Nowadays, teacher candidates will be individuals who will direct the new century in many aspects. This situation will make them obliged to bring in higher level knowledge and skills constantly and growingly throughout their lives. The students they are going to train should be able to compete with the individuals of other countries successfully in this global economy based on information. The students should be raised as individuals who can question, see the cause-effect relationships and make logical connections between them and find out the real problems and solve them. To reach this target, one of the significant issues to emphasize is the science of biology and the other is biology education. In our country, in order to raise individuals with mentioned skills we need to improve the present sciences of biology education and infrastructure of biology education more and
reach the level of developed countries.
The first thing to do for this aim is to develop a biology teaching program from the
present biology teaching infrastructure in a way that we can benefit extensively and apply
new methods acceptable in modern education system. In this study, the necessity of biology
learning on our lives is argued.
Günümüzde öğretmen adayları yeni yüzyılımıza her bakımdan yön verecek bireyler olacaktır. Bu durum, onlara yaşadıkları süre içinde, sürekli ve gittikçe artan bir biçimde daha üst düzeylerde bilgi ve beceri kazandırmayı zorunlu hale getirecektir. Onların yetiştireceği öğrenciler, bilgiye dayalı küresel ekonomide diğer ülkelerin bireyleriyle başarılı bir biçimde yarışabilmelidir. Öğrenciler sorgulayabilen, neden-sonuç ilişkilerini görüp bunlar arasında mantıklı bağlar kurabilen ve gerçek problemleri anlayıp çözebilen bireyler olarak yetiştirilmelidir. Bu hedefe ulaşmak için üzerinde durulması gereken önemli hususlardan biri biyoloji bilimi ve bir diğeri biyoloji eğitimidir. Ülkemizde belirtilen niteliklere sahip bireyleri yetiştirmek için mevcut olan biyoloji bilimleri öğrenimini ve biyoloji eğitim alt yapımızı daha da iyileştirmek, gelişmiş ülkelerdeki düzeyi yakalamak gerekir. Bunun için yapılacak ilk iş; halen var olan biyoloji öğretim alt yapısından en üst düzeyde yararlanacak biçimde çağdaş ölçütlere sahip biyoloji öğretim programı geliştirmek ve çağdaş eğitim sistemine uygun yeni yöntemler uygulamaktır. Bu çalışmada, yaşamımızda biyoloji öğrenmenin gerekliliği tartışılmıştır.
Diğer ID | JA59JN85EU |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 1 |