BibTex RIS Kaynak Göster

PLACE OF VIOLONCELLO IN AZERBAIJAN COMPOSERS WORKS

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 1, 33 - 46, 01.03.2014

Öz

In this study, the creativity of Azerbaijan music was the object of research not only in Azerbaijan. Foreign researchers showed interest in this field as well. The first compositions of violoncello music was written by the first professional composer Asaf Zeynally between years of 1920-1930. They are known as “Koyunlar”, “Mugamsayagı” and”Ninni” When the composers of Azerbaijan created compositions, they also composed the main theme for the violoncello at the same time. These composers are Suleyman. Aleskerov, Fikret Amirov, Sabir Aliyev, Musa Mirzoyev, Tofik Bakihanov, Vasif Adıgozalov, Firengiz Alizadeh Oktay Zülfügarov. The conclusion: In this study the place of violoncello in the works of Azerbaijan composers and history of the pieces of Azerbaijan composers were investigated

AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 1, 33 - 46, 01.03.2014

Öz

Bu araştırmada, Azerbaycan bestecilerinin eserlerinde yaratıcılığın sadece Azerbaycan sınırlarında değil, O'nun sınırlarından uzaklarda da yapıldığı, yabancı araştırmacıların araştırma objesi olarak belirlenmiştir. Azerbaycan müziğinde viyolonsel alanında yazılan ilk besteler, ilk Profesyonel Besteci Asaf Zeynallı tarafından 1920-1930 yılları arasında yazılmıştır. Bu eserlerin başında “Koyunlar”, “Mugamsayağı” ve “Ninni” gelmektedir. Azerbaycan bestecileri yazdıkları eserlerin temaları üzerinde viyolonsel için de eserler bestelemişlerdir. Bu besteciler; Süleyman Aleskerov, Fikret Amirov, Sabir ALiyev, Musa Mirzoyev, Tofik Bakihanov, Vasıf Adıgözelov, Firengiz Alizade ve Oktay Zülfigarov’dur. Sonuç olarak bu araştırmada, Azerbaycan bestecilerinin eserlerinde viyolonselin yerinin anlaşılabilmesi ve Azerbaycan bestecilerine ait eserlerin tarihçesinin doğru algılanabilmesi için yapılabilecekler incelenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22EK65UH
Bölüm Makale
Yazarlar

Leyli Akbarova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbarova, L. (2014). AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 33-46.
AMA Akbarova L. AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2014;16(1):33-46.
Chicago Akbarova, Leyli. “AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, sy. 1 (Mart 2014): 33-46.
EndNote Akbarova L (01 Mart 2014) AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 1 33–46.
IEEE L. Akbarova, “AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 16, sy. 1, ss. 33–46, 2014.
ISNAD Akbarova, Leyli. “AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/1 (Mart 2014), 33-46.
JAMA Akbarova L. AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2014;16:33–46.
MLA Akbarova, Leyli. “AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 16, sy. 1, 2014, ss. 33-46.
Vancouver Akbarova L. AZERBAYCAN BESTECİLERİNİN ESERLERİNDE VİYOLONSELİN YERİ. Trakya University Journal of Social Science. 2014;16(1):33-46.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.