BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of intensive reading on the development of myopia in emmetropic secondary school children: The preliminary results

Yıl 1998, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 01.04.1998

Öz

Effect of intensive reading on the development of myopia in emmetropic secondary school children: The preliminary results Purpose: To reveal the effect of intensive reading on myopic development in secondary school children with emmetropic eyes. Methods: Both eyes of 47 male children (n = 94) with mean age of 12.70 years and mean 6 hours of reading (Group 1) were compared prospecti vely with the eyes of 36 children (n = 72) with mean age of 13.31 years without reading (Group 2) by means of cycloplegic refraction and ultrasonic biometric measurements at intervals of 18 months. Results: Myopic shift was present in 68 (72.3%) of 94 eyes by means ofcycloplegic refraction in Group 1. The mean anterior chamber depth (ACD), axial length (AUX), and keratometric (K) readings were significantly higher after 18 months than first measurements (p = .0001 for all) in Group 1. There were no any statistically significant differences between two measurements of these parameters in Group 2 except increasing in keratometric readings. Conclusion: Our preliminary results show that reading and writing, one of the important environmental factor, causes refract ve myop c sh ft n emmetrop c male schoolch ldren, and is related with statistically significant increase in both AUX and K readings Key words: Myopia, myopic shift, progression, emmetropia, reading, close- work, b ometry, refract on1

EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR

Yıl 1998, Cilt: 5 Sayı: 2, - , 01.04.1998

Öz

Amaç: Emetrop gözlerde yoğun okumanın miyopi gelişimi üzerindeki etkisinin 7 yıl süreli prospektif araştırılması. Metod: Yaş ortalamaları 12.70 olan, günde ortalama 6 saat okuma-yakın çalışma yapan 77 erkek ortaokul öğrencisinin 97 gözü ile (1. Grup), yaş ortalamaları 13.31 olan, okumayan ve sanayi mesleklerinde çalışan 36 çırağın 72 gözü (2. Grup=kontrol) 18 ay arayla sikloplejik refraksiyon (SKP-R) ve ultrasonik biyometrik ölçümler yapılarak karşılaştırıldı. Bulgular: Birinci grupta sikloplejik refraksiyona göre 97 gözün 68 (%72.3)'inde miyopiye kayma oldu. Yine 1.Grupta 18 ay arayla alınan SKP-R, keratometre (K), ön kamara derinliği (ÖKD) ve aksiyel uzunluk (AU) ölçümlerinde anlamlı artış vardı (her üç değer için p=0.0001). İkinci grupta ise, K değerlerindeki artış dışında hem refraksiyondaki hem de biyometrik parametrelerdeki fark anlamsızdı. Sonuç: Çalışmamızın ön sonuçları, önemlL bLr çevresel faktör olan okuma-yazmanın emetrop öğrencilerde miyopi yönünde refraksiyon değişimi yaptığını ve bu değişimin hem ÖKD ve AU hem de K değerindeki artma ile birlikte olduğunu göstermiştir. Anahtar kelimeler: Miyopi, miyopik kayma, ilerleme, emetropi, okuma, yakın çalışma, biometri, refraksiyon

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. İbrahim F. Hepşen Bu kişi benim

Dr. Cem Evereklioğlu Bu kişi benim

Dr.hüseyin Bayramlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Hepşen, D. İ. F., Evereklioğlu, D. C., & Bayramlar, D. (1998). EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR. Journal of Turgut Ozal Medical Center, 5(2).
AMA Hepşen DİF, Evereklioğlu DC, Bayramlar D. EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR. Turgut Özal Tıp Merk Derg. Nisan 1998;5(2).
Chicago Hepşen, Dr. İbrahim F., Dr. Cem Evereklioğlu, ve Dr.hüseyin Bayramlar. “EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 5, sy. 2 (Nisan 1998).
EndNote Hepşen DİF, Evereklioğlu DC, Bayramlar D (01 Nisan 1998) EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR. Journal of Turgut Ozal Medical Center 5 2
IEEE D. İ. F. Hepşen, D. C. Evereklioğlu, ve D. Bayramlar, “EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR”, Turgut Özal Tıp Merk Derg, c. 5, sy. 2, 1998.
ISNAD Hepşen, Dr. İbrahim F. vd. “EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 5/2 (Nisan 1998).
JAMA Hepşen DİF, Evereklioğlu DC, Bayramlar D. EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR. Turgut Özal Tıp Merk Derg. 1998;5.
MLA Hepşen, Dr. İbrahim F. vd. “EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR”. Journal of Turgut Ozal Medical Center, c. 5, sy. 2, 1998.
Vancouver Hepşen DİF, Evereklioğlu DC, Bayramlar D. EMETROP ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE YOĞUN OKUMANIN MİYOPİ OLUŞUMUNA ETKİSİNİN PROSPEKTİF İNCELENMESİ: İLK SONUÇLAR. Turgut Özal Tıp Merk Derg. 1998;5(2).