En çarpıcı Orta Çağ İngiliz romansları arasında sayılan Sir Gawain ve Yeşil Şövalye, on dördüncü yüzyılda isimsiz bir şair tarafından yazılmıştır. Çağın popüler romanslarıyla uyumlu bir biçimde, geleneksel bir romansın temel özelliklerini gösterir: geçmişin ve toplumsala yabancı olanın çağrılışı, olağanüstünün kullanımı, duyumsal bir dilin yoğun kullanılışı, yolculuk ve arayış motifi, adap kuralları ve saray aşkı geleneği gibi. Fakat aynı zamanda, geleneksel bir romansa uymayan, alışılmadık özellikleri de olan bu şiir, romans türünü sorgular ve dönüştürür de. Gawain lekesiz, saf, yiğit bir şövalye değildir. Ne erdem örneği ne de ideal kusursuzluğun cisimleşmiş halidir. Kusurlu, yanılabilir ve noksan bir insan gibi resmedilmiştir. Mükemmelliği simgeleyen kalkanı ve ona hediye edilen kemer sembolleri, yani erkeklik düzeni ve kadınlık ilkesi arasında gidip gelmektedir. İç çatışmaları vardır. Bu çalışma, Gawain’in vahşi doğaya doğru yaptığı yolculuğun, aslında kendi zihnine doğru yaptığı bir yolculuk gibi okunmasını önermektedir. Bu çalışma, diyalektik gerilimin ve iç çatışmaların bu romansa nasıl içsellik kazandırdığını araştırmaktadır.
Sir Gawain ve Yeşil Şövalye Romans Tür Özellikleri Dönüşüm İçsellik
Considered as one of the most striking medieval English romances, Sir Gawain and the Green Knight was composed by an anonymous poet in the fourteenth century. In tandem with the popular medieval quest-romances, Sir Gawain demonstrates the primary features of a conventional romance such as the nostalgic invocation of the past and the socially remote, the employment of the marvellous, the use of profusely sensuous language, the motif of the quest, the ritualised code of conduct and the courtly love tradition. However, regarded as an unconventional romance, Sir Gawain also interrogates and transforms the genre of the romance. Gawain is not an unblemished, gallant and pure knight; he is neither the paragon of virtue nor the incarnation of ideal perfection. He is portrayed as a flawed, imperfect, fallible human. He oscillates between the symbols of the pentangle and the girdle, representative of the male order and the female principle respectively. The hero has internal conflicts. This paper maintains that Gawain’s journey into the uncultivated landscape should be seen as a quest into the mindscape because of the dialectical oscillations between the pentangle and the girdle. This study investigates how the dialectical tension and the resultant internal conflicts in the psyche of the hero give the romance interiority.
Sir Gawain and the Green Knight Romance Generic Features Transformation Interiority
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | TOBİDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 8 Sayı 4 |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 4 |