayıcılık.
  • Baltaş A.,Baltaş Z.(2000). Stres ve Başaçıkma Yolları, İstanbul : Remzi Kitabevi.
  • Barlow D.H.,Rapee R.M.,Perini S.(2014). 10 Steps To Mastering Stress, Oxford University Press, Newyork.
  • Bashir S., Khan S., Qureshi M.E., Khan W. (2013). İmpact Of Demographic Variables On
  • Baştuğ G., Çumralıgil B.(2004). Kros Sporu İle Uğraşan Sporcuların Depresyon Düzeylerinin Yaş Ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, II(3), 95-100.
  • Braham J.B.(1998). Stres Yönetimi, Çev. Diker G.V., İstanbul : Hayat Yayınları.
  • Duman U.(2009). Spor Yapan Ve Yapmayan Ergen Öğrencilerin Stresle Başa Çıkma Düzeylerinin Karşılaştırılması(Kayseri İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Durna U.(2006). Üniversite Öğrencilerinin Stres Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Niğde Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt :20, Nisan 2006,sayı 1.
  • Ekinci E.,N., Özdilek Ç., Deryahanoğlu G., Üstün Ü.D.(2014). Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Özgüven Düzeylerinin İncelenmesi, Sportif Bakış : Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi 1(1),36-42.
  • Emmanuel A.O.,Adom A.E.,Solomon F.K.(2014). Perceived Stress and Academic Performance Of Senior High School Students İn Wester Region,Gana, European Journal Of Business And Social Sciences, Vol.2, No.11, pp.88-101.
  • Folkman, S and Lazarus, R S, (1980). An analysis of coping in a middle-aged community sample. Journal of Health and Social Behavior, 21, pp. 219–239. Abstract-MEDLINE.
  • İmamoğlu S.(2009). İlköğretim Okul Müdürlerinin Stres Yaratan Yaşam Olayları Ve Stresle Başa Çıkma Tarzlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, Bursa.
  • Keenan K.(1999). Stresle Başa Çıkma, (S.Aydın Çev.)İstanbul : Remzi Kitabevi.
  • Khai-When C.(2009). A study Of Stress Sources Among College Students İn Taiwan, Journal Of Academic And Business Ethics, 2(14), pp.1-8.
  • Khan Z.,Lanin A.B.,Ahmad N.(2015). The Level Of Stress İn Male And Female School Students, Journal Of Education And Practice, Vol.6, No.13.,pp.166-168.
  • Klinic Community Health Service, Stress & Stress Management, January 2010.
  • Kumar S.,Bhukar J.P.(2013). Stress Level And Coping Strategies of College Students, Journal Of Phisical Education And Sport management, Vol. 4(1), pp.5-11.
  • Kurt G.(2011). Adana Kemal Serhadli Polis Meslek Lisesi Öğrencilerinin Stresle Başaçıkma Düzeylerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Labrogue L.J.(2013). Stress, Stressors, And Stress Responses Student Nurses İn A Goverment School, Health Science Journal, Volume 7, İssue 4.
  • Nabizade K.(2004). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Orta Asyalı Öğrencilerle Türk Öğrencilerin Stresle Baş Çıkma Tutumları İle Yardım Arama Davranışlarının İncelenmesi: KTÜ Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Okeke C.I.O.,Adu E.O.,Drake M.L.,Duku N.S.(2014), Correlating Demographic Variables With Occupational Stress And Coping Strategies Of Pre-School Educators; A Literature Review, Faculty of Education, University of Fort Hare,East London Campüs, South Africa, J Pscyhology, 5(2), pp.143-154
  • Öner N.(1986). Stres Ve Dini İnanç, Ankara : Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları / 18.
  • Özdeveci M.,Yalçın Y.(2010). Spor Tatmininin Sporcuların Stres Ve Saldırganlık Düzeyleri Üzerindeki Etkisi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 4,Sayı 1.
  • Perceived Sources Of Occupational Stress Among Gomal Üniversity Teaching Staff, Jornal Of Education And Practice, Vol.4, No.16.
  • Pfeiffer D.(2001). Academic And Environmental Stressamong Undergraduate And Graduate College Students: A Literatüre Review, The Graduate School, Guidence And Counceling-Mental Health, University Of Wisconsin, Menomonie, USA.
  • Poyraz E.(2009). İlköğretim Ve Ortaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Stres Kaynakları Ve Stresle Başa Çıkma Yolları, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Reddy S.,Kannekanti P., Hamza A.(2015). A Comparative Study On Self Esteem And Stress Among Private And Goverment High School Students, www.Rsisinternational.Org/Ijrs.Html, Erişim Tarihi 16 Mayıs 2016, Volume II, İssue III, March 2015, 18-22.
  • Rowshan A.(2003). Stres Yönetimi, Çev. Cüceloğlu Ş.,İstanbul : Sistem Yayıncılık.
  • Suldo S.M.,Shaunessy E.,Hardesty R.(2008). Relationships Among Stres,Coping And Mental Health İn High Achieving High School Students, Psychology İn The School, Vol(45)4.
  • Şahin NH, Durak A (1995). Stresle başa çıkma tarzları ölçeği: üniversite öğrencileri için uyarlanması, Türk psikoloji Dergisi, 10: 56-73.
  • Şeker M.(2014). Güreş Eğitim Merkezlerindeki Güreşçilerin Depresyon, Kaygı Ve Stres Düzeylerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Thawabieh A.M.,Qaisy L.M.(2012). Assessing Stress Among University Students, American İnternational Journal Of Contemporary Research, Vol.2, No.2, pp.110-116.
  • Turkay H.,Sökmen T.(2014). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Sporda Güdülenme Kaynakları ve Stresle Başa Çıkma Tarzları, İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(3), 1(9).
  • Uluışık V.(2015). Spor Yapan Ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Stres Ve Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Burdur.
  • Üstün A.,Bayar A.(2015). Üniversite Öğrencilerinin Depresyon, Anksiyete ve Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4,Sayı 1, Makale No: 36.
  • Yalçın, İ, Çalık, F ve Ramazanoğlu, F. (2016). Gençlik Kamplarında Görev Yapan Kamp Liderlerinin Stresle Başa Çıkma Tarzlarının İncelenmesi.ERPA International Congresses on Education, Sarajevo/Bosnia and Herzegovina 2-4 June 2016, ISBN: 978-605-83418-1-4. S. 939-945.

INVESTIGATION OF SPORTS HIGH SCHOOL STUDENTS COPING WITH STRESS LEVELS

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 1 - 14, 01.10.2016
https://doi.org/10.22282/v5.i4.01

Öz

This study, aims to examine the different variables in how the students in sports high school copes with stress. In this study, screening method has been used and 242 questionnaires were distributed to the participants by the number of students. Out of 204, 201 has been returned. Some of these questionnaires has been without valid reasons, such as incomplete questionnaires are set to leave. In total, 188 of the questionnaires has been found worthy of analysis. Accordingly, 188 participant’s information % 68.6 Male, n=129, %31.4 Female, n=59 was taken into account. Data of this research has been developed by Personal Information Form and Folkman and Lazarus 1980 , which was adopted to Turkish by Şahin ve Durak 1995 under the name of Stress Coping Styles Participant’s ways to cope with stress has been analyzed depending on their gender, age, income and sportive activities. In this research, a significant difference has been found between coping with stress and gender difference. Female participant’s ways of coping with stress has been found rather weaker, then to those of male participants. In contrast, there is no significant difference that is observed between income, physical fitness and age, in terms of coping with stress. Administration board of the school, teachers and the parents of the female students may contribute by education and planning, to female participant’s ways of coping with stress.

Kaynakça

  • Akande A.J., Olowonirejuaro O.A., ve Okware-Kalu C.E.(2014). A Study Of Stress Among Secondary School Sdutends, IOSR Journal of Research&Method in Education, Volume 4, Issue 5, Sep-Oct.2014, pp32-36.
  • Akın U.,Baloğlu M.,Karslı M.D.(2014). The Examination Of Stress And Anxiety Levels Of The Female Administrators İn Turkey, Education And Science, Vol.39, No.174,pp.160-172.
  • Akpınar B.(2013). Öğretmen Adaylarının Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Analizi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2013),229-241.
  • Anadolu Üniversitesi Yayınları.(1999). Stresle Başa Çıkma Ve İyimserlik, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:1098, Eskişehir.
  • Arseven A.D.(1993). Alan Araştırma Yöntemi, Ankara : Gül Yayınevi.
  • Arslan C., Güllü M., Tutal V.(2011). Spor Yapan Ve Yapmayan İlköğretim Öğrencilerinin Depresyon Durumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 5,Sayı 2,S.120-132
  • Bakırcıoğlu R.(2006). Ansiklopedik Psikoloji Sözlüğü,Ankara : Anı Yayıcılık.
  • Baltaş A.,Baltaş Z.(2000). Stres ve Başaçıkma Yolları, İstanbul : Remzi Kitabevi.
  • Barlow D.H.,Rapee R.M.,Perini S.(2014). 10 Steps To Mastering Stress, Oxford University Press, Newyork.
  • Bashir S., Khan S., Qureshi M.E., Khan W. (2013). İmpact Of Demographic Variables On
  • Baştuğ G., Çumralıgil B.(2004). Kros Sporu İle Uğraşan Sporcuların Depresyon Düzeylerinin Yaş Ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, II(3), 95-100.
  • Braham J.B.(1998). Stres Yönetimi, Çev. Diker G.V., İstanbul : Hayat Yayınları.
  • Duman U.(2009). Spor Yapan Ve Yapmayan Ergen Öğrencilerin Stresle Başa Çıkma Düzeylerinin Karşılaştırılması(Kayseri İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Durna U.(2006). Üniversite Öğrencilerinin Stres Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Niğde Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt :20, Nisan 2006,sayı 1.
  • Ekinci E.,N., Özdilek Ç., Deryahanoğlu G., Üstün Ü.D.(2014). Spor Yapan Lise Öğrencilerinin Özgüven Düzeylerinin İncelenmesi, Sportif Bakış : Spor Ve Eğitim Bilimleri Dergisi 1(1),36-42.
  • Emmanuel A.O.,Adom A.E.,Solomon F.K.(2014). Perceived Stress and Academic Performance Of Senior High School Students İn Wester Region,Gana, European Journal Of Business And Social Sciences, Vol.2, No.11, pp.88-101.
  • Folkman, S and Lazarus, R S, (1980). An analysis of coping in a middle-aged community sample. Journal of Health and Social Behavior, 21, pp. 219–239. Abstract-MEDLINE.
  • İmamoğlu S.(2009). İlköğretim Okul Müdürlerinin Stres Yaratan Yaşam Olayları Ve Stresle Başa Çıkma Tarzlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, Bursa.
  • Keenan K.(1999). Stresle Başa Çıkma, (S.Aydın Çev.)İstanbul : Remzi Kitabevi.
  • Khai-When C.(2009). A study Of Stress Sources Among College Students İn Taiwan, Journal Of Academic And Business Ethics, 2(14), pp.1-8.
  • Khan Z.,Lanin A.B.,Ahmad N.(2015). The Level Of Stress İn Male And Female School Students, Journal Of Education And Practice, Vol.6, No.13.,pp.166-168.
  • Klinic Community Health Service, Stress & Stress Management, January 2010.
  • Kumar S.,Bhukar J.P.(2013). Stress Level And Coping Strategies of College Students, Journal Of Phisical Education And Sport management, Vol. 4(1), pp.5-11.
  • Kurt G.(2011). Adana Kemal Serhadli Polis Meslek Lisesi Öğrencilerinin Stresle Başaçıkma Düzeylerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Labrogue L.J.(2013). Stress, Stressors, And Stress Responses Student Nurses İn A Goverment School, Health Science Journal, Volume 7, İssue 4.
  • Nabizade K.(2004). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Orta Asyalı Öğrencilerle Türk Öğrencilerin Stresle Baş Çıkma Tutumları İle Yardım Arama Davranışlarının İncelenmesi: KTÜ Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Okeke C.I.O.,Adu E.O.,Drake M.L.,Duku N.S.(2014), Correlating Demographic Variables With Occupational Stress And Coping Strategies Of Pre-School Educators; A Literature Review, Faculty of Education, University of Fort Hare,East London Campüs, South Africa, J Pscyhology, 5(2), pp.143-154
  • Öner N.(1986). Stres Ve Dini İnanç, Ankara : Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları / 18.
  • Özdeveci M.,Yalçın Y.(2010). Spor Tatmininin Sporcuların Stres Ve Saldırganlık Düzeyleri Üzerindeki Etkisi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 4,Sayı 1.
  • Perceived Sources Of Occupational Stress Among Gomal Üniversity Teaching Staff, Jornal Of Education And Practice, Vol.4, No.16.
  • Pfeiffer D.(2001). Academic And Environmental Stressamong Undergraduate And Graduate College Students: A Literatüre Review, The Graduate School, Guidence And Counceling-Mental Health, University Of Wisconsin, Menomonie, USA.
  • Poyraz E.(2009). İlköğretim Ve Ortaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Stres Kaynakları Ve Stresle Başa Çıkma Yolları, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Reddy S.,Kannekanti P., Hamza A.(2015). A Comparative Study On Self Esteem And Stress Among Private And Goverment High School Students, www.Rsisinternational.Org/Ijrs.Html, Erişim Tarihi 16 Mayıs 2016, Volume II, İssue III, March 2015, 18-22.
  • Rowshan A.(2003). Stres Yönetimi, Çev. Cüceloğlu Ş.,İstanbul : Sistem Yayıncılık.
  • Suldo S.M.,Shaunessy E.,Hardesty R.(2008). Relationships Among Stres,Coping And Mental Health İn High Achieving High School Students, Psychology İn The School, Vol(45)4.
  • Şahin NH, Durak A (1995). Stresle başa çıkma tarzları ölçeği: üniversite öğrencileri için uyarlanması, Türk psikoloji Dergisi, 10: 56-73.
  • Şeker M.(2014). Güreş Eğitim Merkezlerindeki Güreşçilerin Depresyon, Kaygı Ve Stres Düzeylerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • Thawabieh A.M.,Qaisy L.M.(2012). Assessing Stress Among University Students, American İnternational Journal Of Contemporary Research, Vol.2, No.2, pp.110-116.
  • Turkay H.,Sökmen T.(2014). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Sporda Güdülenme Kaynakları ve Stresle Başa Çıkma Tarzları, İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(3), 1(9).
  • Uluışık V.(2015). Spor Yapan Ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Stres Ve Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Burdur.
  • Üstün A.,Bayar A.(2015). Üniversite Öğrencilerinin Depresyon, Anksiyete ve Stres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4,Sayı 1, Makale No: 36.
  • Yalçın, İ, Çalık, F ve Ramazanoğlu, F. (2016). Gençlik Kamplarında Görev Yapan Kamp Liderlerinin Stresle Başa Çıkma Tarzlarının İncelenmesi.ERPA International Congresses on Education, Sarajevo/Bosnia and Herzegovina 2-4 June 2016, ISBN: 978-605-83418-1-4. S. 939-945.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Engin Yönet Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

Vancouver Yönet E. INVESTIGATION OF SPORTS HIGH SCHOOL STUDENTS COPING WITH STRESS LEVELS. TOJRAS. 2016;5(4):1-14.