Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF KURGUSUNDA ÖĞRENCİ MOBİLYALARININ ROLÜ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 4, 469 - 492

Öz

Kalıcı davranış değişikleri gerçekleştiren tüm eğitim faaliyetleri içerisinde bulunan planlı öğretim aşamalarında aktivitelerinin yürütüldüğü okul ortamları daha dar kapsamı ile dersliklerde oluşturulacak etkili, işlevsel, öğrenciyi merkeze alan sınıf kurguları; mekân ve tüm etkileşim paydaşları arasında olumlu sınıf iklimi yaratmakta, odaklanma ve işbirliği yapma becerilerinin gelişimine katkı sunarak öğretimden beklenen hedeflere ulaşıma aracılık etmektedir. Dersliklerde etkileşimin boyutunu öne çıkaran değişkenlerden biri olan sınıf iklimi; akademik başarı, öğrenmede motivasyon, olumlu tutum ve davranış geliştirmede pozitif katkılar sağlamaktadır. Bireyler, yaşamsal döngüde gelişimini genetik kodlamaları, içgüdüleri, zihinsel örüntüleri, duyguları yanında var olduğu çevre koşullarının etkisi altında gerçekleştirmektedir. Gelişim evresinde çocuğun içerisinde bulunduğu okul sistematiğinde gerçekleştirilecek etkili sınıf kurgularında çocuğun temas halinde bulunduğu fiziksel yapı ve donatılar, öğretim programları, öğretmen ve akran iletişimleri ile olumlu sınıf iklimi öğrenci gelişiminin şiddetini ve yönünü belirlemektedir.
Çalışma ile, eğitim-öğretim aktivite süreçlerinin büyük çoğunluğunda öğrencinin temas içerisinde bulunduğu öğrenci mobilyalarının sınıf kurgusu içerisindeki etkinliğinin, gelişiminin ve mevcut durumunun irdelenmesi amaçlanmaktadır. Literatür taraması ile öğrenci mobilyalarının durumuna ilişkin veriler, yaşanan gelişmeler yanında mobilya etkinliği, verimi, oluşturduğu olumlu-olumsuz koşul ve sonuçlar ele alınmıştır. Ayrıca öğrenci ve mobilya etkileşiminde mobilyanın öğrencinin duruş sağlığına etkileri ve akademik başarısına katkıları ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Ahn, S. (1988). Furniture for children. Rochester. New York.
  • Al Şensoy, S., & Sağsöz, A. (2015). Öğrenci Başarisinin Siniflarin Fiziksel Koşullari İle İlişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 87-104.
  • Altıparmakoğulları, Y. (2009). Oturma öğesi tasarımında basınç diyagramı modelinin kullanılmasıyla oturma profilinin tasarım kriterlerinin ortaya konulması. Yüksek lisans tezi.
  • Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of educational psychology, 84(3), 261.
  • Ateş, H. K., & Gül, M. Sınıf Yönetimi: Prof. Dr. Ayhan Aydın Classrom Management: Prof. Dr. Ayhan Aydın. Kesit Akademi Dergisi, (7), 443-478.
  • Barker, V. (1998). Postura, posizione, movimento per potenziare le prestazioni sessuali, rimodellare il corpo, ritardare l'invecchiamento, ridurre l'obesità, sviluppare le capacità... Edizioni Mediterranee.
  • Cappetti, N., & Manso, E. D. (2021). Study of the relationships between articular moments, comfort and human posture on a chair. Work, 68(s1), S59-S68.
  • Carini, F., Mazzola, M., Fici, C., Palmeri, S., Messina, M., Damiani, P., & Tomasello, G. (2017). Posture and posturology, anatomical and physiological profiles: overview and current state of art. Acta bio-medica: Atenei Parmensis, 88(1), 11–16. https://doi.org/10.23750/abm.v88i1.5309
  • Clegg, D., & Billington, S. (1994). The effective primary classroom: The management and organisation of teaching and learning. David Fulton Pub.
  • Cornell, P. (2002). The impact of changes in teaching and learning on furniture and the learning environment. New directions for teaching and learning, 2002(92), 33-42.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İçimizdeki Çocuk. 16. baskı. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Cüceloğlu, D. (2006). İnsan ve davranışı. 15.Baskı. Remzi Kitap Evi.
  • Davis, J. R. (2018). Classroom management in teacher education programs. The College of New Jersey Department of Educational Administratio and Secondary Education Ewing, NJ, USA.
  • Demirci, F. B. (2020). Sağlıklı bireylerde oturmada farklı ayak pozisyonlarının rahatsızlık hissi, ağırlık aktarımı ve postür üzerine biyomekanik etkileri (Master's thesis, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Dewey, J. (1915). The School and Socıety. Composed and Printed by The University of Chicago Press Chicago, Illinois, U.S.A.
  • Domljan, D., Grbac, I., & Bogner, A. (2004, October). A new approach to the children’s work furniture design in line with the latest ergonomic requirements. In Proceedings of the 2nd International Ergonomics Conference, Ergonomics, Zagreb, Croatia (pp. 21-22).
  • EN 1729-1. (2015). Mobilya-Eğitim Kurumları İçin Sandalyeler ve Masalar- Bölüm 1- Fonksiyonel Boyutlar [Türk Standardları Enstitüsü].
  • Estrada, J. E., & Vea, L. A. (2018). Modelling and Simulation of Spine in Sitting Posture in a Computer-Related Workplace. Int. J. Comput. Sci. Mob. Comput, 7, 121-135.
  • Goossens, R. (1994). Biomechanics of body support: A study of load distribution, shear, decubitus risk and form of the spine.
  • Güleç Solak, S. (2017). Mekân-kimlik etkileşimi: Kavramsal ve kuramsal bir bakış.
  • Gür, Ş. Ö. (2023). Çocukların Sağlık Hakkı ve Olağanüstü Koşullarda Hastane Binaları. Yakın Doğu Üniversitesi Yakın Mimarlık Dergisi, 7(2).
  • Gür, Ö., Ş., ve Yalçınkaya, Ş. (2022). Çocuk Dostu Hastane Tasarımı, Çocuk Dostu Hastane, Editör: Rabiye Güney, Esin Sezgin, Nobel yayın evi, 806- 829.
  • Harvey, E. J., & Kenyon, M. C. (2013). Classroom seating considerations for 21st century students and faculty. Journal of Learning Spaces, 2(1).
  • Herman, F., Van Gorp, A., Simon, F., & Depaepe, M. (2011). The school desk: from concept to object. History of Education, 40(1), 97-117.
  • Higgins, S., Hall, E., Wall, K., Wooler, P., & McCaughey, C. (2005). The impact of school environments: A literature review. London: The Design Council.
  • Hoşoğlu, E. (2023). Çocuk ve Ergen Psikiyatride Temel Kuramlar. Piaget ve Bilişsel Gelişim Kuramı. Editör: Fatma Coşkun. NEU Press. 183-196.
  • Jung, H. S. (2005). A prototype of an adjustable table and an adjustable chair for schools. International Journal of Industrial Ergonomics, 35(10), 955-969.
  • Knight, G. & Noyes, J. (1999). Children’s Behaviour and The Design of School Furniture. Ergonomics, 42(5), 747-760.
  • Kurtoğlu, A. (1986). Mobilya stillerinin tarihi gelişimi. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 36(3), 70-91.
  • Kuzgun, Y., & Deryakulu, D. (2020). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları 1. Bölüm. Nobel Yayın Yayın. 5. Baskı. Ankara.
  • M.E.B. (2015). Eğitim Yapılari Asgari Tasarım Standartları Kılavuzu 2015.
  • Panero, J., ve Zelnik, M. (2014). Human dimesion ve ınterior space. Whitney Library of Design.
  • Parcells, C., Stommel, M., & Hubbard, R. P. (1999). Mismatch of classroom furniture and student body dimensions: empirical findings and health implications. Journal of adolescent health, 24(4), 265-273.
  • Pastorelli, F., & Pasquetti, P. (2013). Biomechanical analysis and rehabilitation in athletes. Clinical Cases in Mineral & Bone Metabolism, 10(2).
  • Pheasant, S. (1996). Bodyspace: Anthropometry, Ergonomics, and the Design of Work. Taylor & Francis Routledge.
  • Piaget, J. (1999). Çocukta zihinsel gelişim. Çeviri: Hüsen Portakal. Cem Yayınevi.
  • Piaget, J. (2013). Çocuğun gözüyle dünya. Çeviri: İ. Yerguz. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Rasmussen, K. (2004). Places for children–children’s places. childhood, 11(2), 155-173.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Anı yayıncılık. 25.Baskı. Ankara Şahin, M. (2019). Eğitimde sınıf oturma düzeninin önemi.
  • Tuncay, S. (2011). İletişim, Çevre Etkileşimi ve Ulusal Mensubiyet Bilincinin Algılanması. İstanbul Journal of Sociological Studies, (31), 125-143.
  • UNICEF, (2016). School furniture innovation project: field trial results.
  • UNESCO, (1979). School Furniture Handbook.
  • Yeats, B. (1997). Factors that may influence the postural health of schoolchildren (K-12). Work, 9(1), 45-55.
  • Yüksel, G. (2011). Öğrenme için motivasyon. Sınıf yönetimi. Pegem Akademi. 2. Baskı.
  • Zastrow, C., & Karen, K. Krist-Ashman (2015). İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I: Bebeklik-Çocukluk-Ergenlik. Nika Yayınevi. 2. Baskı.
  • Zedan, R. (2010). New dimensions in the classroom climate. Learning Environments Research, 13(1), 75-88.
  • Url1. https://www.etsy.com/listing/1036977064/victorian-childrens-school-desk Erişim 15.03.2024 bench?show_sold_out_detail=1&ref=nla_listing_details Erişim 15.03.2024
  • Url2. https://vsamerica.com/schulmuseum/
  • Url3.https://weburbanist.com/2019/02/07/stackable-school-desks-multifunctional-designs-for-rural-mexican-schools/#google_vignette Erişim 15.03.2024

THE ROLE OF STUDENT FURNITURE IN CLASSROM ORGANIZATION

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 4, 469 - 492

Öz

Effective, functional, student-centered classroom constructions to be created in school environments, more narrowly in classrooms, where activities are carried out in the planned teaching stages in all educational activities that make permanent behavioral changes; creates a positive classroom environment between the space and all interaction stakeholders, contributes to the development of focus and cooperation skills and mediates the achievement of the goals expected from teaching. Classroom environment, one of the variables that emphasize the dimension of interaction in classrooms, contributes positively to academic achievement, motivation in learning, and the development of positive attitudes and behaviors. Individuals realize their development in the vital cycle under the influence of their genetic coding, instincts, mental patterns, emotions as well as the environmental conditions in which they exist. The physical structure and equipment, curricula, teacher and peer communication, positive classroom environment and the physical structure and equipment that the child is in contact with in effective classroom constructions to be realized in the school systematic in which the child is in the developmental stage determine the severity and direction of student development.
The study aims to examine the effectiveness, development and current situation of student furniture, which students are in contact with in most of the educational activity processes, within the classroom setup. With the literature review, data on the status of student furniture, developments, furniture effectiveness, efficiency, positive and negative conditions and results are discussed. In addition, the effects of furniture on the student's posture health and its contribution to academic success in the interaction of student and furniture are discussed.

Kaynakça

  • Ahn, S. (1988). Furniture for children. Rochester. New York.
  • Al Şensoy, S., & Sağsöz, A. (2015). Öğrenci Başarisinin Siniflarin Fiziksel Koşullari İle İlişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 87-104.
  • Altıparmakoğulları, Y. (2009). Oturma öğesi tasarımında basınç diyagramı modelinin kullanılmasıyla oturma profilinin tasarım kriterlerinin ortaya konulması. Yüksek lisans tezi.
  • Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of educational psychology, 84(3), 261.
  • Ateş, H. K., & Gül, M. Sınıf Yönetimi: Prof. Dr. Ayhan Aydın Classrom Management: Prof. Dr. Ayhan Aydın. Kesit Akademi Dergisi, (7), 443-478.
  • Barker, V. (1998). Postura, posizione, movimento per potenziare le prestazioni sessuali, rimodellare il corpo, ritardare l'invecchiamento, ridurre l'obesità, sviluppare le capacità... Edizioni Mediterranee.
  • Cappetti, N., & Manso, E. D. (2021). Study of the relationships between articular moments, comfort and human posture on a chair. Work, 68(s1), S59-S68.
  • Carini, F., Mazzola, M., Fici, C., Palmeri, S., Messina, M., Damiani, P., & Tomasello, G. (2017). Posture and posturology, anatomical and physiological profiles: overview and current state of art. Acta bio-medica: Atenei Parmensis, 88(1), 11–16. https://doi.org/10.23750/abm.v88i1.5309
  • Clegg, D., & Billington, S. (1994). The effective primary classroom: The management and organisation of teaching and learning. David Fulton Pub.
  • Cornell, P. (2002). The impact of changes in teaching and learning on furniture and the learning environment. New directions for teaching and learning, 2002(92), 33-42.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İçimizdeki Çocuk. 16. baskı. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Cüceloğlu, D. (2006). İnsan ve davranışı. 15.Baskı. Remzi Kitap Evi.
  • Davis, J. R. (2018). Classroom management in teacher education programs. The College of New Jersey Department of Educational Administratio and Secondary Education Ewing, NJ, USA.
  • Demirci, F. B. (2020). Sağlıklı bireylerde oturmada farklı ayak pozisyonlarının rahatsızlık hissi, ağırlık aktarımı ve postür üzerine biyomekanik etkileri (Master's thesis, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
  • Dewey, J. (1915). The School and Socıety. Composed and Printed by The University of Chicago Press Chicago, Illinois, U.S.A.
  • Domljan, D., Grbac, I., & Bogner, A. (2004, October). A new approach to the children’s work furniture design in line with the latest ergonomic requirements. In Proceedings of the 2nd International Ergonomics Conference, Ergonomics, Zagreb, Croatia (pp. 21-22).
  • EN 1729-1. (2015). Mobilya-Eğitim Kurumları İçin Sandalyeler ve Masalar- Bölüm 1- Fonksiyonel Boyutlar [Türk Standardları Enstitüsü].
  • Estrada, J. E., & Vea, L. A. (2018). Modelling and Simulation of Spine in Sitting Posture in a Computer-Related Workplace. Int. J. Comput. Sci. Mob. Comput, 7, 121-135.
  • Goossens, R. (1994). Biomechanics of body support: A study of load distribution, shear, decubitus risk and form of the spine.
  • Güleç Solak, S. (2017). Mekân-kimlik etkileşimi: Kavramsal ve kuramsal bir bakış.
  • Gür, Ş. Ö. (2023). Çocukların Sağlık Hakkı ve Olağanüstü Koşullarda Hastane Binaları. Yakın Doğu Üniversitesi Yakın Mimarlık Dergisi, 7(2).
  • Gür, Ö., Ş., ve Yalçınkaya, Ş. (2022). Çocuk Dostu Hastane Tasarımı, Çocuk Dostu Hastane, Editör: Rabiye Güney, Esin Sezgin, Nobel yayın evi, 806- 829.
  • Harvey, E. J., & Kenyon, M. C. (2013). Classroom seating considerations for 21st century students and faculty. Journal of Learning Spaces, 2(1).
  • Herman, F., Van Gorp, A., Simon, F., & Depaepe, M. (2011). The school desk: from concept to object. History of Education, 40(1), 97-117.
  • Higgins, S., Hall, E., Wall, K., Wooler, P., & McCaughey, C. (2005). The impact of school environments: A literature review. London: The Design Council.
  • Hoşoğlu, E. (2023). Çocuk ve Ergen Psikiyatride Temel Kuramlar. Piaget ve Bilişsel Gelişim Kuramı. Editör: Fatma Coşkun. NEU Press. 183-196.
  • Jung, H. S. (2005). A prototype of an adjustable table and an adjustable chair for schools. International Journal of Industrial Ergonomics, 35(10), 955-969.
  • Knight, G. & Noyes, J. (1999). Children’s Behaviour and The Design of School Furniture. Ergonomics, 42(5), 747-760.
  • Kurtoğlu, A. (1986). Mobilya stillerinin tarihi gelişimi. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 36(3), 70-91.
  • Kuzgun, Y., & Deryakulu, D. (2020). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları 1. Bölüm. Nobel Yayın Yayın. 5. Baskı. Ankara.
  • M.E.B. (2015). Eğitim Yapılari Asgari Tasarım Standartları Kılavuzu 2015.
  • Panero, J., ve Zelnik, M. (2014). Human dimesion ve ınterior space. Whitney Library of Design.
  • Parcells, C., Stommel, M., & Hubbard, R. P. (1999). Mismatch of classroom furniture and student body dimensions: empirical findings and health implications. Journal of adolescent health, 24(4), 265-273.
  • Pastorelli, F., & Pasquetti, P. (2013). Biomechanical analysis and rehabilitation in athletes. Clinical Cases in Mineral & Bone Metabolism, 10(2).
  • Pheasant, S. (1996). Bodyspace: Anthropometry, Ergonomics, and the Design of Work. Taylor & Francis Routledge.
  • Piaget, J. (1999). Çocukta zihinsel gelişim. Çeviri: Hüsen Portakal. Cem Yayınevi.
  • Piaget, J. (2013). Çocuğun gözüyle dünya. Çeviri: İ. Yerguz. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Rasmussen, K. (2004). Places for children–children’s places. childhood, 11(2), 155-173.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Anı yayıncılık. 25.Baskı. Ankara Şahin, M. (2019). Eğitimde sınıf oturma düzeninin önemi.
  • Tuncay, S. (2011). İletişim, Çevre Etkileşimi ve Ulusal Mensubiyet Bilincinin Algılanması. İstanbul Journal of Sociological Studies, (31), 125-143.
  • UNICEF, (2016). School furniture innovation project: field trial results.
  • UNESCO, (1979). School Furniture Handbook.
  • Yeats, B. (1997). Factors that may influence the postural health of schoolchildren (K-12). Work, 9(1), 45-55.
  • Yüksel, G. (2011). Öğrenme için motivasyon. Sınıf yönetimi. Pegem Akademi. 2. Baskı.
  • Zastrow, C., & Karen, K. Krist-Ashman (2015). İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I: Bebeklik-Çocukluk-Ergenlik. Nika Yayınevi. 2. Baskı.
  • Zedan, R. (2010). New dimensions in the classroom climate. Learning Environments Research, 13(1), 75-88.
  • Url1. https://www.etsy.com/listing/1036977064/victorian-childrens-school-desk Erişim 15.03.2024 bench?show_sold_out_detail=1&ref=nla_listing_details Erişim 15.03.2024
  • Url2. https://vsamerica.com/schulmuseum/
  • Url3.https://weburbanist.com/2019/02/07/stackable-school-desks-multifunctional-designs-for-rural-mexican-schools/#google_vignette Erişim 15.03.2024
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm TOBİDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 8 Sayı 4
Yazarlar

Mehmet Varlı 0000-0003-3613-6324

Murat Kılıç 0000-0001-6113-8634

Erken Görünüm Tarihi 26 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2024
Kabul Tarihi 12 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Varlı, M., & Kılıç, M. (2024). SINIF KURGUSUNDA ÖĞRENCİ MOBİLYALARININ ROLÜ. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 469-492.