This study investigates the existence of nonlinear relationship between
tertiary education and economic growth in the period of the Republic of Turkey,
using annual time series data from 1924 to 2009. The econometric approach of this
paper is based on the threshold autoregressive (TAR) model. The empirical results
show evidence of one threshold value and the graduates of tertiary education have a
positive contribution to economic growth above this value. The findings of this
study exhibit that the government must be invest much more for the higher
education to promote the development of the Turkish economy.
Turkey Human capital Education Economic growth Nonlinearity Threshold TAR model
Bu çalışma, Türkiye Cumhuriyeti için 1924-2009 dönemi yıllık zaman serisi
verilerini kullanarak yükseköğretim ve ekonomik büyüme arasındaki doğrusal
olmayan ilişkinin varlığını araştırmaktadır. Çalışmanın ekonometrik yaklaşımı eşik
otoregresif (TAR) modeline dayanmaktadır. Görgül sonuçlar, bir eşik değerinin
varlığını ve yüksek öğretim mezunu sayısının ancak bu eşiğin üstünde olması
durumunda ekonomik büyümeye pozitif katkısının olduğunu ortaya koymuştur. Eşik
altında olduğunda ise katkının ters işaretli olduğu görülmektedir. Çalışmanın
bulguları, eğitimin ekonomik büyümenin önemli bir bileşeni olduğunu da
göstermiştir. Bu da eğitim politikalarını düzenlerken, büyümeyi hızlandıracak insan
sermayesini oluşturmak için eğitim yatırımlarının önemini vurgulamaktadır.
Türkiye Beşeri sermaye Eğitim Ekonomik büyüme Doğrusal olmama Eşik TAR model
Diğer ID | JA67FU99NS |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 2 |