Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

current approaches on pre-school children's play and sports in the Covid-19 process

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 1, 48 - 56, 01.01.2022

Öz

In this study, current approaches on pre-school children's play and sports in the Covid-19 process are discussed. It is considered a maturity from the knowledge acquired from developmentally basic information in preschool children. It offers game and sports trainings for pre-school children. Basic movements and small-scale products for children, such as lightweight designs, light weights, are developmental products. Education to nurture and nurture Covid-19 has not been effective in making education as training about old, stay-at-home and preparing sports training. This can be used to improve Covid-19 and training those who can make the sport fit has been made important

Kaynakça

  • Çakır, Z. (2020). The effects of the covid-19 pandemic on sports, athletes and trainers during the normalization phase. The Online Journal of Recreation and Sports, 9(3), 45-58.
  • Çakır, Z., Gönen, M., & Ceyhan, M. A. (2021). Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktivitelere Katılımını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi. Spor Bilimlerinde Güncel Konular ve Yaklaşımlar‐2 (pp. 144-163).
  • Çelik, F. ve Yenal, T. H. (2020). Covid-19 ve Hareketsiz Yaşam. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3 (2), 249-259. DOI: 10.38021/asbid.804705.
  • Daniels, S., Arnett, D., ve Eckel, R. (2005). Overweight in children and adolescents: pathophysiology, consequences, prevention and treatment. Circulation, 111, 1999-2012.
  • Duman, G. (2014). Hareket eğitimine giriş, Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi (Ed.: Duman G), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-6, Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Erbaş, Ü. (2021). Effect of physical activity level and behavioral regulations in exercise on successful aging. Progress in Nutrition.
  • Erbaş, Ü. (2020). The Relationship of Physical Activity Level and Recreation Area. International Journal of Recreation and Sports Science, 4(1), 18-27.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Kızıl Yatmaz, A., Avaroğlu, N. ve Çok, Y. (2021). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Covid-19 Salgın Süreci ve Etkilerine İlişkin Görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4 (1), 101-113. DOI: 10.52974/jena.936048.
  • Güven, N.M. (2005). Okul Öncesi ve İlköğretimde Beden Eğitimi (4.baskı), Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Heper, E. (2012). Sporla ilgili kavramlar ve sporun tarihsel gelişimi, Spor Bilimlerine Giriş (Ed.: Ertan H), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları no:2509.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M., ve Somekh, E. (2020). Behavioral and Emotional Disorders in Children during the COVID-19 Epidemic. The Journal of Pediatrics. doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013.
  • Karaman Ç, Son M, Bayazıt B, Dinçer Ö, Çolak E (2012). Spor yapan ve yapmayan 10-12 yaş grubu çocuklarda benlik saygısının incelenmesi, I.Rekreasyon Araştırmaları Kongresi: 431-438, 12-15 Nisan, Kemer/Antalya.
  • Karataş, İ. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bayburt ve Erzurum İlleri Örneği. International Journal of Contemporary Educational Studies, 7(2), 480-499.
  • Karatas, I. ve Akyuz, H. (2021). Investigation of the Relationship Between the Two-Dimensional Self-Esteem Perceptions and Leadership Orientations of the Faculty of Sports Sciences Students. Education Quarterly Reviews, 4(4), 492-505.
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N. ve Kök, M. (2007). Play as Educational Activity in the Child’s Development Process [Çocuğun Gelişim Sürecinde Eğitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun]. Journal of Ataturk University Kazım Karabekir Faculty of Education [Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi], (16), 324–342.
  • Kotan Ç., ve Yaman Ç (2009). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarla ili örneği), Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 49-58.
  • Lifter, K., Foster-Sanda, S., Arzamarski, C., Briesch, J. ve McClure, E. (2011). Overview of play: Its uses and importance in early intervention/early childhood special education. Infants & Young Children, 24(3), 225–245.
  • Mart, M., ve Kesicioglu, O.S. (2020). Parents’ opinion to play at home during COVID-19 pandemic. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381
  • Kul, M., Çatıkkaş, F., Türkmen, M., & Akyüz, H. (2015). The Role of Sports in recreational activities. The Online Journal of Recreation and Sport, 4(1), 40.
  • MEB. 2020. Uzaktan Eğitim 31 Mayıs'a Kadar Devam Edecek. http://meb.gov.tr/uzaktan-egitim31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/ 20803/tr, Erişim Tarihi: 04.03.2022.
  • Nestor, O. ve Moser, C. S. (2018). The importance of play. Journal of Occupational Therapy, Schools, and Early Intervention, 11(3), 247–262.
  • Özer D.S, Özer K. (2012). Çocuklarda motor gelişim (7.baskı), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ramazan, O., Adak Ozdemir, A. ve Ozdemir Beceren, B. (2012). Evaluation of play from private and public pre-school children’s point of view. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 46, 2852–2856.
  • Roopnarine, J. L. (2012). What is the state of play?, International Journal of Play, 1(3), 228–230. http://dx.doi.org/10.1080/21594937.2012.735452
  • Şahin, T., & Gonen, M. (2020). The Perceived Stress Levels During COVID-19 Quarantine Periods and Physical Activity and Exercise. Ambient Science, 7
  • Yeasmin, S., Banik, R., Hossain, S., Hossain, M. N., Mahumud, R., Salma, N., ve Hossain, M. M. (2020). Impact of COVID-19 pandemic on the mental health of children in Bangladesh: A cross-sectional study. Children and youth services review, 117, 105277. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105277
  • Yücel, B, Ala Görmez, A. (2019). SARS-Corona Virüsüne Genel Bakış. Türkiye Teknoloji ve Uygulamalı Bilimler Dergisi, 2 (1), 32-39.

COVİD-19 SÜRECİNDE OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA OYUN VE SPOR ÜZERİNE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 1, 48 - 56, 01.01.2022

Öz

Bu çalışmada Covid-19 sürecinde okul öncesi çocuklarda oyun ve spor üzerine güncel yaklaşımlar ele alınmıştır. Okul öncesi dönem çocuklarda gelişimsel olduğu kadar temel hareket becerilerinin kazanılması bakımından kritik bir yaşam dönemi olarak kabul edilmektedir. Okul öncesi çocuklarda oyun ve spor etkinlikleri gelişimleri açısından önem arz etmektedir. Çünkü çocuklarda koşma, sıçrama, yürüme, bükülme, fırlatma, eğilme gibi temel hareketler ve becerilerin erken çocukluk döneminde desteklenmesi, gelişimsel alanları doğrudan etkilemektedir. Ancak Covid-19 sürecinde alınan karantina ve izolasyon tedbirleri kapsamında okullarda eğitimin uzaktan sürdürülmesi, çocukların evde kalmaları nedeniyle çocukların oyun ve spor etkinliklerini düzenli olarak yapamamasında etkili olmuştur. Bu kapsamda Covid-19 sürecinde çocukların oyun ve spor etkinlikleri yapmasını sağlayacak uygun ortamların oluşturulmasının önemli olduğu ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Çakır, Z. (2020). The effects of the covid-19 pandemic on sports, athletes and trainers during the normalization phase. The Online Journal of Recreation and Sports, 9(3), 45-58.
  • Çakır, Z., Gönen, M., & Ceyhan, M. A. (2021). Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktivitelere Katılımını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi. Spor Bilimlerinde Güncel Konular ve Yaklaşımlar‐2 (pp. 144-163).
  • Çelik, F. ve Yenal, T. H. (2020). Covid-19 ve Hareketsiz Yaşam. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3 (2), 249-259. DOI: 10.38021/asbid.804705.
  • Daniels, S., Arnett, D., ve Eckel, R. (2005). Overweight in children and adolescents: pathophysiology, consequences, prevention and treatment. Circulation, 111, 1999-2012.
  • Duman, G. (2014). Hareket eğitimine giriş, Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi (Ed.: Duman G), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim-6, Ankara: Hedef Yayıncılık.
  • Erbaş, Ü. (2021). Effect of physical activity level and behavioral regulations in exercise on successful aging. Progress in Nutrition.
  • Erbaş, Ü. (2020). The Relationship of Physical Activity Level and Recreation Area. International Journal of Recreation and Sports Science, 4(1), 18-27.
  • Gökçe, N., Erdoğan, B. M., Kızıl Yatmaz, A., Avaroğlu, N. ve Çok, Y. (2021). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Covid-19 Salgın Süreci ve Etkilerine İlişkin Görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4 (1), 101-113. DOI: 10.52974/jena.936048.
  • Güven, N.M. (2005). Okul Öncesi ve İlköğretimde Beden Eğitimi (4.baskı), Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Heper, E. (2012). Sporla ilgili kavramlar ve sporun tarihsel gelişimi, Spor Bilimlerine Giriş (Ed.: Ertan H), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları no:2509.
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Fang, S. F., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M., ve Somekh, E. (2020). Behavioral and Emotional Disorders in Children during the COVID-19 Epidemic. The Journal of Pediatrics. doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013.
  • Karaman Ç, Son M, Bayazıt B, Dinçer Ö, Çolak E (2012). Spor yapan ve yapmayan 10-12 yaş grubu çocuklarda benlik saygısının incelenmesi, I.Rekreasyon Araştırmaları Kongresi: 431-438, 12-15 Nisan, Kemer/Antalya.
  • Karataş, İ. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bayburt ve Erzurum İlleri Örneği. International Journal of Contemporary Educational Studies, 7(2), 480-499.
  • Karatas, I. ve Akyuz, H. (2021). Investigation of the Relationship Between the Two-Dimensional Self-Esteem Perceptions and Leadership Orientations of the Faculty of Sports Sciences Students. Education Quarterly Reviews, 4(4), 492-505.
  • Koçyiğit, S., Tuğluk, M. N. ve Kök, M. (2007). Play as Educational Activity in the Child’s Development Process [Çocuğun Gelişim Sürecinde Eğitsel Bir Etkinlik Olarak Oyun]. Journal of Ataturk University Kazım Karabekir Faculty of Education [Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi], (16), 324–342.
  • Kotan Ç., ve Yaman Ç (2009). İlköğretim okullarında okuyan sporcu öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarla ili örneği), Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 49-58.
  • Lifter, K., Foster-Sanda, S., Arzamarski, C., Briesch, J. ve McClure, E. (2011). Overview of play: Its uses and importance in early intervention/early childhood special education. Infants & Young Children, 24(3), 225–245.
  • Mart, M., ve Kesicioglu, O.S. (2020). Parents’ opinion to play at home during COVID-19 pandemic. Turkish Studies, 15(4), 945-958. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 44381
  • Kul, M., Çatıkkaş, F., Türkmen, M., & Akyüz, H. (2015). The Role of Sports in recreational activities. The Online Journal of Recreation and Sport, 4(1), 40.
  • MEB. 2020. Uzaktan Eğitim 31 Mayıs'a Kadar Devam Edecek. http://meb.gov.tr/uzaktan-egitim31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/ 20803/tr, Erişim Tarihi: 04.03.2022.
  • Nestor, O. ve Moser, C. S. (2018). The importance of play. Journal of Occupational Therapy, Schools, and Early Intervention, 11(3), 247–262.
  • Özer D.S, Özer K. (2012). Çocuklarda motor gelişim (7.baskı), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ramazan, O., Adak Ozdemir, A. ve Ozdemir Beceren, B. (2012). Evaluation of play from private and public pre-school children’s point of view. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 46, 2852–2856.
  • Roopnarine, J. L. (2012). What is the state of play?, International Journal of Play, 1(3), 228–230. http://dx.doi.org/10.1080/21594937.2012.735452
  • Şahin, T., & Gonen, M. (2020). The Perceived Stress Levels During COVID-19 Quarantine Periods and Physical Activity and Exercise. Ambient Science, 7
  • Yeasmin, S., Banik, R., Hossain, S., Hossain, M. N., Mahumud, R., Salma, N., ve Hossain, M. M. (2020). Impact of COVID-19 pandemic on the mental health of children in Bangladesh: A cross-sectional study. Children and youth services review, 117, 105277. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105277
  • Yücel, B, Ala Görmez, A. (2019). SARS-Corona Virüsüne Genel Bakış. Türkiye Teknoloji ve Uygulamalı Bilimler Dergisi, 2 (1), 32-39.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Ali Ceyhan 0000-0001-6207-8135

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Ceyhan MA. COVİD-19 SÜRECİNDE OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA OYUN VE SPOR ÜZERİNE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR. TOJRAS. 2022;11(1):48-56.