Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF AUTHENTIC LEARNING ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND SOCIAL STUDIES ORIENTED ACADEMIC RISK TAKING LEVEL IN SOCIAL STUDIES EDUCATION

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 4, 684 - 713, 30.12.2024

Öz

In this research, the effects of authentic learning on academic success and social studies-oriented academic risk taking were examined experimentally in social studies education. The research’ study group is formed by 39 total groups in which there are 18 experiment groups and 21 control groups of 5th grade students in Ardahan. Moreover, the quantitative data is collected with “Academic achievement test” about people, places and environment in 5th grade learning field and “Academic Risk-Taking Scale” based on social studies prepared by Gezer, et al.82014). The obtained quantitative data has been analysed in IBM SPSS Statistics 20 data analysis program. The results of the research show that authentic learning practices differ statistically to the benefit of the experimental group in the academic achievements levels of students. The finding shows that authentic learning would be effective in improving academic success in social studies education. It appears that there is a meaningful difference in Academic Risk-Taking Scale based on social studies in favour of the experiment group. In this context, authentic learning has a positive impact on the academic risk-taking level. It also appears that based on findings from student diary, students consider the social studies course taught by authentic learning activities as a fun, engaging, exciting, sensational, active and fluid process. As a result of the research, it is recommended to use authentic learning practices in the Social Studies course, which are thought to have a positive impact on academic success, academic risk-taking, and students' views on the course.

Kaynakça

  • Åkerblom, D., & Lindahl, M. (2017). Authenticity and the relevance of discourse and figured worlds insecondary students' discussions of socioscientific issues. Teaching and Teacher Education, 1(65), 205-214.
  • Akça, B. (2017). Ortaokul öğrencilerinin fene yönelik zihinsel risk alma davranışları ile fen kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Aydın, O. (2019). Otantik öğrenme ortamlarının 4. sınıf matematik ders başarısı ve akademik özgüvenlerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Beghetto, R. A. (2009). Correlates of ıntellectual risk taking in elementary school science. Journal of recearch in science teaching, 46(2), 210-223.
  • Büyüköztürk, Ş.(2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2017). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. (Çev. Ed: M. Sözbilir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, H., Başer Baykal, N. ve Kılıç Memur, H. N. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi,8(1), 379-406.
  • Çetin, B., İlhan, M. ve Yılmaz, F. (2014) Olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyonla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1) 135-158.
  • Cevahir, E.,(2020). SPSS ile nicel veri analizi rehberi. İstanbul: Kibele Yayınları.
  • Çiftçi, S. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin akademik risk alma düzeylerine, problem çözme becerilerine, erişilerine, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi.[Yayımlanmamış Doktora tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Diker, H.(2019). İş birliğine dayalı öğrenme yaklaşımının altıncı sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi Afyonkarahisar Sinanpaşa ilçesi örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Duman, B. ve İkiel, C. (2002). Yapıcı öğrenme kuramına göre sosyal bilgiler. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 245-262.
  • Duman, N. ve Özür, N. K. (2018). Otantik öğrenme etkinlikleri ile coğrafya öğretimi. International Geography Education Symposıum, (s. 108-119). https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net adresinden edinilmiştir.
  • Ercan, İ. ve Kan, İ . (2004). Ölçeklerde güvenirlik ve geçerlik. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 30 (3), 211-216.
  • Erten, P. (2020). Otantik öğrenme. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 94-107.
  • Eysenbach, G., & Köhler, C. (2002). How do consumers search for and appraise health information on the word wide web? Qualitative study using focus groups, usability tests, and in-depth interviews. Bmj, 324(7337),573-577.
  • Gezer, M., İlhan, M. ve Şahin, İ. F. (2014). Sosyal bilgiler odaklı akademik risk alma ölçeğinin (SOARAÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 4(1), 125-164.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068.
  • Güneş, G., Arıkan, A., & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic information system (GIS). Participatory Educational Research (PER), 7(3), 247-264.
  • Gürdoğan, M. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilirliği ile ilgili görüşleri: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulaması örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi .[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].İnönü Üniversitesi.
  • Herrington, J. (2009). Authentic e-learning in higher education. eLi 2009 Riyadh Conference,(s.1-16). https://researchrepository.murdoch.edu.au/id/eprint/7254/adresinden edinilmiştir.
  • Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks. . World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN), (s. 3164-3173).
  • İlhan, M., Çetin, B., Öner-Sünkür, M. ve Yılmaz, F. (2013). Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3(2), 123-146.
  • İneç, Z. F. ve Akpınar, E. (2017). Sosyal bilgilerin otantik öğretiminde yeni yaklaşımlar. International Journal of Social Science Research, 6(2), 46-65.
  • Karakuş, F.(2006). Sosyal bilgiler öğretiminde yapıcı öğrenme ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi .[Yayımlanmamış doktora tezi].Çukurova Üniversitesi.
  • Koçyiğit, S.ve Zembat, R.(2013) The effects of authentic tasks on preservice teachers' attitudes towards classes and problem solving skills. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(2), 1045-1051.
  • Korkmaz-Baylav H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi .[Yayımlanmamış doktora tezi].Hacettepe Üniversitesi.
  • MEB, (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6,ve 7. Sınıflar). https://www.meb.gov.tr/ adresinden 02.10.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian: A Middle School Computer Technologies Journal, 6(1), 1-11.
  • Morrissey, P. E. (2014). Investigating how an authentic task can promote student engagement when learning about Australian history. [Yayımlanmamış doktora tezi]. University of Wollongong.
  • Nas, C. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımına dayalı araştırma ve sorgulama temelli etkinliklerin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve yaratıcı problem çözme özelliklerine etkisinin incelenmesi .[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Marmara Üniversitesi.
  • Nicaise, M., Gibney, T., & Crane, M. (2000). Toward an understanding of authentic learning: Student perceptions of an authentic classroom. Journal of Science Education and Technology, 9(1), 79-94.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: Bir eylem araştırması.[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Gazi Üniversitesi.
  • Özdemir, M. (2010) Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Perry, G. (2011). Student perceptions of engagement in schools: A deweyan analysis of authenticity in high school classrooms [Yayımlanmamış doktora tezi]. Georgia State University.
  • Rule, A. C. (2006). Editorial: The components of authentic learning. Journal of Authentic Learning, 3(1), 1-10.
  • Strauss, A., Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. New Delhi: SAGE Publications.
  • Tay, B., Özkan, D., ve Tay, B. A. (2009). The effect of academic risk taking levels on the problem solving ability of gifted students. Procedia-Social and Behavioral Sciences,1(1), 1099-1104.
  • Turan, İ. (2019). Otantik öğrenmenin çevre eğitiminde kullanımı. BİLTEK Uluslararası bilim, teknoloji ve sosyal bilimlerde güncel gelişmeler sempozyumu. Ankara.
  • Uzun, G. ve Çokluk-Bökeoğlu Ö. (2019). Akademik başarının okul, aile ve öğrenci özellikleri ile ilişkisinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(3) 655-684.
  • Ünal, A. İ. (2019). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Uşak Üniversitesi.
  • Üztemur, S., Dinç, E. ve Acun, İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler odaklı epistemolojik inançları, öğrenme yaklaşımları, akademik risk alma davranışları ve ders başarıları arasındaki ilişkiler: Bir yapısal eşitlik modellemesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 179-199.
  • Yıldırım, R. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: Bir karma yöntem araştırması [Yayımlanmamış doktora tezi].Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Balcı, Şura Hilal. (2021). Otantik Öğrenmenin Akademik Başarı ve Sosyal Bilgiler Odaklı Akademik Risk Alma Düzeyine Etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rize.

SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE OTANTİK ÖĞRENMENİN AKADEMİK BAŞARI VE SOSYAL BİLGİLER ODAKLI AKADEMİK RİSK ALMA DÜZEYİNE ETKİLERİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 4, 684 - 713, 30.12.2024

Öz

Bu araştırmada Sosyal Bilgiler eğitiminde otantik öğrenmenin akademik başarı ve sosyal bilgiler odaklı akademik risk alma düzeyine etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ardahan ilinde öğrenim gören 18’i deney grubu ve 21’i kontrol grubu olmak üzere toplam 39 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verileri öğrencilerin otantik öğrenme uygulamaları süresinde tuttukları günlüklerden elde edilmiştir. Nicel veriler ise araştırmacı tarafından hazırlanan 5. Sınıf insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanına ilişkin “Akademik Başarı Testi” ve Gezer ve ark. (2014) tarafından hazırlanan “Sosyal Bilgiler Odaklı Akademik Risk Alma Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler IBM SPSS Statistics 20 veri analiz programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarıları düzeylerinde deney grubu lehine istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Bu bulgu Sosyal Bilgiler eğitiminde akademik başarının arttırılmasında otantik öğrenmenin etkili olacağını göstermektedir. Bununla birlikte öğrencilerin sosyal bilgiler odaklı akademik risk alma düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğunu görülmektedir. Bu bağlamda otantik öğrenmenin akademik risk alma düzeyine olumlu etkisinin olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca öğrenci günlüklerinden edinilen bulgulara dayanılarak öğrencilerin otantik öğrenme etkinlikleri ile işlenen Sosyal Bilgiler dersini eğlenceli, merak uyandırıcı, heyecan verici, mutluluk hissi veren, aktif ve akıcı bir süreç olarak değerlendirdiği görülmektedir. Araştırma sonucunda ulaşılan verilerden yola çıkılarak Sosyal Bilgiler dersinde akademik başarı, akademik risk alma ve öğrencilerin derse yönelik görüşlerinde olumlu yönde etki edeceği düşünülen otantik öğrenme uygulamalarını kullanılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Åkerblom, D., & Lindahl, M. (2017). Authenticity and the relevance of discourse and figured worlds insecondary students' discussions of socioscientific issues. Teaching and Teacher Education, 1(65), 205-214.
  • Akça, B. (2017). Ortaokul öğrencilerinin fene yönelik zihinsel risk alma davranışları ile fen kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Aydın, O. (2019). Otantik öğrenme ortamlarının 4. sınıf matematik ders başarısı ve akademik özgüvenlerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Beghetto, R. A. (2009). Correlates of ıntellectual risk taking in elementary school science. Journal of recearch in science teaching, 46(2), 210-223.
  • Büyüköztürk, Ş.(2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2017). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. (Çev. Ed: M. Sözbilir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, H., Başer Baykal, N. ve Kılıç Memur, H. N. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi,8(1), 379-406.
  • Çetin, B., İlhan, M. ve Yılmaz, F. (2014) Olumsuz değerlendirilme korkusu ve akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyonla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1) 135-158.
  • Cevahir, E.,(2020). SPSS ile nicel veri analizi rehberi. İstanbul: Kibele Yayınları.
  • Çiftçi, S. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin akademik risk alma düzeylerine, problem çözme becerilerine, erişilerine, kalıcılığa ve tutumlarına etkisi.[Yayımlanmamış Doktora tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Diker, H.(2019). İş birliğine dayalı öğrenme yaklaşımının altıncı sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi Afyonkarahisar Sinanpaşa ilçesi örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Duman, B. ve İkiel, C. (2002). Yapıcı öğrenme kuramına göre sosyal bilgiler. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 245-262.
  • Duman, N. ve Özür, N. K. (2018). Otantik öğrenme etkinlikleri ile coğrafya öğretimi. International Geography Education Symposıum, (s. 108-119). https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net adresinden edinilmiştir.
  • Ercan, İ. ve Kan, İ . (2004). Ölçeklerde güvenirlik ve geçerlik. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 30 (3), 211-216.
  • Erten, P. (2020). Otantik öğrenme. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 94-107.
  • Eysenbach, G., & Köhler, C. (2002). How do consumers search for and appraise health information on the word wide web? Qualitative study using focus groups, usability tests, and in-depth interviews. Bmj, 324(7337),573-577.
  • Gezer, M., İlhan, M. ve Şahin, İ. F. (2014). Sosyal bilgiler odaklı akademik risk alma ölçeğinin (SOARAÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 4(1), 125-164.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068.
  • Güneş, G., Arıkan, A., & Çetin, T. (2020). Analysing the effect of authentic learning activities on achievement in social studies and attitudes towards geographic information system (GIS). Participatory Educational Research (PER), 7(3), 247-264.
  • Gürdoğan, M. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilirliği ile ilgili görüşleri: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulaması örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi .[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].İnönü Üniversitesi.
  • Herrington, J. (2009). Authentic e-learning in higher education. eLi 2009 Riyadh Conference,(s.1-16). https://researchrepository.murdoch.edu.au/id/eprint/7254/adresinden edinilmiştir.
  • Herrington, J. (2006). Authentic e-learning in higher education: Design principles for authentic learning environments and tasks. . World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN), (s. 3164-3173).
  • İlhan, M., Çetin, B., Öner-Sünkür, M. ve Yılmaz, F. (2013). Ders çalışma becerileri ile akademik risk alma arasındaki ilişkinin kanonik korelasyon ile incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3(2), 123-146.
  • İneç, Z. F. ve Akpınar, E. (2017). Sosyal bilgilerin otantik öğretiminde yeni yaklaşımlar. International Journal of Social Science Research, 6(2), 46-65.
  • Karakuş, F.(2006). Sosyal bilgiler öğretiminde yapıcı öğrenme ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi .[Yayımlanmamış doktora tezi].Çukurova Üniversitesi.
  • Koçyiğit, S.ve Zembat, R.(2013) The effects of authentic tasks on preservice teachers' attitudes towards classes and problem solving skills. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(2), 1045-1051.
  • Korkmaz-Baylav H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi .[Yayımlanmamış doktora tezi].Hacettepe Üniversitesi.
  • MEB, (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6,ve 7. Sınıflar). https://www.meb.gov.tr/ adresinden 02.10.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian: A Middle School Computer Technologies Journal, 6(1), 1-11.
  • Morrissey, P. E. (2014). Investigating how an authentic task can promote student engagement when learning about Australian history. [Yayımlanmamış doktora tezi]. University of Wollongong.
  • Nas, C. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımına dayalı araştırma ve sorgulama temelli etkinliklerin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve yaratıcı problem çözme özelliklerine etkisinin incelenmesi .[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Marmara Üniversitesi.
  • Nicaise, M., Gibney, T., & Crane, M. (2000). Toward an understanding of authentic learning: Student perceptions of an authentic classroom. Journal of Science Education and Technology, 9(1), 79-94.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: Bir eylem araştırması.[Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Gazi Üniversitesi.
  • Özdemir, M. (2010) Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Perry, G. (2011). Student perceptions of engagement in schools: A deweyan analysis of authenticity in high school classrooms [Yayımlanmamış doktora tezi]. Georgia State University.
  • Rule, A. C. (2006). Editorial: The components of authentic learning. Journal of Authentic Learning, 3(1), 1-10.
  • Strauss, A., Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. New Delhi: SAGE Publications.
  • Tay, B., Özkan, D., ve Tay, B. A. (2009). The effect of academic risk taking levels on the problem solving ability of gifted students. Procedia-Social and Behavioral Sciences,1(1), 1099-1104.
  • Turan, İ. (2019). Otantik öğrenmenin çevre eğitiminde kullanımı. BİLTEK Uluslararası bilim, teknoloji ve sosyal bilimlerde güncel gelişmeler sempozyumu. Ankara.
  • Uzun, G. ve Çokluk-Bökeoğlu Ö. (2019). Akademik başarının okul, aile ve öğrenci özellikleri ile ilişkisinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(3) 655-684.
  • Ünal, A. İ. (2019). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7. Sınıf öğrencilerin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi].Uşak Üniversitesi.
  • Üztemur, S., Dinç, E. ve Acun, İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler odaklı epistemolojik inançları, öğrenme yaklaşımları, akademik risk alma davranışları ve ders başarıları arasındaki ilişkiler: Bir yapısal eşitlik modellemesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 179-199.
  • Yıldırım, R. (2020). Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması: Bir karma yöntem araştırması [Yayımlanmamış doktora tezi].Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Balcı, Şura Hilal. (2021). Otantik Öğrenmenin Akademik Başarı ve Sosyal Bilgiler Odaklı Akademik Risk Alma Düzeyine Etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rize.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm TOBİDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 8 Sayı 4
Yazarlar

Şura Hilal Balcı

İlhan Turan 0000-0001-5690-8550

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2024
Kabul Tarihi 29 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Balcı, Ş. H., & Turan, İ. (2024). SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE OTANTİK ÖĞRENMENİN AKADEMİK BAŞARI VE SOSYAL BİLGİLER ODAKLI AKADEMİK RİSK ALMA DÜZEYİNE ETKİLERİ. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 684-713.