BibTex RIS Kaynak Göster

THE INVESTIGATION OF PROFESSIONAL BURNOUT LEVEL OF TEACHERS WORKING WITH STUDENTS WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 47 - 67, 01.06.2016

Öz

The goal of the study is to examine professional burnout level of teachers working at special education schools. Relational screening model was used for the study. The study sample included 147 teachers from various geographical regions of Turkey. “Teacher Professional Burnout Inventory” was used in order to measure teachers’ burnout level. Demographic data of the teachers was collected by means of personal data form designed by the study authors. Study findings show that professional burnout level of teachers working at special education schools is below moderate level while professional burnout differs significantly in terms of several variables including perceived economic status, colleague support, being appreciated by superiors and perceived fitness to working at special education. It was also found out that gender, working duration at special education and income satisfaction are not significantly related to professional burnout level

OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 47 - 67, 01.06.2016

Öz

Araştırmanın amacı, özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma örneklemi Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde görev yapan 147 öğretmenden oluşmuştur. Öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini belirlemek amacıyla, “Öğretmen Mesleki Tükenmişlik Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmenlerin demografik bilgileri araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgiler formu ile elde edilmiştir. Araştırmada, özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin orta değerin altında olduğu ve mesleki tükenmişliğin; öğretmenlerin kendilerini gördükleri ekonomik düzeye ve iş arkadaşlarından destek alma, üstlerinden takdir göreme ve özel eğitim okulunda çalışmayı kendine uygun görme değişkenlerine göre durumuna göre anlamlı şekilde farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Öte yandan, cinsiyet, otistik çocuklar eğitim merkezinde çalışma süresi, yaş, ücretten memnun olma değişkenleri ile mesleki tükenmişlik arasındaki farkı ise anlamlı olmadığı bulunmuştur

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28GA56SY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Yavuz Bu kişi benim

Hasan Özgür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yavuz, M., & Özgür, H. (2016). OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 47-67.
AMA Yavuz M, Özgür H. OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2016;18(2):47-67.
Chicago Yavuz, Mehmet, ve Hasan Özgür. “OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, sy. 2 (Haziran 2016): 47-67.
EndNote Yavuz M, Özgür H (01 Haziran 2016) OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 2 47–67.
IEEE M. Yavuz ve H. Özgür, “OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 18, sy. 2, ss. 47–67, 2016.
ISNAD Yavuz, Mehmet - Özgür, Hasan. “OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/2 (Haziran 2016), 47-67.
JAMA Yavuz M, Özgür H. OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18:47–67.
MLA Yavuz, Mehmet ve Hasan Özgür. “OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 18, sy. 2, 2016, ss. 47-67.
Vancouver Yavuz M, Özgür H. OTİSTİK SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18(2):47-6.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.