BibTex RIS Kaynak Göster

Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 3, 197 - 201, 01.06.2009

Öz

Üstün yeteneklilik, içinde bir sürü karmaşıklığı barındıran gelişimsel ve davranışsal bir bozukluktur. Bilişsel alanda üstün yetenekleri olan çocuklar ve aileleri, çocuk hekimlerine zor ve kafa karıştırıcı sorunlarla başvurabilmektedir. Üstün yetenekli çocukları erken yaşta tanımak, ailelerin ve çocuklarının karşılaşabilecekleri sorunları bilmek ve çözüm bulmak çocuk hekiminin görevleri arasındadır. Anahtar kelimeler: Üstün Yetenekli Çocuk, Çocuk Hekimi

Kaynakça

  • Schechter NL, Reis SM, Colson ER. The Gifted Child. In: Levine MD, Carey WB, Crocker AC, ed(s). Developmental Behavioral Pediatrics. 3rd ed. Philedelphia: WB Saunders 1999: 653-62.
  • 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Üstün Yetenekli Çocuklar Durum Tespiti Komisyonu Ön Raporu. Türkiye’de Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Durum Tespit Raporu. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul, 2004.
  • Marland SP Jr. Education of the Gifted and Talented, Vol 1. Report to the Congress of the United States by the US Commissioner of Education. Washington, DC, US Government Printing Office, 1972.
  • Renzulli JS. What makes giftedness: re-examining a definition. Phi Delta Kappan 1978; 60:180-4.
  • Terman LM. Genetic Studies of Genius. Mental and Physical Traits of a Thousand Gifted Children, Vol 1. Palo Alto, CA, Stanford University Press, 1925.
  • Freeman J. Gifted Children. Baltimore, University Park Press, 1979.
  • Shapiro BK, Palmer FB, Antell SE et al. Giftedness: Can it be Predicted in Infancy? Clin Pediatr (Phila) 1989; 28: 205-9.
  • cygm.meb.gov.tr/.../cocukgelisim/moduller/bilisselgelisim.pdf
  • Colson E, Schechter N. The Gifted Child. In Parker S, Zuckerman B, Augustyn M, ed(s). Developmental Behavioral Pediatrics. 2nd ed. Lippincott Williams and Wilkins. 2005: 207-9.
  • Sisk, D. Creative teaching of the gifted. New York: McGraw- Hill Book. 1987, Üstünlerin yaratıcı öğretimi (Çev. N. Tarhan). Ankara: MEB ÖzelEğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kütüphanesi, 1996.
  • Lovett BJ, Lewandowski LJ. Gifted students with learning disabilities: who are they? J Learn Disabil 2006; 39(6):515-27.
  • Antshel KM. Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in the context of a high intellectual quotient/giftedness. Dev Disabil Res Rev 2008;14(4):293-9.
  • Seeger K, Aceves J. Assisting with school placement and intervention for children with special needs--from disabled to gifted. Prim Care 1995;22(1):51-68.
  • Green M, Solnit A. Reactions to the threatened loss of a child: a vulnerable child syndrome. Pediatrics 1964; 34:58.

A Pediatric Approach to the Gıfted Child

Yıl 2009, Cilt: 16 Sayı: 3, 197 - 201, 01.06.2009

Öz

Giftedness is hardly a developmental behavioral disorder. Children who are cognitively talented apply to pediatricians with perplexing challenges with their families. Diagnosing the gifted children at early ages, knowing the problems of these children and the families and findingsolutions are one of the tasks of pediatricians. Key words: Gifted Child, Pediatrician

Kaynakça

  • Schechter NL, Reis SM, Colson ER. The Gifted Child. In: Levine MD, Carey WB, Crocker AC, ed(s). Developmental Behavioral Pediatrics. 3rd ed. Philedelphia: WB Saunders 1999: 653-62.
  • 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Üstün Yetenekli Çocuklar Durum Tespiti Komisyonu Ön Raporu. Türkiye’de Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Durum Tespit Raporu. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul, 2004.
  • Marland SP Jr. Education of the Gifted and Talented, Vol 1. Report to the Congress of the United States by the US Commissioner of Education. Washington, DC, US Government Printing Office, 1972.
  • Renzulli JS. What makes giftedness: re-examining a definition. Phi Delta Kappan 1978; 60:180-4.
  • Terman LM. Genetic Studies of Genius. Mental and Physical Traits of a Thousand Gifted Children, Vol 1. Palo Alto, CA, Stanford University Press, 1925.
  • Freeman J. Gifted Children. Baltimore, University Park Press, 1979.
  • Shapiro BK, Palmer FB, Antell SE et al. Giftedness: Can it be Predicted in Infancy? Clin Pediatr (Phila) 1989; 28: 205-9.
  • cygm.meb.gov.tr/.../cocukgelisim/moduller/bilisselgelisim.pdf
  • Colson E, Schechter N. The Gifted Child. In Parker S, Zuckerman B, Augustyn M, ed(s). Developmental Behavioral Pediatrics. 2nd ed. Lippincott Williams and Wilkins. 2005: 207-9.
  • Sisk, D. Creative teaching of the gifted. New York: McGraw- Hill Book. 1987, Üstünlerin yaratıcı öğretimi (Çev. N. Tarhan). Ankara: MEB ÖzelEğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kütüphanesi, 1996.
  • Lovett BJ, Lewandowski LJ. Gifted students with learning disabilities: who are they? J Learn Disabil 2006; 39(6):515-27.
  • Antshel KM. Attention-Deficit Hyperactivity Disorder in the context of a high intellectual quotient/giftedness. Dev Disabil Res Rev 2008;14(4):293-9.
  • Seeger K, Aceves J. Assisting with school placement and intervention for children with special needs--from disabled to gifted. Prim Care 1995;22(1):51-68.
  • Green M, Solnit A. Reactions to the threatened loss of a child: a vulnerable child syndrome. Pediatrics 1964; 34:58.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Gümüş Doğan Bu kişi benim

Mehmet Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Doğan, D. G., & Aslan, M. (2009). Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım. Journal of Turgut Ozal Medical Center, 16(3), 197-201.
AMA Doğan DG, Aslan M. Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım. Turgut Özal Tıp Merk Derg. Haziran 2009;16(3):197-201.
Chicago Doğan, Derya Gümüş, ve Mehmet Aslan. “Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 16, sy. 3 (Haziran 2009): 197-201.
EndNote Doğan DG, Aslan M (01 Haziran 2009) Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım. Journal of Turgut Ozal Medical Center 16 3 197–201.
IEEE D. G. Doğan ve M. Aslan, “Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım”, Turgut Özal Tıp Merk Derg, c. 16, sy. 3, ss. 197–201, 2009.
ISNAD Doğan, Derya Gümüş - Aslan, Mehmet. “Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 16/3 (Haziran 2009), 197-201.
JAMA Doğan DG, Aslan M. Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım. Turgut Özal Tıp Merk Derg. 2009;16:197–201.
MLA Doğan, Derya Gümüş ve Mehmet Aslan. “Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım”. Journal of Turgut Ozal Medical Center, c. 16, sy. 3, 2009, ss. 197-01.
Vancouver Doğan DG, Aslan M. Üstün Yetenekli Çocuğa Pediatrik Yaklaşım. Turgut Özal Tıp Merk Derg. 2009;16(3):197-201.