In order to provide insights into designers’ ability to influence the construction of identity resonating with users on cultural and emotional levels, this study examines Phillippe Starck’s Juicy Salif, the controversial lemon squeezer, exemplifying design objects as identity markers. Its primary and secondary functions were discussed in regard of the concept of value. From Baudrillard’s perspective on the system of objects, this study highlights the strong connection between one’s identity and objects of possession and display. It discusses Juicy Salif as reflecting not only personal preferences but also cultural values and narratives that play a pivotal role in shaping a unique and socially recognized identity within a consumer-driven society. It transcends mere functionality and symbolizes good design taste, social status, and cultural capital. It also attains an iconic status in the design realm, underscoring the role of design objects as indicators of prestige and repute.
Design Objects Construction of Identity Identity Marker Value
Bu çalışma, tasarımcıların, kullanıcılarda kültürel ve duygusal düzeyde yankı uyandıran nesneler aracılığıyla kimlik inşasını etkileme becerilerine dair içgörü sağlamak amacıyla, tasarım nesnelerini kimlik belirleyiciler olarak örnekleyen, Phillippe Starck'ın tartışmalı limon sıkacağı Juicy Salif'i incelemektedir. Juicy Salif'in birincil ve ikincil işlevleri değer kavramı bağlamında tartışılmıştır. Baudrillard'ın nesneler sistemi perspektifinden bakıldığında, bu çalışma, kişinin kimliği ile sahip olunan ve sergilenen nesneler arasındaki güçlü bağlantıyı vurgulamaktadır. Juicy Salif'in yalnızca kişisel tercihleri değil, aynı zamanda tüketim odaklı bir toplumda benzersiz ve sosyal olarak tanınan bir kimliğin şekillenmesinde önemli bir rol oynayan kültürel değerleri ve anlatıları yansıttığı tartışılmaktadır. Juicy Salif, salt işlevselliğin ötesine geçerek iyi tasarım zevkini, sosyal statüyü ve kültürel sermayeyi sembolize etmektedir. Aynı zamanda, tasarım alanında ikonik bir statüye sahiptir ve tasarım nesnelerinin prestij ve itibar göstergesi olarak oynadığı rolün altını çizmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Temmuz 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |