Bu makale, Lewis Nkosi’nin ünlü romanı Çiftleşen Kuşlar’ı, yirminci yüzyılda Güney Afrika’daki apartheid rejimi tarafından inşa edilen sömürge kimliklerinin nasıl sömürgecilikten arındırılacağı sorusunu ele alan bir metin olarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, makale, ötekiliğin, farklılığın ve kimliğin bu sömürgecilik sonrası romanda nasıl inşa edildiğini göz önüne sermektedir. Dahası, makale, romanda hem sömürgeleştirilenin hem de sömürgecinin kimliklerini yapıbozuma uğratmak ve onları sömürgecilikten arındırılmış otantik benlikler olarak yeniden inşa etmek için yazının sömürgecilik sonrası bir strateji olarak nasıl kullanıldığını da incelemektedir. Yüzeyde, Çiftleşen Kuşlar, siyahi bir gençle beyaz bir kız arasındaki garip bir aşk ilişkisinin hikayesidir ve bu ilişki, sonunda o gencin mahkum edilmesine ve trajik bir şekilde idam edilmesine yol açar. Daha derin bir düzeyde bu roman, Güney Afrika, apartheid ve apartheid karşıtı direniş hakkında bir anlatıdır. Bilgi ve güç, apartheid rejiminin Güney Afrika’da yarattığı korkunç fiziksel ve zihinsel hapishanenin bir sonucu olarak sömürgeleştirilenlerin çaresizliği, zorla dayatılan kültürler arasındaki sessizlik ve iletişimsizlik, sadece ten renkleri farklı olduğu için insanlar arasındaki diyaloğa getirilen her türlü kısıtlamalardan kurtulma arzusu gibi temaları işleyen bir roman olarak Çiftleşen Kuşlar, tüm kültürleri ve insanları doğası gereği farklı, ancak değeri açısından eşit olarak görme arzusunu temsil eder. Eğitim ve yazma, insanların gözlerini açar ve baskıcı otoriteyi sorgulamalarını, eleştirmelerini ve ortadan kaldırmalarını sağlar. Apartheid, beyaz olmayan insanların eğitimini, asil vahşiler olmaktan sapmalarına neden olan yozlaştırıcı bir şey olarak görür. Üniversite öğrencisi olan başkahraman Sibiya, hapishanede bir otobiyografi biçiminde yazdığı bu hikayenin birinci şahıs anlatıcısı ve yazarıdır. Sibiya’nın apartheid’e meydan okuyan bir yanıt olarak yazdığı bu metin, kendisinin ve okuyucularının hem zihinlerini hem de kimliklerini sömürgecilikten arındırmalarını sağlar.
Lewis Nkosi Çiftleşen Kuşlar Apartheid Sömürgecilikten Arındırma Kimlikler
This paper aims to analyze Lewis Nkosi’s famous novel Mating Birds as a text that deals with the question of how to decolonize the colonial identities constructed by the apartheid regime in South Africa in the twentieth century. In this respect, the paper demonstrates how otherness, difference, and identity are constructed in this postcolonial novel. Moreover, it also explores how writing is used as a postcolonial strategy in the novel to deconstruct the identities of both the colonized and the colonizer and to reconstruct them as authentic decolonized selves. On the surface, Mating Birds is the story of a strange love affair between a black boy and a white girl, which eventually leads to the conviction and tragic execution of the boy. On a deeper level, it is a narrative about South Africa, apartheid and anti-apartheid resistance. As a novel that deals with such themes as knowledge and power, the cul-de-sac of the colonized as a consequence of the horrifying physical and mental prison apartheid created in South Africa, the forced silence and lack of communication between cultures, and the irresistible desire to get rid of any restrictions placed against dialogue between people who differ only in skin color, Mating Birds embodies the desire to view all cultures and people as different in nature, but equal in value. Education and writing open people’s eyes and enable them to question, criticize, and dismantle oppressive authority. Apartheid considers the education of non-white peoples as something corruptive, which causes their deviation from being noble savages. The protagonist Sibiya, a university student, is the first-person narrator and writer of this tale, which he writes in prison in the form of an autobiography. As a defying response to apartheid, his writing enables him and his readers to decolonize both their minds and identities.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Afrika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | TOBİDER - Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 8 Sayı 4 |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 4 |