BibTex RIS Kaynak Göster

A CASE STUDY ON FINANCIAL DISADVANTAGES OF MERGERS & ACQUISITIONS OF THE AIRLINE INDUSTRY

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 1, 203 - 224, 01.03.2014

Öz

To survive in the markets which are rapidly globalizing and where the borders are getting invisible, to move a step ahead in the competition with rival firms, mergers and acquisitions are one of the first agenda item of international companies. In recent years, in the World and also in parallel with the developments in the World, rapidly increasing merger and acquisitions are observed in Turkey. Airline Transportation and the Transportation Sector; is one of the sectors
where competition, technological change and investment in fixed capital are intense.
In this article, Turkey's two largest companies in the aviation sector, Turkish
Airlines and Pegasus, merger and acquisition and sales operations that performed
respectively with Air Bosnia and Izair, were examined in the light of the financial
statements.

HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 1, 203 - 224, 01.03.2014

Öz

Hızla küreselleşen ve sınırların görünmez olduğu piyasalarda hayatta
kalabilmek ve rakip firmalarla olan rekabette bir adım öne geçmek için, şirket
birleşmeleri ve satın-almalar uluslararası firmaların gündem maddelerinden biri
haline gelmiştir. Son yıllarda hem Dünya’da hem de Dünya’daki gelişmelere paralel
olarak Türkiye’de süratle artan şirket birleşme ve satın almaları gözlemlenmektedir.
Havayolu Ulaştırma ve Taşımacılık Sektörü ise; rekabetin, teknolojik
değişimin ve sabit sermaye yatırımının en yoğun olduğu sektörlerden biridir. Bu
makalede de havacılık sektöründe Türkiye’nin en büyük iki şirketi, Türk Hava
Yolları ve Pegasus’un, sırası ile Air Bosnia ve İzair ile gerçekleştirdikleri birleşme
ve satın-alma operasyonları, mali tablolar ışığında incelenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83ZH83PC
Bölüm Makale
Yazarlar

İlyas Turğay Bu kişi benim

Hazar Dördüncü Bu kişi benim

Tuncel Öz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turğay, İ., Dördüncü, H., & Öz, T. (2014). HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 203-224.
AMA Turğay İ, Dördüncü H, Öz T. HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2014;16(1):203-224.
Chicago Turğay, İlyas, Hazar Dördüncü, ve Tuncel Öz. “HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, sy. 1 (Mart 2014): 203-24.
EndNote Turğay İ, Dördüncü H, Öz T (01 Mart 2014) HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 1 203–224.
IEEE İ. Turğay, H. Dördüncü, ve T. Öz, “HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 16, sy. 1, ss. 203–224, 2014.
ISNAD Turğay, İlyas vd. “HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/1 (Mart 2014), 203-224.
JAMA Turğay İ, Dördüncü H, Öz T. HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2014;16:203–224.
MLA Turğay, İlyas vd. “HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 16, sy. 1, 2014, ss. 203-24.
Vancouver Turğay İ, Dördüncü H, Öz T. HAVAYOLU SEKTÖRÜNDE BİRLEŞME VE SATIN ALMALARIN MALİ DEZAVANTAJLARININ ÖRNEK OLAY ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2014;16(1):203-24.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.