Fractions have great importance for primary students in mathematics education and are one of the most problematic concepts they encounter in their school life. This research study aimed to examine the effectiveness of a game-based app (Slice Fractions) to help students to develop their academic performance and self-efficacy in fraction skills during distance education. A total of 142 fourth grade students from eight different classes participated to the study. A quasi-experimental method was used to assess the impact of the Slice Fractions game on student learning and self-efficacy of the concept of fractions in the fourth-grade math course. The self-efficacy scale and the diagnose test for fractions were applied to the fourth-grade students. The results showed that the students in the game group had significantly better learning performance in fractions than students in the non-game group. Similarly, the students in the game group had significantly better self-efficacy in fractions than students in the non-game group.
Matematik eğitiminde büyük önem taşıyan kesirler konusu ilköğretim öğrencilerinin okul hayatlarında karşılaştıkları en problemli kavramlardan birisidir. Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim sırasında oyun tabanlı bir uygulamanın (Slice Fractions) öğrencilerin kesirler konusundaki akademik performanslarını ve öz yeterliklerini ne denli geliştirmelerine olanak sağladığını incelemektir. Araştırmaya sekiz farklı sınıftan toplam 142 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışmada yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılarak Slice Fractions oyununun öğrencilerin kesirler kavramını öğrenmesinde ve öz-yeterlik konusunda etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere kesirler öz-yeterlik ölçeği ve kesirler başarı testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, oyun grubundaki öğrencilerin, oyun oynamayan gruptaki öğrencilere göre kesirlerde önemli ölçüde daha iyi öğrenme performansına ve daha iyi öz-yeterliğe sahip oldukları sonucuna varılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2021 |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 63 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.