Bu çalışmada üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinde kullanılabilecek sosyal beceri psiko-eğitim programının hazırlanması ve öğrencilerin sosyal becerileri üzerinde etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma Burdur Bilim Sanat Merkezinde eğitim gören üstün yetenekli 24 (12 öğrenci deney, 12 öğrenci kontrol grubu) ortaokul öğrencisi ile yürütülen bir deneysel çalışmadır. Çalışmanın veri toplama aşamasında üstün yetenekli ortaokul öğrencileri için geliştirilen sosyal beceri ölçeği kullanılmıştır. Deneysel çalışmanın etkililiğini test etmede parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları incelendiğinde üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin sosyal becerilerini artırmak için geliştirilen psiko-eğitim programı 10 hafta uygulanmış, öntest, sontest ve izleme ölçümleri sonrasında yapılan analizlerle geliştirilen psiko-eğitim programının üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin sosyal becerilerini artırmada etkili olduğu ortaya koyulmuştur.
0355-NAP-16
In this study, it is aimed to prepare a social skill program that can be used for gifted middle school students. In this context, this study is an experimental study conducted with 24 gifted middle school students (12 students experimental group, 12 students control group) studying at Burdur Science and Arts Center (SAC). In the study, the social skill scale developed for gifted secondary school students was used. Mann Whitney U test and Wilcoxon Signed Ranks Test, which are non-parametric tests, were used to test the effectiveness of the experimental study. As a result of the psycho-education program developed to increase the social skills of gifted middle school students was implemented for 10 weeks. After the pre-test, post-test and follow-up measurements, it has been shown that it is an effective program for increasing the social skills of gifted middle school students.
Burdur MAKÜ Scientific Research Projects Commission
0355-NAP-16
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 0355-NAP-16 |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 61 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.