Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Relationship Between Communication and Problem Solving Skills of Physical Education and Sports Teachers

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 151 - 162, 30.04.2024
https://doi.org/10.22282/tojras.1390206

Öz

Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya devlet ve özel okullarda görev yapan 239 kadın 461 erkek olmak üzere toplam 700 beden eğitimi ve spor öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, iletişim becerilerini belirlemek için Korkut Owen ve Demirbaş-Çelik (2017) tarafından uyarlanan “İletişim Becerileri Ölçeği Yetişkin Formu” ve son olarak problem çözme becerilerini belirlemek için Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe ’ye uyarlaması Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemeye ilişkin betimleyici frekans (n), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ) ve standart sapma (ss) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, iletişim beceri düzeylerinin ve problem çözme beceri düzeylerinden elde edilen puanların belirlenmesinde Skewness ve Kurtosis normallik dağılım testleri, normal dağılım için T-Test ve One Way Anova testleri ve gruplar arasındaki farkı belirlemek için post-hoc Scheffe testi kullanılmıştır. Normal olmayan dağılımlar için ise Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmış, gruplar arasında farklılaştığını belirlemek üzere Hypothesis Test Summary Testi kullanılmıştır. Aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak için Çok Yönlü Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analiz testine bakılmıştır. Araştırmanın sonucunda iletişim düzeyleri ile problem çözme ölçeği alt boyutlarından aceleci yaklaşım arasında ters yönde bir ilişki olduğu, diğer iletişim düzeyleri ve problem çözme ölçeği alt boyutlarının tamamında değişkenler arasında aynı yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerileri yükseldikçe problem çözme becerilerinin de yükseldiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Topçu F. Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi İle Yabancı Okullarının Bu Sistem Üzerindeki Etkileri. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul: Beykent Üniversitesi, 2007.
  • Can N. Öğretmenlerin Geliştirilmesi ve Etkili Öğretmen Davranışları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2004;1(16): 103-119.
  • Arıkan İ. Öğreten Öğretmen Öğrenen Öğrenci. Ankara: Arıkan Yayınevi; 2012.
  • Arıkan A, Göktaş Z, Pepe K, Toy E. Sınıf Öğretmenliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 2006, Muğla, Türkiye.
  • Atatünal A. Niçin ve Nasıl Bir Öğretmen, Ankara: Milli Eğitim Vakfı Yayınları; 2003.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 2021; Erişim Tarihi: 9 Aralık 2021 http://www.oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_12/1115355_Öğretmenlik_Mesleği_Genel_Yeterlilikleri.pdf.
  • İnal A. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. (3.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2003.
  • Gökalp M, Şahenk S. Beden Eğitimi Derslerinde Uygulanabilecek Çok Kültürlü Oyun Örnekleri. Uluslararası AB-Bologna Sürecinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2007, Çanakkale, Türkiye.
  • Metin H. Empatik İletişim ve Yönetişim. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2011;11(32): 177-203.
  • Tayfun R. Etkili İletişim ve Beden Dili, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2010.
  • Yüksel A. İletişim Kavram ve Tanımı. (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları; 2007.
  • Aksoy B. Problem Çözme Yönetiminin Çevre Eğitiminde Uygulanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003;14(14): 83-98.
  • Gelbal S. Problem Çözme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1991;6(6): 167-173.
  • Masaroğulları G, Koçakgöl M. Psikoloji sözlüğü. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2011.
  • Saygılı S. Examining The Problem Solving Skills and The Strategies Used by High School Students in Solving Non-routine Problems. E-International Journal of Educational Research, 2017;8(2): 91-114.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınlar; 2011.
  • Ceylan R, Bıçakcı MY, Aral N, Gürsoy F. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 2012;14(1): 85-98.
  • Çıngı H. Örnekleme Kuramı. Ankara: H.Ü. Fen Fakültesi Basımevi; 1994.
  • Korkut - Owen, F. ve Demirbaş-Çelik, N. (2017). Yetişkinlerde Kişilik Özelliklerine Göre İletişim. Uluslararası Akademik Çalışmalar Kongresi, 2017, Antalya, Türkiye.
  • Heppner PP, Petersen CH. The development and implications of a personal problem-solving inventory. Journal of Counseling Psychology, 1982;29(1): 66–75.
  • Şahin N, Şahin NH, Heppner PP. The psychometric properties of the Problem Solving Inventory. Cognitive Therapy and Research, 1993;17(4): 379-396.
  • Kline RB. Convergence of structural equation modeling and multilevel modeling. Na; 2011.
  • Alpar R. Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik Güvenirlik, 3. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık; 2014.
  • Karataş İ. Adölasan İnsanların İletişim Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Konya: Selçuk Üniversitesi, 2015.
  • Tozoğlu E, Bayraktar G. Sporun İletişim Becerilerine Etkisi: Öğretmen Adayları Üzerine Bir Araştırma. Beşeri ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;4(2): 68-74.
  • Aydın E, Çelik A, Baş M. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017;1(1): 25-34.
  • Akalın T. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nde Görev Yapan Personellerin İletişim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Gaziantep il örneği). [Yüksek lisans tezi]. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi, 2022.
  • Ertan Yılmaz S. Gençlik ve Spor Bakanlığında Görev Yapan Gençlik Liderlerinin Empatik Eğilimleri İletişim Becerileri ile Problem Çözme Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre Araştırılması. [Yüksek lisans tezi]. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2021.
  • Öztürk Ö, Soytürk M. Beden Eğitimi, Müzik, Resim/Görsel Sanatlar Öğretmenlerin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015;16(3): 39-50.
  • Tomaç, S. Anaokulu Öğretmenlerinin İletişim Becerileri Açısından Yöneticileri Algılamaları. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul: Maltepe Üniversitesi, 2009.
  • Sert, A. Kamu Ve Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumu Yöneticilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi].İstanbul: Marmara Üniversitesi, 2018.
  • Saraç A. Öğretmenlerin Beden Dili Yeterlilikleri ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin Spor ve Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, 2022.
  • Arefi B. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Davranışları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Elazığ: Fırat Üniversitesi, 2022.
  • Tepeli K, Arı K. Okul Öncesi Eğitim Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011;(26): 385-394.
  • Gölönü S, Karcı Y. İletişim Meslek Lisesi Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İncelenmesi (Ankara il örneği). İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2010;(31): 123-140.
  • Pehlivan Z, Konukman F. Beden Eğitimi Öğretmenleri ile Diğer Branş Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerisi Açısından Karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2004; 2(2): 55-59.
  • Çınar O, Hatunoğlu A, Hatunoğlu Y. Öğretmenlerin Problem Çözme Becerileri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009; 11(2): 215-226.
  • Temel V, Ayan V. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerileri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2015; 17(29): 69-76.
  • Şara P. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri, Problem Çözme Becerileri ve Denetim Odağı Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. [Doktora tezi]. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, 2012.
  • Arlı D, Altunay E, Yalçınkaya M. Öğretmen Adaylarında Duygusal Zeka, Problem Çözme ve Akademik Başarısı İlişkisi. Akademik Bakış Dergisi, 2011;(25): 1-23.
  • Eryılmaz, A. Spor Yapan veya Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeyleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. [Yüksek lisans tezi]. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, 2022.
  • Gültekin A. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, 2006.
  • Şahin N, Şahin NH. Problem Çözme Envanteri'nin Psikometrik Özellikleri. Bilişsel Terapi ve Araştırma Dergisi, 1993;17(4): 379-396.
  • Koçkaya E. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nde Çalışan Antrenörlerin Bireysel Yenilikçi Özelliklerinin ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Trabzon: Trabzon Üniversitesi, 2021.
  • Nacar FS. Sınıf Öğretmenlerinin İletişim ve Kişilerarası Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Adana: Çukurova Üniversitesi, 2010.
  • Yılmaz N. Okul Öncesi Öğretmenlerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri ve Empatik Eğilim Düzeyleri. [Yüksek lisans tezi]. Muğla: Muğla Üniversitesi, 2011.
  • Loy K. Effective teacher communication skills and teacher quality. 2006. Ohio State University, Doctoral dissertation. OhioLINK Electronic Theses and Dissertations Center, http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=osu1141847591.
  • Baker JA. Contributions of Teacher – Child Relationships to Positive School Adjustment During Elementary School. Science Direct, 2006;44(3): 211-229.
  • Bennet VE, Mccroskey JC, Richmond VP. The Relationships Student End-of- Class Motivation with Teacher Communication Behavior and Instractional Outcomes. Communication Education, 2006;55(4): 403-414.
  • Pianta RC, Steinberg MS, Rollins KB. The first two years of school: Teacher child relationships and deflections in children’s classroom adjustment. Development And Psychopathology, 1995;7(2): 295-312.

Investigation of the Relationship Between Communication and Problem Solving Skills of Physical Education and Sports Teachers

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 151 - 162, 30.04.2024
https://doi.org/10.22282/tojras.1390206

Öz

Bu araştırma, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya devlet ve özel okullarda görev yapan 239 kadın 461 erkek olmak üzere toplam 700 beden eğitimi ve spor öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu”, iletişim becerilerini belirlemek için Korkut Owen ve Demirbaş-Çelik (2017) tarafından uyarlanan “İletişim Becerileri Ölçeği Yetişkin Formu” ve son olarak problem çözme becerilerini belirlemek için Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ ye uyarlaması Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan “Problem Çözme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemeye ilişkin betimleyici frekans (n), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ) ve standart sapma (ss) kullanılmıştır. Verilerin analizinde normal dağılım için bağımsız gruplar t-testi ve One Way Anova testleri, gruplar arasındaki farkı belirlemek için ise post-hoc Scheffe testi kullanılmıştır. Normal olmayan dağılımlar için ise Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmış, gruplar arasında farklılaştığını belirlemek üzere Hypothesis Test Summary Testi kullanılmıştır. Aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak için Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analiz testine bakılmıştır. Araştırmada iletişim düzeyleri ile problem çözme ölçeği alt boyutlarından aceleci yaklaşım arasında ters yönde bir ilişki olduğu, diğer iletişim düzeyleri ve problem çözme ölçeği alt boyutlarının tamamında değişkenler arasında aynı yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerileri yükseldikçe problem çözme becerilerinin de yükseldiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Topçu F. Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi İle Yabancı Okullarının Bu Sistem Üzerindeki Etkileri. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul: Beykent Üniversitesi, 2007.
  • Can N. Öğretmenlerin Geliştirilmesi ve Etkili Öğretmen Davranışları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2004;1(16): 103-119.
  • Arıkan İ. Öğreten Öğretmen Öğrenen Öğrenci. Ankara: Arıkan Yayınevi; 2012.
  • Arıkan A, Göktaş Z, Pepe K, Toy E. Sınıf Öğretmenliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 2006, Muğla, Türkiye.
  • Atatünal A. Niçin ve Nasıl Bir Öğretmen, Ankara: Milli Eğitim Vakfı Yayınları; 2003.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 2021; Erişim Tarihi: 9 Aralık 2021 http://www.oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_12/1115355_Öğretmenlik_Mesleği_Genel_Yeterlilikleri.pdf.
  • İnal A. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. (3.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2003.
  • Gökalp M, Şahenk S. Beden Eğitimi Derslerinde Uygulanabilecek Çok Kültürlü Oyun Örnekleri. Uluslararası AB-Bologna Sürecinde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2007, Çanakkale, Türkiye.
  • Metin H. Empatik İletişim ve Yönetişim. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2011;11(32): 177-203.
  • Tayfun R. Etkili İletişim ve Beden Dili, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2010.
  • Yüksel A. İletişim Kavram ve Tanımı. (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları; 2007.
  • Aksoy B. Problem Çözme Yönetiminin Çevre Eğitiminde Uygulanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003;14(14): 83-98.
  • Gelbal S. Problem Çözme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1991;6(6): 167-173.
  • Masaroğulları G, Koçakgöl M. Psikoloji sözlüğü. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2011.
  • Saygılı S. Examining The Problem Solving Skills and The Strategies Used by High School Students in Solving Non-routine Problems. E-International Journal of Educational Research, 2017;8(2): 91-114.
  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınlar; 2011.
  • Ceylan R, Bıçakcı MY, Aral N, Gürsoy F. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 2012;14(1): 85-98.
  • Çıngı H. Örnekleme Kuramı. Ankara: H.Ü. Fen Fakültesi Basımevi; 1994.
  • Korkut - Owen, F. ve Demirbaş-Çelik, N. (2017). Yetişkinlerde Kişilik Özelliklerine Göre İletişim. Uluslararası Akademik Çalışmalar Kongresi, 2017, Antalya, Türkiye.
  • Heppner PP, Petersen CH. The development and implications of a personal problem-solving inventory. Journal of Counseling Psychology, 1982;29(1): 66–75.
  • Şahin N, Şahin NH, Heppner PP. The psychometric properties of the Problem Solving Inventory. Cognitive Therapy and Research, 1993;17(4): 379-396.
  • Kline RB. Convergence of structural equation modeling and multilevel modeling. Na; 2011.
  • Alpar R. Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik Güvenirlik, 3. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık; 2014.
  • Karataş İ. Adölasan İnsanların İletişim Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Konya: Selçuk Üniversitesi, 2015.
  • Tozoğlu E, Bayraktar G. Sporun İletişim Becerilerine Etkisi: Öğretmen Adayları Üzerine Bir Araştırma. Beşeri ve Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;4(2): 68-74.
  • Aydın E, Çelik A, Baş M. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017;1(1): 25-34.
  • Akalın T. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nde Görev Yapan Personellerin İletişim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Gaziantep il örneği). [Yüksek lisans tezi]. Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi, 2022.
  • Ertan Yılmaz S. Gençlik ve Spor Bakanlığında Görev Yapan Gençlik Liderlerinin Empatik Eğilimleri İletişim Becerileri ile Problem Çözme Becerilerinin Bazı Değişkenlere Göre Araştırılması. [Yüksek lisans tezi]. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2021.
  • Öztürk Ö, Soytürk M. Beden Eğitimi, Müzik, Resim/Görsel Sanatlar Öğretmenlerin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2015;16(3): 39-50.
  • Tomaç, S. Anaokulu Öğretmenlerinin İletişim Becerileri Açısından Yöneticileri Algılamaları. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul: Maltepe Üniversitesi, 2009.
  • Sert, A. Kamu Ve Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumu Yöneticilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi].İstanbul: Marmara Üniversitesi, 2018.
  • Saraç A. Öğretmenlerin Beden Dili Yeterlilikleri ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin Spor ve Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, 2022.
  • Arefi B. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Davranışları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Elazığ: Fırat Üniversitesi, 2022.
  • Tepeli K, Arı K. Okul Öncesi Eğitim Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011;(26): 385-394.
  • Gölönü S, Karcı Y. İletişim Meslek Lisesi Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İncelenmesi (Ankara il örneği). İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2010;(31): 123-140.
  • Pehlivan Z, Konukman F. Beden Eğitimi Öğretmenleri ile Diğer Branş Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerisi Açısından Karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2004; 2(2): 55-59.
  • Çınar O, Hatunoğlu A, Hatunoğlu Y. Öğretmenlerin Problem Çözme Becerileri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009; 11(2): 215-226.
  • Temel V, Ayan V. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerileri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2015; 17(29): 69-76.
  • Şara P. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri, Problem Çözme Becerileri ve Denetim Odağı Düzeyinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. [Doktora tezi]. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, 2012.
  • Arlı D, Altunay E, Yalçınkaya M. Öğretmen Adaylarında Duygusal Zeka, Problem Çözme ve Akademik Başarısı İlişkisi. Akademik Bakış Dergisi, 2011;(25): 1-23.
  • Eryılmaz, A. Spor Yapan veya Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeyleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki. [Yüksek lisans tezi]. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, 2022.
  • Gültekin A. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, 2006.
  • Şahin N, Şahin NH. Problem Çözme Envanteri'nin Psikometrik Özellikleri. Bilişsel Terapi ve Araştırma Dergisi, 1993;17(4): 379-396.
  • Koçkaya E. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nde Çalışan Antrenörlerin Bireysel Yenilikçi Özelliklerinin ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Trabzon: Trabzon Üniversitesi, 2021.
  • Nacar FS. Sınıf Öğretmenlerinin İletişim ve Kişilerarası Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Adana: Çukurova Üniversitesi, 2010.
  • Yılmaz N. Okul Öncesi Öğretmenlerinin İletişim Becerileri, Problem Çözme Becerileri ve Empatik Eğilim Düzeyleri. [Yüksek lisans tezi]. Muğla: Muğla Üniversitesi, 2011.
  • Loy K. Effective teacher communication skills and teacher quality. 2006. Ohio State University, Doctoral dissertation. OhioLINK Electronic Theses and Dissertations Center, http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=osu1141847591.
  • Baker JA. Contributions of Teacher – Child Relationships to Positive School Adjustment During Elementary School. Science Direct, 2006;44(3): 211-229.
  • Bennet VE, Mccroskey JC, Richmond VP. The Relationships Student End-of- Class Motivation with Teacher Communication Behavior and Instractional Outcomes. Communication Education, 2006;55(4): 403-414.
  • Pianta RC, Steinberg MS, Rollins KB. The first two years of school: Teacher child relationships and deflections in children’s classroom adjustment. Development And Psychopathology, 1995;7(2): 295-312.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Bölüm Research Article
Yazarlar

Memiş Keskin 0000-0002-5438-7664

Mehmet Yıldırım 0000-0002-9707-6540

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2023
Kabul Tarihi 25 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Keskin M, Yıldırım M. Investigation of the Relationship Between Communication and Problem Solving Skills of Physical Education and Sports Teachers. TOJRAS. 2024;13(2):151-62.