BibTex RIS Kaynak Göster

USE OF VIBRATO FOR VIOLIN IN THE 20TH CENTURY

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 241 - 249, 01.03.2016

Öz

Nowadays, vibrato, which is an important technique in terms of teaching and performing, had a difficult and complicated process throghout the history. In violin performance and training, vibrato, whose use has increasingly become important and clear, has discussed, in this research, by using literature review in terms of history, development of pedagogy, performance, musical notation and physical science. The result of this research shows that in 16th, 17th,18th centuries, vibrato was not preferable technique, In the 19th century, vibrato was both affected by the previous centuries and played a role as a bridge to the 20th century. Towards the end of the 20th century, use of vibrato has increased radically, however approaching the 21th century, it has not been prefered by certain groups

KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 241 - 249, 01.03.2016

Öz

Günümüzde, öğretimi ve icrası açısından önemli bir teknik olan vibrato, tarih boyunca zor ve karmaşık bir süreç geçirmiştir. Keman icrasında ve eğitiminde, kullanımı gittikçe netleşen ve önem kazanan vibrato, bu araştırmada literatür tarama yöntemi kullanılarak; tarihsel açıdan, pedagojideki gelişmi açısından, icra açısından, nota üzerindeki gösterimi açısından ve fizik bilimi araştırmaları açısından ele alınmıştır. Araştırma sonucunda; 16., 17. ve 18. yüzyıllarda “vibrato” nun pek tercih edilmediği görülmüştür. 19. yüzyılın, hem önceki yüzyıllardan etkilendiği hem de 20. yüzyıla bir köprü niteliğinde olduğu, 20. yüzyılın sonlarına doğru ise eski yüzyıllara göre kullanımının büyük ölçüde arttığı fakat 21. yüzyıla yaklaştıkça kullanımının bazı gruplar tarafından tercih edilmediği görülmüştür

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39TZ25BG
Bölüm Makale
Yazarlar

Beyzagül Kapçak Işıksungur Bu kişi benim

Şeyda Çilden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kapçak Işıksungur, B., & Çilden, Ş. (2016). KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 241-249.
AMA Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş. KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2016;18(1):241-249.
Chicago Kapçak Işıksungur, Beyzagül, ve Şeyda Çilden. “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, sy. 1 (Mart 2016): 241-49.
EndNote Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş (01 Mart 2016) KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 1 241–249.
IEEE B. Kapçak Işıksungur ve Ş. Çilden, “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”, Trakya University Journal of Social Science, c. 18, sy. 1, ss. 241–249, 2016.
ISNAD Kapçak Işıksungur, Beyzagül - Çilden, Şeyda. “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (Mart 2016), 241-249.
JAMA Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş. KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18:241–249.
MLA Kapçak Işıksungur, Beyzagül ve Şeyda Çilden. “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 18, sy. 1, 2016, ss. 241-9.
Vancouver Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş. KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18(1):241-9.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.