Oyuncakların duyusal olarak zihinde çağrıştırdığı sembol ve yapı anlayışındaki işlevsel etkileşimleriyle temasa dayalı tutum alınması için zihnin bilgiyi dil eşliğinde imgeleyerek işlemesine katkıda bulunarak anlamsal bütünleştirme ile düşünceyi davranışa dönüştürme potansiyeli vardır. Bu çalışmada, bilişsel gelişimin önde gelen göstergelerinden biri durumundaki anlamsal bütünleştirme becerisinin okul öncesi dönem çocukluğu eksenindeki gelişiminde “Ev, Figürler, Mekan Örneklemesi, Elbise Giydirme, Model Eşyalar” kategorilerindeki eğitici ahşap oyuncakların katkısı açıklanmıştır. Burada muhteviyatı itibariyle birbiriyle yakınsaklık içeren bir grup halinde örneklendirilen bu oyuncaklar, zihinde kısa veya uzun mesafeli duyusal veri bağlantısını sağlamak suretiyle imgesel temsiller ve eyleme dönük bağıntıları bir araya getirip birleştirerek oyunsal faaliyet ile ortaya koyulan aktivasyonlarla bilişsel gelişimin temel göstergelerinden biri olan anlamsal bütünleştirme becerisinin gelişip pekişmesine önemli ölçüde katkı sağlamaktadırlar. Bu argüman, oyuncaklarla öğrenme ve keşfetme süreci olan okul öncesi dönemde, gelişim alanlarının farklı bakış açılarıyla ve bütünleşik bir yaklaşımla ayrıntılı şekilde değerlendirilmesi için güçlü bir gerekçe sunmaktadır.
Okul Öncesi Çocukluk Anlamsal Bütünleştirme Becerisi Çocuk Gelişimi Eğitici Ahşap Oyuncaklar Ahşap Oyuncak Kategorizasyonu
Bu çalışma için Etik Kurul gerekmemektedir.
In order to adopt a contact-based attitude with their functional interactions in the understanding of symbols and structures that they evoke in the mind sensorily, toys can help the mind process information by imagining it along with language. This allows toys to help turn thought into behavior through semantic integration. This study explains how educational wooden toys in the "House, Figures, Venue Sampling, Dress Up, Model Items" categories contribute to the development of semantic integration skills, one of the primary markers of cognitive development, in preschool children. By establishing short or long range sensory data connections in the mind, these toys, which are exemplified here as a group that is convergent in terms of their content, bring together imaginary representations and action-oriented relations. With activations revealed through playful activities, they also significantly contribute to the development and reinforcement of semantic integration skills. This argument offers a strong justification for a thorough assessment of developmental areas from several angles and using an integrated strategy during the preschool years, which involves learning and exploring with toys.
Preschool Childhood Semantic Integration Skills Child Development Educational Wooden Toys Wooden Toys Categorization
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer), Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Temmuz 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |