BibTex RIS Kaynak Göster

Utilization of Health Services And Patient Satisfaction In Malatya

Yıl 2001, Cilt: 8 Sayı: 2, - , 01.04.2001

Öz

This cross-sectional study was performed to determine the annual average physician contacts number of people living in central Malatya with influencing factors and also to determine the patients' satisfaction who were hospitalized during last year. Stratified cluster sampling was used according to the socioeconomic status of the localities and 1962 individuals were administered a face to face questionnaire during October-November 1998. Annual average physician contact number was three. The main influencing factor related to contact with physician is the presence of a chronic disease. Within the last 15 days, only three percent of applicants had contacted with the physicians who work outside Malatya. The most applied health institution was SSK Hospital (33.2 %) followed by private physicians (20.3 %) and Malatya State Hospital (16.5%). Median waiting time to see the physician was 52 minutes and 50.0% of the applicants thought that this duration is too long. Median examination time was five minutes and 43.0% of applicants believe that examination time was not sufficient. 4.4% of the participitants were hospitalized during last year. 15.0% of the hospitalized patients were hospitilized in cities outside Malatya. Main complaints against hospitals are, patients' being asked to bring drug and other supply outside hospital, and high costs, meals and cleanliness. To increase the utilization of health services, a better organization of health institutions and taking patient satisfaction into consideration could be suggested. Key words: Physician Contact Number, Patient Satisfaction, Hospitals.

Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+

Yıl 2001, Cilt: 8 Sayı: 2, - , 01.04.2001

Öz

Bu kesitsel çalışma, Malatya kent merkezinde yaşayan kişilerin yıllık ortalama hekime başvuru sayısı ve bunu etkileyen etmenler ile son bir yılda yatarak tedavi görenlerin hastanelerden memnuniyetlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Malatya'da mahallelerin sosyoekonomik düzeyine göre tabakalı örnekleme yöntemiyle saptanan adreslerde 1962 kişiye Ekim-Kasım 1998'de yüzyüze görüşme yöntemiyle anket uygulanmıştır. Kişi başına yılda ortalama hekime başvuru sayısı üçtür. Hekime başvuruyu etkileyen en önemli etken, kronik hastalık varlığıdır. Son 15 gün içinde hekime başvuranların sadece %3'ü Malatya dışındaki hekimlere başvurmuştur. Başvurulan kurumlar içinde Malatya SSK Hastanesi %33.2 ile en çok başvurulan kurumdur; bunu %20.3 ile özel hekimler ve %16.5 ile Malatya Devlet Hastanesi izlemektedir. Hekime muayene olabilmek için bekleme süresi 52 dakika (ortanca)dır ve başvuranların yarısı bu süreyi uzun bulmaktadır. Muayene süresi ise beş dakika (ortanca) olup, başvuranların %43'ü bu süreyi yetersiz bulmaktadır. Araştırmaya katılanların %4.4'ü son bir yıl içinde hastaneye yatırılmışlardır. Bunların %15'i Malatya'nın dışındaki şehirlerde yatırılmışlardır. Hastanelerden en çok şikayet edilen konular; hastalardan hastane dışından ilaç malzeme getirmelerinin istenmesi, ücretlerin yüksekliği, yemekler ve temizliktir. Sağlık hizmetlerinin kullanımının artırılması için sağlık kuruluşlarının daha iyi organize olmaları ve hastaların memnuniyetine daha çok önem verilmesi önerilebilir. Anahtar kelimeler: Hekime Başvuru Sayısı, Hasta Memnuniyeti, Hastaneler

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Pehlivan Bu kişi benim

Metin Genç Bu kişi benim

Leyla Karaoğlu Bu kişi benim

Ali Özer Bu kişi benim

Gülsen Güneş Bu kişi benim

M.ali Kurçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pehlivan, E., Genç, M., Karaoğlu, L., Özer, A., vd. (2001). Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+. Journal of Turgut Ozal Medical Center, 8(2).
AMA Pehlivan E, Genç M, Karaoğlu L, Özer A, Güneş G, Kurçer M. Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+. Turgut Özal Tıp Merk Derg. Nisan 2001;8(2).
Chicago Pehlivan, Erkan, Metin Genç, Leyla Karaoğlu, Ali Özer, Gülsen Güneş, ve M.ali Kurçer. “Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 8, sy. 2 (Nisan 2001).
EndNote Pehlivan E, Genç M, Karaoğlu L, Özer A, Güneş G, Kurçer M (01 Nisan 2001) Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+. Journal of Turgut Ozal Medical Center 8 2
IEEE E. Pehlivan, M. Genç, L. Karaoğlu, A. Özer, G. Güneş, ve M. Kurçer, “Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+”, Turgut Özal Tıp Merk Derg, c. 8, sy. 2, 2001.
ISNAD Pehlivan, Erkan vd. “Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 8/2 (Nisan 2001).
JAMA Pehlivan E, Genç M, Karaoğlu L, Özer A, Güneş G, Kurçer M. Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+. Turgut Özal Tıp Merk Derg. 2001;8.
MLA Pehlivan, Erkan vd. “Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+”. Journal of Turgut Ozal Medical Center, c. 8, sy. 2, 2001.
Vancouver Pehlivan E, Genç M, Karaoğlu L, Özer A, Güneş G, Kurçer M. Malatya’da Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı Ve Hasta Memnuniyeti+. Turgut Özal Tıp Merk Derg. 2001;8(2).