BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONSHIP BETWEEN THE GENERAL ATTITUDE OF THE ONLINE CONSUMER REVIEWS AND WORD OF MOUTH MARKETING

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 117 - 134, 01.03.2016

Öz

Although previous researchs revealed that consumers affect each other through word of mouth marketing (WOMM), there are not enough researchs on online reviews as a new environment with the development of the internet efficiency and its impact on the. For this purpose the relationship between the general attitude toward the online consumer review and the dimensions of WOMM -positive and negative WOMMhas been investigated. Moreover, the mediating role of intention of buying on the this relationship has been evaluated. The participants were selected by quota sampling method and 500 students were selected from Trakya University. The data were collected at the same point of time (cross-sectional data) and the survey consisted of 43 questions. The data collected were analyzed by using SPSS STATISTIC and AMOS 21 programs. As a result of this research, it is found that there’s a significant relationship between general attitudes toward online consumer reviews and positive WOMM. However, a significant relationship between the general attitude toward online consumer reviews and negative WOMM could not be identified. It has been concluded that intention of buying has a mediating role on the relationship of general attitude toward online consumer reviews and positive WOMM

ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 117 - 134, 01.03.2016

Öz

Tüketicilerin ağızdan ağza pazarlama (AAP) yoluyla birbirlerini etkiledikleri daha önce yapılan araştırmalarda ortaya çıkarılmasına rağmen, internetin gelişimi ile birlikte yeni bir ortam olan online yorumların etkinliği ve AAP üzerindeki etkisi hakkında yeterince araştırma yapılmadığı görülmektedir. Bu amaç doğrultusunda online tüketici yorumlarına ait genel tutum ile AAP’nın boyutları olan pozitif ve negatif AAP arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Ayrıca bu ilişkide satın alma niyetinin aracılık rolüyle ilgili tespitler yapılmıştır. Kota örnekleme yöntemiyle Trakya Üniversitesi’nden 500 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Veriler 43 sorudan oluşan anket yöntemiyle ve anlık olarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi için SPSS 21.0 ve AMOS 21 programları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda online tüketici yorumlarına ait genel tutum ile pozitif AAP arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmesine rağmen, online tüketici yorumlarına ait genel tutum ile negatif AAP arasında anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. Satın alma niyetinin online tüketici yorumlarına ait genel tutum ile pozitif AAP arasındaki ilişkide aracılık etkisine sahip olduğu tespit edilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53BG42VZ
Bölüm Makale
Yazarlar

Çağatay Akdoğan Bu kişi benim

Ayşe Akyol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akdoğan, Ç., & Akyol, A. (2016). ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 117-134.
AMA Akdoğan Ç, Akyol A. ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2016;18(1):117-134.
Chicago Akdoğan, Çağatay, ve Ayşe Akyol. “ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, sy. 1 (Mart 2016): 117-34.
EndNote Akdoğan Ç, Akyol A (01 Mart 2016) ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 1 117–134.
IEEE Ç. Akdoğan ve A. Akyol, “ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 18, sy. 1, ss. 117–134, 2016.
ISNAD Akdoğan, Çağatay - Akyol, Ayşe. “ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (Mart 2016), 117-134.
JAMA Akdoğan Ç, Akyol A. ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18:117–134.
MLA Akdoğan, Çağatay ve Ayşe Akyol. “ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 18, sy. 1, 2016, ss. 117-34.
Vancouver Akdoğan Ç, Akyol A. ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARINA AİT GENEL TUTUM İLE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA ARASINDAKİ İLİŞKİ. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18(1):117-34.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.