Angarya günümüzde çalışanlar tarafından sık
kullanılan kavramlardandır. Eğitim alanında çalışanlar zaman zaman Milli Eğitim
Bakanlığının uygulamalarını angarya olarak değerlendirebilmektedir. Eğitim
alanında faaliyet gösteren sendikalar angarya işlere yönelik açıklamalarda
bulunabilmektedirler. Araştırmada, eğitim çalışanlarının maruz kaldıkları
angarya işlerin eğitim sendikalarının görüşlerine göre tespit edilmesi
amaçlanmaktadır. Araştırmada, Eğitim- Bir Sen, Eğitim Sen, Eğitim-İş ve Türk
Eğitim Sen sendikalarının görüşlerine yer verilmiştir. Açıklamalar internet adresleri verildiğinden veriler orijinal olarak
kabul edilmiştir. Eğitim alanında faaliyet gösteren ve en çok üyeye sahip olan
sendika olmaları nedeniyle bu dört sendikanın görüşleri dikkate alınmıştır.
Araştırma yalnızca sendikaların basın ya da internet yoluyla yaptıkları
açıklamalarla sınırlıdır. Araştırma, sendikaların eğitim alanındaki angarya
uygulamaya ilişkin görüşlerini tespit etmeye yönelik nitel bir çalışmadır.
Sendikalara göre öğretmenlerin maruz kaldıkları angarya işler “Okul Dışı
Angarya İşler” ve “Okul İçi Angarya İşler” temalarında toplanmıştır. “Okul Dışı
Angarya İşler” teması; “mesai dışı angarya
işler” ve “süreklilik göstermeyen angarya işler” alt temalarından oluşmaktadır.
“Okul İçi Angarya İşler” teması ise eğitim dışı angarya işler, doküman hazırlamaya yönelik angarya işler, kaynak
bulmaya yönelik angarya işler, mesai dışı toplantı ve seminerler ile sistematik
angarya işler alt temalarından oluşmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 4 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Mayıs 2020 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |