Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

IN PURSUIT OF A NEW APPROACH TO TEACHING THE URDU LANGUAGE

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 4, 47 - 56, 29.12.2023

Öz

The renewal of educational programmes around the world within the framework of new student-centred approaches is also valid for Urdu language teaching. In Urdu as a foreign language reading and reading comprehension activities for a student, recall and memory work is one of the main issues to be considered. In addition, utilising Urdu literary texts has an important role in the teaching and learning process in terms of cultural learning/country knowledge. The concept of "cultural, literary text" expresses the norms and values of a community and points to their common identity. In this case, literary text analyses (fairy tales, poems, short stories, etc.) used in foreign language teaching contribute to the development of the student's learning strategy as a tool of cultural memory. In this study, the obstacles to the teaching of Urdu language and the necessity of new approaches in Urdu language teaching are discussed.

Kaynakça

  • Bozpolat, Ebru (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. Journal of World of Turks. Volume 2 (1) p. 411-428.
  • Davies, Chris. (1996). What is English Teaclıing. English, Language and Education. Open University Press. Great Britaiıı: Biddles Ltd, Guilford and Kings Lyn.
  • Draaisma, Douwe (2015). Unutmanın Kitabı. Rüyalarımızı Neden Hemen Unuturuz, Anılarımız Neden Sürekli Değişir. Translator; Dilman Muradoglu. Yapi Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Durgun, Recep (2023). Pakistan’da Konuşulan Bölgesel Diller. In A.Merthan Dündar& Davut Şahbaz (Ed.), In Türkiye’de Pakistan Çalışmaları-I (pp. 221-242). Ankara Üniversitesi Yayınları: Ankara.
  • Er, Abdullah (2005). Yabancı Dil Öğretiminde Okuma. Journal of Kazim Karabekir Education Faculty. 12 p.208-218.
  • Erll, Astrid (2005). Kollektives Gedächtnis und Erinnerungskulturen. Walter de Gruyter, Stuttgart/Weimar. Eyüboğlu, İsmet Zeki (2004). Turk Dilinin Etimolojik Sözlüğü. Sosyal Yayınlar, İstanbul.
  • Gökkaya, Halime (2012). Öğrencilerin Anadil ve Yabancı Dildeki Okuma Alışkanlıklarının Yabancı Dile Katkısı. The 12th International Language, Literature and Stylistics Symposium volume 2, p.548-552 Edirne. Trakya University.
  • Gömleksiz, Mehmet Nuri (2002). Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Yöntem Sorunu. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, p.253-264.
  • İkinci, Üzeyir. (2019). Teaching English through drama and drama techniques in eslclassrooms. (M.A.Thesis) Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.
  • Kişmir, Gonca (2019). Reconstruction of The Past in Gunter Grass's Crabwalk. DTCF Dergisi/Journal 59.1 p.217-228.
  • Kişmir, Gonca (2021). Bellek ve Anımsama. Kriter Yay: İstanbul.
  • Öcalmış Elif & Başarır Siylim, Emel (2023). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Türk Dizi ve Filmlerinin Etkisi Üzerine Bir İnceleme: Pakistan Örneği. In A.Merthan Dündar& Davut Şahbaz (Ed.), In Türkiye’de Pakistan Çalışmaları-I (pp. 193-220). Ankara Üniversitesi Yayınları: Ankara.
  • Tezel, Damla (2012). Dil Ögretiminin Tekinsiz Alani. The 12th International Language, Literature and Stylistics Symposium volume 2, p.641-644. Edirne: Trakya University.

URDU DİLİ ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM ARAYIŞI

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 4, 47 - 56, 29.12.2023

Öz

Dünya genelinde eğitim programlarının öğrenci merkezli yeni yaklaşımlar çerçevesinde yenilenme çalışmaları Urdu dili öğretimi için de geçerlidir. Bir öğrenci için yabancı dil olarak Urdu okuma ve okuduğunu anlama aktivitelerinde, hatırlama ve hafıza çalışmaları dikkat edilmesi gereken temel konulardan biridir. Ayrıca Urduca edebi metinlerden yararlanmak da kültürel öğrenme/ülke bilgisi açısından öğretme ve öğrenme sürecinde önemli bir role sahiptir. "Kültürel, edebi metin" kavramı, bir topluluğun norm ve değerlerini ifade eder ve ortak kimliklerine işaret eder. Bu durumda yabancı dil öğretiminde kullanılan edebi metin çözümlemeleri (masal, şiir, kısa öykü vb.) kültürel belleğin bir aracı olarak öğrencinin öğrenme stratejisinin gelişimine katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada, Urdu dilinin öğretilmesinin önündeki engeller ve Urdu dili öğretiminde yeni yaklaşımların gerekliliği tartışılmaktadır.

Kaynakça

  • Bozpolat, Ebru (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. Journal of World of Turks. Volume 2 (1) p. 411-428.
  • Davies, Chris. (1996). What is English Teaclıing. English, Language and Education. Open University Press. Great Britaiıı: Biddles Ltd, Guilford and Kings Lyn.
  • Draaisma, Douwe (2015). Unutmanın Kitabı. Rüyalarımızı Neden Hemen Unuturuz, Anılarımız Neden Sürekli Değişir. Translator; Dilman Muradoglu. Yapi Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Durgun, Recep (2023). Pakistan’da Konuşulan Bölgesel Diller. In A.Merthan Dündar& Davut Şahbaz (Ed.), In Türkiye’de Pakistan Çalışmaları-I (pp. 221-242). Ankara Üniversitesi Yayınları: Ankara.
  • Er, Abdullah (2005). Yabancı Dil Öğretiminde Okuma. Journal of Kazim Karabekir Education Faculty. 12 p.208-218.
  • Erll, Astrid (2005). Kollektives Gedächtnis und Erinnerungskulturen. Walter de Gruyter, Stuttgart/Weimar. Eyüboğlu, İsmet Zeki (2004). Turk Dilinin Etimolojik Sözlüğü. Sosyal Yayınlar, İstanbul.
  • Gökkaya, Halime (2012). Öğrencilerin Anadil ve Yabancı Dildeki Okuma Alışkanlıklarının Yabancı Dile Katkısı. The 12th International Language, Literature and Stylistics Symposium volume 2, p.548-552 Edirne. Trakya University.
  • Gömleksiz, Mehmet Nuri (2002). Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Yöntem Sorunu. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, p.253-264.
  • İkinci, Üzeyir. (2019). Teaching English through drama and drama techniques in eslclassrooms. (M.A.Thesis) Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.
  • Kişmir, Gonca (2019). Reconstruction of The Past in Gunter Grass's Crabwalk. DTCF Dergisi/Journal 59.1 p.217-228.
  • Kişmir, Gonca (2021). Bellek ve Anımsama. Kriter Yay: İstanbul.
  • Öcalmış Elif & Başarır Siylim, Emel (2023). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Türk Dizi ve Filmlerinin Etkisi Üzerine Bir İnceleme: Pakistan Örneği. In A.Merthan Dündar& Davut Şahbaz (Ed.), In Türkiye’de Pakistan Çalışmaları-I (pp. 193-220). Ankara Üniversitesi Yayınları: Ankara.
  • Tezel, Damla (2012). Dil Ögretiminin Tekinsiz Alani. The 12th International Language, Literature and Stylistics Symposium volume 2, p.641-644. Edirne: Trakya University.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Urdu Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm TOBİDER - International Journal of Social Sciences Volume 7 Issue 4
Yazarlar

Aykut Kişmir 0000-0003-3686-9229

Erken Görünüm Tarihi 24 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2023
Kabul Tarihi 23 Kasım 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kişmir, A. (2023). IN PURSUIT OF A NEW APPROACH TO TEACHING THE URDU LANGUAGE. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 7(4), 47-56.