This study aims to determine the factors affecting the profitability of participation banks, taking into account the effect of inflation. In the application study, panel data analysis was conducted with data within the scope of the 7-year period between 2015-2022. In the analysis, the dependent variable is Return on Equity. As a result of the applied panel data analysis; It was determined that the model was significant and the explanatory power of the independent variables on the dependent variable was 84%. According to the findings, a one-unit increase in return on assets (AKKAR) increases return on equity by 7.34 units. Regarding inflation, it has been revealed that a one-unit increase in the ENF (Inflation Rate) variable increases the return on equity by 0.13 units. This study is an original study about participation banks and reveals a remarkable research, especially in terms of evaluating the effects of the inflationary environment.
Islamic Finance Participation Banking Inflation Profitability Panel Data Analysis
Bu çalışmada, enflasyon etkisi de dikkate alınarak katılım bankalarında kârlılığa etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Uygulama çalışmasında, 2015-2022 yılları arasında 7 yıllık dönemi içeren verilerle panel veri analizi yapılmıştır. Analizde, bağımlı değişken Özsermaye Kârlılığıdır. Uygulanan panel veri analizi sonucunda; modelin anlamlı ve bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni açıklama gücünün %84 düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, aktif kârlılıkta (AKKAR) meydana gelen bir birimlik artış özsermaye kârlılığını 7.34 birim arttırmaktadır. Enflasyon ile ilgili olarak ise, ENF (Enflasyon Oranı) değişkeninde meydana gelen bir birimlik artış özsermaye kârlılığını 0.13 birim arttırdığı ortaya çıkmıştır. Yapılan bu çalışma katılım bankaları ile ilgili özgün bir çalışma olup, özellikle enflasyonist ortamın etkilerinin değerlendirilmesi yönüyle dikkate değer bir araştırmayı ortaya koymaktadır.
İslami Finans Katılım Bankacılığı Enflasyon Kârlılık Panel Veri Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | TOBİDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 8 Sayı 4 |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 4 |