BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF CONCEPTUAL CHANGE TEXTS REDUCING MISCONCEPTIONS IN SOCIAL STUDIES

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 163 - 176, 01.06.2014

Öz

The aim of this study determine the effect of conceptual change texts to reducing students’ misconceptions in social studies. One group of poor experimental with pretestposttest design used in this study. The Study group consisted of 15th units of 4th grade students who study in connected to the city center of Yılmazkoy primary school in 20122013 academic year. The criteria selection of sampling and easily accessible sampling methods was used to selected study group. Middle socio-economic level have been identified as a criterion to selection of the study group. As the data collection tool developed by researchers Word Association Test has been used in study. Descriptive analysis was used to analyze data and Break Point technique was used to analysis of which developed by Bahar (1999). As a result of study has been shown that conceptual change texts effective to reducing students’ misconceptions and misdescription

KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 163 - 176, 01.06.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin sosyal bilgiler dersindeki kavram yanılgılarını gidermeye etkisini belirlemektir. Araştırmada, zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Aydın il merkezine bağlı Yılmazköy İlkokulu’nda 2012-2013 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 15 tane 4. sınıfı öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma grubunun seçiminde ölçüt olarak orta sosyoekonomik düzeye sahip olması belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış olup, verilerin analizinde Bahar (1999) tarafından geliştirilen Kesme Noktası (KN) tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını ve kavramlar hakkındaki yanlış tanımlamalarını gidermede etkili olduğu görülmüştür

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45AJ56VG
Bölüm Makale
Yazarlar

Soner Aladağ Bu kişi benim

Eyüp Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aladağ, S., & Yılmaz, E. (2014). KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 163-176.
AMA Aladağ S, Yılmaz E. KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2014;16(2):163-176.
Chicago Aladağ, Soner, ve Eyüp Yılmaz. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, sy. 2 (Haziran 2014): 163-76.
EndNote Aladağ S, Yılmaz E (01 Haziran 2014) KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 2 163–176.
IEEE S. Aladağ ve E. Yılmaz, “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 16, sy. 2, ss. 163–176, 2014.
ISNAD Aladağ, Soner - Yılmaz, Eyüp. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/2 (Haziran 2014), 163-176.
JAMA Aladağ S, Yılmaz E. KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. 2014;16:163–176.
MLA Aladağ, Soner ve Eyüp Yılmaz. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 16, sy. 2, 2014, ss. 163-76.
Vancouver Aladağ S, Yılmaz E. KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. 2014;16(2):163-76.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.