BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION IN TERM OF SOME SOCIAL VERIABLES OF LEVEL OF KNOWLEDGE BASED APPROACH FOR SCIENCE EVENTS IN LIFE

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 121 - 137, 01.06.2015

Öz

The purpose of this study is based on investigation in term of some social veriations of level of knowledge based approach for science events in life. In order to develop the scale, an item pool of 37 questions has been created with the assistance of a group of science and technology teachers of secondary schools. An expert opinion has been asked and an experiment form has been prepared with the items determined to be appropriate for the goal of the research. The developed form has been pre-examined in order to ascertain whether the
questions are understandable or not. To determine the reliability and validity of the
assessment instrument, a pre-experiment study has been done and total correlation coefficient
and item-remainder correlation coefficient have been calculated for the scale development
statistics on the data gathered from the implementation of the first draft form, and four items
have not been found to be significant. In order to check over the discriminative power of
items, t test has been applied between upper and lower quarters and according to this analysis,
one item has not been found to be significant, and all the unsignificant items have been
removed from the scale. According to the item analysis done with these two methods, the
final version of the scale has been created and Cronbach’s and Rulon’s coefficients have been
found to be 0.85 and 0.87, respectively. Prepared according to this scale; Knowledge-based
approach of science in daily life events were allowed to examine in term of some social
variables.

GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 121 - 137, 01.06.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, insanların günlük yaşamdaki fen olaylarının bilgi temelli yaklaşım düzeylerinin toplumsal bazı değişkenler açısından incelenmesine dayanmaktadır. Bu bilgilerin ölçülmesi amacıyla ilköğretim okullarında görev yapan bir grup fen ve teknoloji öğretmenlerinin yardımlarıyla 37 sorudan oluşan madde havuzu oluşturuldu. Hazırlanan maddelere ilişkin uzman görüşü alınmış ve araştırmanın amacına uygun olduğuna karar verilen maddelerden oluşan deneme formu hazırlandı. Geliştirilen form ön incelemeden geçirilerek soruların anlaşılır olup olmadığı tespit edilmeye çalışıldı. Ölçme aracının güvenirliğini ve geçerliğini tespit etmek amacıyla ön deneme çalışması yapılmış ve ilk taslak formunun uygulanmasından elde edilen veriler üzerinde ölçek geliştirme istatistikleri olarak rit (madde-total korelasyon) ve rir (madde-remainder) katsayıları hesaplanarak dört madde manidar bulunmamıştır. Maddelerinde ayırt etme gücünü sınamak amacıyla üst ve alt çeyrekler arası t testi uygulanmış, bu analize göre bir madde manidar bulunmayarak tüm manidar bulunmayan maddeler ölçekten çıkarıldı. Bu iki yöntemle yapılan madde analizine göre ölçeğin son halini oluşturmuş ve ölçeğin Cronbach ve Rulon katsayıları sırasıyla 0,85 ve 0,87 olarak bulundu. Hazırlanan bu ölçeğe göre günlük yaşamdaki bazı fen olaylarının bilgi temelli yaklaşım düzeylerinin toplumsal bazı değişkenler açısından incelenmesi sağlandı

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44FZ59KA
Bölüm Makale
Yazarlar

İsmail Kılıç Bu kişi benim

Tuğba Ünal Bu kişi benim

Demirali Yaşar Ergin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, İ., Ünal, T., & Ergin, D. Y. (2015). GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 121-137.
AMA Kılıç İ, Ünal T, Ergin DY. GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2015;17(2):121-137.
Chicago Kılıç, İsmail, Tuğba Ünal, ve Demirali Yaşar Ergin. “GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17, sy. 2 (Haziran 2015): 121-37.
EndNote Kılıç İ, Ünal T, Ergin DY (01 Haziran 2015) GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 2 121–137.
IEEE İ. Kılıç, T. Ünal, ve D. Y. Ergin, “GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 17, sy. 2, ss. 121–137, 2015.
ISNAD Kılıç, İsmail vd. “GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/2 (Haziran 2015), 121-137.
JAMA Kılıç İ, Ünal T, Ergin DY. GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17:121–137.
MLA Kılıç, İsmail vd. “GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 17, sy. 2, 2015, ss. 121-37.
Vancouver Kılıç İ, Ünal T, Ergin DY. GÜNLÜK YAŞAMDAKİ FEN OLAYLARININ BİLGİ TEMELLİ YAKLAŞIM DÜZEYLERİNİN TOPLUMSAL BAZI DEĞİŞKENLER AÇIŞINDAN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17(2):121-37.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.