Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Physical Education And Sports In Terms Of Values Education

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 2, 11 - 18, 01.04.2022

Öz

In this study, physical education and sports are discussed in terms of values education. Values are socially expressed as generalized principles of behavior that are accepted as the most correct, best and beneficial in society. Since values are an important part of the daily life of individuals, they affect life deeply. It is a life-long education given in order to enable individuals to acquire and adopt values through values education, to make them the basic element of their personality and to transform them into behavior. In order for the educational environment to be productive, different disciplines must come together. Physical education and sports are considered to be the most important of these disciplines. In the education of individuals, the values that should be protected and needed in the society and physical education and sports should be used effectively. Because physical education and sports offer a new culture with the help of values accepted in the society and an application area for learned values.

Kaynakça

  • Arıcı, H. (2006). Okullarda Beden Eğitimi, 6. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın.
  • Ateş, T.Ö. (2017) ‘‘Türkiye’de Değerler Eğitimi Uygulamalarının Öğrencilere Kazandırılması İstenen Olumlu Özellikler Üzerindeki Etkisi’’ Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 15, No. 34, 41-60.
  • Aydın, M.Z. (2011). Değerler, İşlevleri ve Ahlak. Eğitime Bakış Dergisi, 7 (19), 39-45.
  • Aydın, M. Z., ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda Değerler Eğitimi Yöntemler Etkinlikler Kaynaklar (1. baskı). Ankara: Nobel.
  • Balcıoğlu, B., Özbek. A., Sungur. N., Sivrikaya. K., Tekin, A. (2005). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Değer Sistemleri ve Sorun Çözmedeki Yeterliliklerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7, (1), 91-99.
  • Deveci, H. (2015). Value education through distance learning: opinions of students who already completed value education. Turkish Online Journal of Distance EducationTOJDE 16(1), 112-126.
  • Evin, İ.ve Kafadar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler kitabının ve ders kitaplarının ulusal ve evrensel değerler içerik çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2 (3), 293-304.
  • Harrison, J.M., Blakemore,C.L., Buck, M.(2001). Instructional Strategies For Secondary School Physical Education, Boston: McGraw Hill Book Company.
  • İnal, A. N. (1998). Beden Eğitimi ve Spor bilimine giriş. Konya: Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları.
  • Kasapoğlu, H. (2013). Okulda Değer Eğitimi ve Hikâyeler. Milli Eğitim Dergisi, 198(1), s. 97- 104.
  • Kaymakcan, R., ve Meydan, H. (2011). ‘‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programları ve Öğretmenlerine Göre Değerler Eğitimi.’’ Değerler Eğitimi Dergisi, 9(21).29-55.
  • Kenan, S. (2009). Modern Eğitimde Kaybolan Nokta: Değerler Eğitimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(1), 259-295.
  • Korkmaz, İ. (2021). Sosyal Öğrenme Kuramı. (Editör: Yeşilyaprak, Binnur) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. 24. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kuter, F. Ö. ve Kuter, M. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Yoluyla Değerler Eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, (6), 75-94.
  • Mehmedoğlu, U. (2006). Gençlik, Değerler ve Din. Küreselleşme, Ahlak ve Değerleri, İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Beden Eğitimi ve Oyun dersi öğretim programı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20181023115223781-06- Beden%20E%C4%9Ftimi%20ve%20Oyun%202018- 124%20Eki%20%C3%96P.pdf.pdf, Erişim Tarihi: 05.03.2022.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği, Değerler Eğitimi Dergisi, 3 (10): 73-88.
  • Saygın, M., ve Saygın, G.A. (2015). Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Nisan, 2015 Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara.
  • Yaman, E. (2012). Değerler Eğitimi “Eğitimde Yeni Ufuklar”. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yılmaz, A. (2018). Değerler eğitimi bağlamında Aytül Akal’ın çocuk romanları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi. Nevşehir.
  • Yoncalık, O., ve Orhan, R. (2016). Türkiye’deki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor alışkanlıkları, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 355-357.

Değerler Eğitimi Açısından Beden Eğitimi Ve Spor

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 2, 11 - 18, 01.04.2022

Öz

Bu çalışmada değerler eğitimi açısından beden eğitimi ve spor ele alınmıştır. Değerler toplumsal olarak, toplumun en doğru, en iyi ve faydalı olduğu kabul edilmiş olan genelleştirilmiş davranış prensipleri olarak ifade edilmektedir. Değerler bireylerin günlük yaşamının önemli bir parçası olduğundan yaşamı derinden etkilemektedir. Değerler eğitimi yoluyla bireylerin değerleri kazanması ve benimsemesi, kişiliğinin temel unsuru durumuna getirerek, bunu davranışa dönüştürmesi amacıyla verilen ve yaşam boyu süren bir eğitimdir. Eğitim ortamının verimli olabilmesi için farklı disiplinlerin bir araya gelmesi gerekmektedir. Beden eğitimi ve spor bu disiplinler arasında en önemlisi olarak kabul edilmektedir. Bireylerin eğitiminde toplumda korunması gereken ve ihtiyaç duyulan değerler ile beden eğitimi ve sporun etkin kullanılması gerekmektedir. Çünkü beden eğitimi ve spor toplumda kabul görmüş değerler yardımıyla yeni bir kültür, öğrenilmiş değerlere ise uygulama alanı sunmaktadır.

Kaynakça

  • Arıcı, H. (2006). Okullarda Beden Eğitimi, 6. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın.
  • Ateş, T.Ö. (2017) ‘‘Türkiye’de Değerler Eğitimi Uygulamalarının Öğrencilere Kazandırılması İstenen Olumlu Özellikler Üzerindeki Etkisi’’ Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 15, No. 34, 41-60.
  • Aydın, M.Z. (2011). Değerler, İşlevleri ve Ahlak. Eğitime Bakış Dergisi, 7 (19), 39-45.
  • Aydın, M. Z., ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda Değerler Eğitimi Yöntemler Etkinlikler Kaynaklar (1. baskı). Ankara: Nobel.
  • Balcıoğlu, B., Özbek. A., Sungur. N., Sivrikaya. K., Tekin, A. (2005). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Değer Sistemleri ve Sorun Çözmedeki Yeterliliklerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7, (1), 91-99.
  • Deveci, H. (2015). Value education through distance learning: opinions of students who already completed value education. Turkish Online Journal of Distance EducationTOJDE 16(1), 112-126.
  • Evin, İ.ve Kafadar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler kitabının ve ders kitaplarının ulusal ve evrensel değerler içerik çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2 (3), 293-304.
  • Harrison, J.M., Blakemore,C.L., Buck, M.(2001). Instructional Strategies For Secondary School Physical Education, Boston: McGraw Hill Book Company.
  • İnal, A. N. (1998). Beden Eğitimi ve Spor bilimine giriş. Konya: Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları.
  • Kasapoğlu, H. (2013). Okulda Değer Eğitimi ve Hikâyeler. Milli Eğitim Dergisi, 198(1), s. 97- 104.
  • Kaymakcan, R., ve Meydan, H. (2011). ‘‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programları ve Öğretmenlerine Göre Değerler Eğitimi.’’ Değerler Eğitimi Dergisi, 9(21).29-55.
  • Kenan, S. (2009). Modern Eğitimde Kaybolan Nokta: Değerler Eğitimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(1), 259-295.
  • Korkmaz, İ. (2021). Sosyal Öğrenme Kuramı. (Editör: Yeşilyaprak, Binnur) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. 24. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kuter, F. Ö. ve Kuter, M. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Yoluyla Değerler Eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, (6), 75-94.
  • Mehmedoğlu, U. (2006). Gençlik, Değerler ve Din. Küreselleşme, Ahlak ve Değerleri, İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Beden Eğitimi ve Oyun dersi öğretim programı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20181023115223781-06- Beden%20E%C4%9Ftimi%20ve%20Oyun%202018- 124%20Eki%20%C3%96P.pdf.pdf, Erişim Tarihi: 05.03.2022.
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği, Değerler Eğitimi Dergisi, 3 (10): 73-88.
  • Saygın, M., ve Saygın, G.A. (2015). Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Nisan, 2015 Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara.
  • Yaman, E. (2012). Değerler Eğitimi “Eğitimde Yeni Ufuklar”. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yılmaz, A. (2018). Değerler eğitimi bağlamında Aytül Akal’ın çocuk romanları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi. Nevşehir.
  • Yoncalık, O., ve Orhan, R. (2016). Türkiye’deki ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor alışkanlıkları, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 355-357.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Ali Ceyhan 0000-0001-6207-8135

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Ceyhan MA. Physical Education And Sports In Terms Of Values Education. TOJRAS. 2022;11(2):11-8.