BibTex RIS Kaynak Göster

EDUCATION AND ECONOMIC GROWTH IN HISTORICAL PERSPECTIVE OF TURKEY: TRESHOLD AUTOREGRESSIVE APPROACH

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 1 - 35, 01.06.2011

Öz

This study investigates the existence of nonlinear relationship between
tertiary education and economic growth in the period of the Republic of Turkey,
using annual time series data from 1924 to 2009. The econometric approach of this
paper is based on the threshold autoregressive (TAR) model. The empirical results
show evidence of one threshold value and the graduates of tertiary education have a
positive contribution to economic growth above this value. The findings of this
study exhibit that the government must be invest much more for the higher
education to promote the development of the Turkish economy.

TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 1 - 35, 01.06.2011

Öz

Bu çalışma, Türkiye Cumhuriyeti için 1924-2009 dönemi yıllık zaman serisi
verilerini kullanarak yükseköğretim ve ekonomik büyüme arasındaki doğrusal
olmayan ilişkinin varlığını araştırmaktadır. Çalışmanın ekonometrik yaklaşımı eşik
otoregresif (TAR) modeline dayanmaktadır. Görgül sonuçlar, bir eşik değerinin
varlığını ve yüksek öğretim mezunu sayısının ancak bu eşiğin üstünde olması
durumunda ekonomik büyümeye pozitif katkısının olduğunu ortaya koymuştur. Eşik
altında olduğunda ise katkının ters işaretli olduğu görülmektedir. Çalışmanın
bulguları, eğitimin ekonomik büyümenin önemli bir bileşeni olduğunu da
göstermiştir. Bu da eğitim politikalarını düzenlerken, büyümeyi hızlandıracak insan
sermayesini oluşturmak için eğitim yatırımlarının önemini vurgulamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA67FU99NS
Bölüm Makale
Yazarlar

İşıl Akgül Bu kişi benim

Selin Ö Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akgül, İ., & Koç, S. Ö. (2011). TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 1-35.
AMA Akgül İ, Koç SÖ. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2011;13(2):1-35.
Chicago Akgül, İşıl, ve Selin Ö Koç. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13, sy. 2 (Haziran 2011): 1-35.
EndNote Akgül İ, Koç SÖ (01 Haziran 2011) TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13 2 1–35.
IEEE İ. Akgül ve S. Ö. Koç, “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”, Trakya University Journal of Social Science, c. 13, sy. 2, ss. 1–35, 2011.
ISNAD Akgül, İşıl - Koç, Selin Ö. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13/2 (Haziran 2011), 1-35.
JAMA Akgül İ, Koç SÖ. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya University Journal of Social Science. 2011;13:1–35.
MLA Akgül, İşıl ve Selin Ö Koç. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 13, sy. 2, 2011, ss. 1-35.
Vancouver Akgül İ, Koç SÖ. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya University Journal of Social Science. 2011;13(2):1-35.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.