BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY OF SCALING WITH RANKING JUDGMENT METHOD ON CHARACTERISTIC OF EFFECTIVE TEACHER

Yıl 2013, Cilt: 15 Sayı: 1, 311 - 330, 01.03.2013

Öz

This study is conducted are descriptive and order of importance to determine the characteristics of effective teachers. Population of the study is 1087 teachers and 167 elementary school principals whom working in the academic year 2011-2012 the province of Kilis. Research sample consists of 229 teachers and 34 managers. "Effective Teacher Characteristics Form" which include seven item given to the participants were asked to rank these features. Teachers in this study, as the first feature of effective teachers "create a behavioral model is ideal for students" feature, last in the "high expectations of the students have to learn and you can succeed in" feature, which they understood. School administrators during the first property of the effective teachers "education-teaching-related issues, in cooperation with the work" feature, ranked last in the "high expectations of the students have to learn and you can succeed in" feature to see it

ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI

Yıl 2013, Cilt: 15 Sayı: 1, 311 - 330, 01.03.2013

Öz

Tarama modeline dayalı betimsel nitelikli bu araştırmada, etkili öğretmen özelliklerinin önem sırasının katılımcıların görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Kilis il merkezinde görev yapan 1087 öğretmen ve 167 ilköğretim okulu yöneticisi; örneklemini ise 229 öğretmen ve 34 yönetici oluşturmaktadır. Katılımcılara 7 maddeden oluşan “Etkili Öğretmen Özellikleri Formu” verilerek bu özellikleri sıralamaları istenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin, etkili öğretmen özelliği olarak ilk sırada “öğrenciler için ideal bir davranış modeli oluşturmaları” özelliğini; son sırada ise “öğrencilerin öğrenebileceği ve başarabileceğine ilişkin yüksek beklentilere sahip olmaları” özelliğini gösterdikleri anlaşılmıştır. Okul yöneticileri ise etkili öğretmen özelliğinin ilk sırasında “eğitim-öğretimle ilgili konularda, işbirliği içinde çalışmaları” özelliğini görürlerken, son sırada ise “öğrencilerin öğrenebileceği ve başarabileceğine ilişkin yüksek beklentilere sahip olmaları” özelliğini görmektedirler

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96ZY43VK
Bölüm Makale
Yazarlar

Metin Özkan Bu kişi benim

H. İsmail Arslantaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan, M., & Arslantaş, H. İ. (2013). ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 311-330.
AMA Özkan M, Arslantaş Hİ. ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2013;15(1):311-330.
Chicago Özkan, Metin, ve H. İsmail Arslantaş. “ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15, sy. 1 (Mart 2013): 311-30.
EndNote Özkan M, Arslantaş Hİ (01 Mart 2013) ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 1 311–330.
IEEE M. Özkan ve H. İ. Arslantaş, “ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI”, Trakya University Journal of Social Science, c. 15, sy. 1, ss. 311–330, 2013.
ISNAD Özkan, Metin - Arslantaş, H. İsmail. “ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15/1 (Mart 2013), 311-330.
JAMA Özkan M, Arslantaş Hİ. ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI. Trakya University Journal of Social Science. 2013;15:311–330.
MLA Özkan, Metin ve H. İsmail Arslantaş. “ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 15, sy. 1, 2013, ss. 311-30.
Vancouver Özkan M, Arslantaş Hİ. ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE SIRALAMA YÖNTEMİYLE BİR ÖLÇEKLEME ÇALIŞMASI. Trakya University Journal of Social Science. 2013;15(1):311-30.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.