BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 33 - 44, 01.10.2016
https://doi.org/10.22282/v5.i4.04

Öz

Kaynakça

  • Altinkilic, S. (2008). Okul oncesi ogretmenlerinin is ve yasam doyumlarinin incelenmesi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Istanbul: Yeditepe Universitesi.
  • Arli M & Nazik H. (2001). Bilimsel arastırmaya giris. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Avsaroglu S, Deniz E & Kahraman A. (2005). Teknik ogretmenlerde is doyumu yasam doyumu ve mesleki tukenmislik duzeylerinin incelenmesi. Selcuk Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 14: 115-129.
  • Ayan S, Kocacik F & Karakus H. (2009). Lise ogretmenlerinin is doyumu duzeyi ile bunu etkileyen bireysel ve kurumsal etkenler (Sivas merkez ilce ornegi). Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10:18–25.
  • Basaran I. (2008). Orgutsel davranis ve insanin uretim gucu. Ankara: Siyasal Basim Yayim Dagitim.
  • Bilge F, Akman Y & Kelecioglu H. (2007). Ogretim elemanlarinin is doyumlarinin incelenmesi. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 32: 32-41.
  • Bilir M. (2007). Ogretmen algilarina gore, ilkogretim okul yoneticilerin donusumcu liderlik ozellikleriyle ogretmenlerin is doyumu iliskisinin incelenmesi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Konya: Selcuk Universitesi.
  • Bingol D. (2003). İnsan kaynaklari yonetimi. (5. Basim) Istanbul: Beta Basim Yayim.
  • Bozkurt O & Bozkurt I. (2008). Is tatminini etkileyen isletme ici faktorlerin egitim sektoru acisindan degerlendirilmesine yonelik bir alan arastirmasi. Dogus Universitesi Dergisi, 9 (1): 1-18.
  • Canbay S. (2007). İlkogretim okullarinda calisan ogretmenlerin is doyumu ve denetim odagi iliskisi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Izmir: Dokuz Eylul Universitesi.
  • Elma C & Demir K. (2000). Yonetimde cagdas yaklasimlar uygulamalar ve sorunlar. Ankara: Ani Yayincilik.
  • Eser S. (2010). Okul oncesi ogretmenlerinde is doyumu, meslektas iliskileri ve okul idaresi destegi arasindaki iliskilerin incelenmesi (Tekirdag ili ornegi). Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Canakkale: Onsekiz Mart Universitesi.
  • Gergin B. (2006). İlkogretim okulu ogretmenlerin is doyum duzeyleri (Corum ili ornegi). Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Universitesi.
  • Girgin G. (2009). Ogretmenlerin is doyumuna etki eden faktorlerin incelenmesi. E- Journal Of New World Sciences Academy, 4(4): 1297- 1307.
  • Gunbayi, I & Toprak D. (2010). İlkogretim okulu sinif ve ozel sinif ogretmenlerinin is doyum duzeylerinin karsilastirilmasi. İlkogretim Online, 9(1): 150-169.
  • Gunduz H. (2008). Ilkogretim okullarinda orgutsel iklim ile ogretmenlerin is doyumlari arasindaki iliski (Gaziantep ili ornegi). Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Gaziantep: Gaziantep Universitesi.
  • Karaca B. (2007). Ilkogretim ve ortaogretim beden egitimi ogretmenlerinin is tatmini uzerine ampirik bir calisma: Ankara’daki devlet okullari ile ozel okullarin karsilastirilmasi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Universitesi.
  • Koc H, Yazicioglu I & Hatipoglu H. (2009). Ogretmenlerin is doyum algilari ile performanslari arasindaki iliskinin belirlenmesine yonelik bir arastirma. Ondokuz Mayis Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 28: 13-22.
  • Milli Egitim Mudurlugu. (2012). Atama II Bolum Bilgileri, Malatya.
  • Ozutku H. (2007). Yonetici, ast etkilesimi ile is tatmini arasindaki iliski. Amme İdaresi Dergisi, 40(2): 79-98.
  • Sabuncuoglu Z & Tuz M. (2008). Orgutsel psikoloji. Bursa: Alfa Aktuel Basim Yay. Dag. Ltd. Sti.
  • Sarigoz O. (2014). Ogretim teknolojilerinin kullanimina yonelik ogretmen goruslerinin degerlendirilmesi. Uluslararasi Beseri ve Hakemli Akademik Bilimler Dergisi, 5(10): 100–116.
  • Sulu H. (2007). Resmi ve Ozel Ilkogretim okullarinda calisan ogretmenlerin is tatminleri ile denetim odagi arasindaki iliskinin incelenmesi Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Universitesi.
  • Sahin H & Dursun A. (2009). Okul oncesi ogretmenlerin is doyumlari: Burdur ornegi. Mehmet Akif Ersoy Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 18: 160- 174.
  • Yılmaz M. (2007). Kalite yonetim sisteminin is doyumuna etkisi: Kalite belgesi bulunan ve bulanmayan matbaa isletmelerinde bir uygulama. Yayinlanmamis Doktora Tezi, Ankara: Gazi Universitesi.
  • Yigit A. (2007). Ozel egitim kurumlarinda calisan ogretmenlerin is doyumu tukenmislik ve ruh saglik duzeylerinin cesitli degiskenler acisindan incelenmesi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Nigde: Nigde Universitesi.
  • Yuksel I. (2005). Iletisimin is tatmini uzerindeki etkileri: Bir isletmede yapilan gorgul calisma. Dogus Universitesi Dergisi, 6(2): 291-306.

EXAMINATION OF COLLEAGUE, SCHOOL ADMINISTRATION AND JOB SATISFACTION RELATIONS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHERS

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 33 - 44, 01.10.2016
https://doi.org/10.22282/v5.i4.04

Öz

This research was conducted for the purpose of identifying the colleague relations of physical education and sports teachers, support of school administration and job satisfaction levels for their professions in terms of certain variables. The population of the research, which was made by using general survey model, consisted of regular physical education and sports teachers working in Malatya city center. As for the sampling, it consisted of 80 volunteer physical education and sports teachers, randomly selected from the population. Colleague relations, support of school administration and job satisfaction scales were used as data collection tools in the research. Arithmetic average, t-test and one-way analysis of variance was used in analysis of the data. As a result of the research, based on the answers given by teachers to the scale, it was determined that general arithmetic averages of colleague relations, support of school administration and job satisfaction for their professions are at medium level. Also, it was identified that no statistically significant difference was present between the age, education level, marital status, seniority and the school they work and colleague relations, support of school administration and job satisfaction scores.

Kaynakça

  • Altinkilic, S. (2008). Okul oncesi ogretmenlerinin is ve yasam doyumlarinin incelenmesi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Istanbul: Yeditepe Universitesi.
  • Arli M & Nazik H. (2001). Bilimsel arastırmaya giris. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Avsaroglu S, Deniz E & Kahraman A. (2005). Teknik ogretmenlerde is doyumu yasam doyumu ve mesleki tukenmislik duzeylerinin incelenmesi. Selcuk Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 14: 115-129.
  • Ayan S, Kocacik F & Karakus H. (2009). Lise ogretmenlerinin is doyumu duzeyi ile bunu etkileyen bireysel ve kurumsal etkenler (Sivas merkez ilce ornegi). Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10:18–25.
  • Basaran I. (2008). Orgutsel davranis ve insanin uretim gucu. Ankara: Siyasal Basim Yayim Dagitim.
  • Bilge F, Akman Y & Kelecioglu H. (2007). Ogretim elemanlarinin is doyumlarinin incelenmesi. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 32: 32-41.
  • Bilir M. (2007). Ogretmen algilarina gore, ilkogretim okul yoneticilerin donusumcu liderlik ozellikleriyle ogretmenlerin is doyumu iliskisinin incelenmesi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Konya: Selcuk Universitesi.
  • Bingol D. (2003). İnsan kaynaklari yonetimi. (5. Basim) Istanbul: Beta Basim Yayim.
  • Bozkurt O & Bozkurt I. (2008). Is tatminini etkileyen isletme ici faktorlerin egitim sektoru acisindan degerlendirilmesine yonelik bir alan arastirmasi. Dogus Universitesi Dergisi, 9 (1): 1-18.
  • Canbay S. (2007). İlkogretim okullarinda calisan ogretmenlerin is doyumu ve denetim odagi iliskisi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Izmir: Dokuz Eylul Universitesi.
  • Elma C & Demir K. (2000). Yonetimde cagdas yaklasimlar uygulamalar ve sorunlar. Ankara: Ani Yayincilik.
  • Eser S. (2010). Okul oncesi ogretmenlerinde is doyumu, meslektas iliskileri ve okul idaresi destegi arasindaki iliskilerin incelenmesi (Tekirdag ili ornegi). Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Canakkale: Onsekiz Mart Universitesi.
  • Gergin B. (2006). İlkogretim okulu ogretmenlerin is doyum duzeyleri (Corum ili ornegi). Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Universitesi.
  • Girgin G. (2009). Ogretmenlerin is doyumuna etki eden faktorlerin incelenmesi. E- Journal Of New World Sciences Academy, 4(4): 1297- 1307.
  • Gunbayi, I & Toprak D. (2010). İlkogretim okulu sinif ve ozel sinif ogretmenlerinin is doyum duzeylerinin karsilastirilmasi. İlkogretim Online, 9(1): 150-169.
  • Gunduz H. (2008). Ilkogretim okullarinda orgutsel iklim ile ogretmenlerin is doyumlari arasindaki iliski (Gaziantep ili ornegi). Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Gaziantep: Gaziantep Universitesi.
  • Karaca B. (2007). Ilkogretim ve ortaogretim beden egitimi ogretmenlerinin is tatmini uzerine ampirik bir calisma: Ankara’daki devlet okullari ile ozel okullarin karsilastirilmasi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Universitesi.
  • Koc H, Yazicioglu I & Hatipoglu H. (2009). Ogretmenlerin is doyum algilari ile performanslari arasindaki iliskinin belirlenmesine yonelik bir arastirma. Ondokuz Mayis Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 28: 13-22.
  • Milli Egitim Mudurlugu. (2012). Atama II Bolum Bilgileri, Malatya.
  • Ozutku H. (2007). Yonetici, ast etkilesimi ile is tatmini arasindaki iliski. Amme İdaresi Dergisi, 40(2): 79-98.
  • Sabuncuoglu Z & Tuz M. (2008). Orgutsel psikoloji. Bursa: Alfa Aktuel Basim Yay. Dag. Ltd. Sti.
  • Sarigoz O. (2014). Ogretim teknolojilerinin kullanimina yonelik ogretmen goruslerinin degerlendirilmesi. Uluslararasi Beseri ve Hakemli Akademik Bilimler Dergisi, 5(10): 100–116.
  • Sulu H. (2007). Resmi ve Ozel Ilkogretim okullarinda calisan ogretmenlerin is tatminleri ile denetim odagi arasindaki iliskinin incelenmesi Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Universitesi.
  • Sahin H & Dursun A. (2009). Okul oncesi ogretmenlerin is doyumlari: Burdur ornegi. Mehmet Akif Ersoy Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 18: 160- 174.
  • Yılmaz M. (2007). Kalite yonetim sisteminin is doyumuna etkisi: Kalite belgesi bulunan ve bulanmayan matbaa isletmelerinde bir uygulama. Yayinlanmamis Doktora Tezi, Ankara: Gazi Universitesi.
  • Yigit A. (2007). Ozel egitim kurumlarinda calisan ogretmenlerin is doyumu tukenmislik ve ruh saglik duzeylerinin cesitli degiskenler acisindan incelenmesi. Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi, Nigde: Nigde Universitesi.
  • Yuksel I. (2005). Iletisimin is tatmini uzerindeki etkileri: Bir isletmede yapilan gorgul calisma. Dogus Universitesi Dergisi, 6(2): 291-306.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Serkan Hacıcaferoğlu Bu kişi benim

Burhanettin Hacıcaferoğlu Bu kişi benim

Mehmet Hasan Selçuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Hacıcaferoğlu, S., Hacıcaferoğlu, B., & Selçuk, M. H. (2016). EXAMINATION OF COLLEAGUE, SCHOOL ADMINISTRATION AND JOB SATISFACTION RELATIONS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHERS. The Online Journal of Recreation and Sports, 5(4), 33-44. https://doi.org/10.22282/v5.i4.04