BibTex RIS Kaynak Göster

CREATIVE WRITING OF STUDENTS WITH COMPUTER IN GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE COURSE

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 249 - 261, 01.06.2010

Öz

The aim of this study is to show that beginner students in Turkish universities are able to write creatively though their knowledge of the foreign language is limited. Students will be given a text designed in a computer-assisted project in German writing courses. Students will be asked to develop and finalize a text in the computer environment whose introductory part is give. These texts are sent to the course instructor via e-mail. The instructor underlines the errors in the texts and sends them back to students. Students correct their errors with their classmates. They ask for the help of the instructor whenever they cannot correct an error. This method aims to ensure that students become aware of their errors and learn from errors, to develop text production and eliminate – to an extent – the paralysis experienced throughout the writing process. The samples indicate that students can be creative, and that they are free in planning and word choice

KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 249 - 261, 01.06.2010

Öz

Bu çalışma başlangıç düzeyinde olan Türk üniversite öğrencilerinin sınırlı yabancı dil bilgileri ile yaratıcı yazabildiklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Almanca yazılı anlatım derslerinde uygulanan bilgisayar destekli projede üretilen bir metin türü örneklerle verilecektir. Öğrenciler bilgisayar ortamında başlangıcı verilen bir metni geliştirip sonlandıracaklardır. Üretilen metin e-posta ile öğretim elemanına gönderilmektedir. Öğretim elemanı metnin içindeki yanlışların altını çizip metni eposta ile geri göndermektedir. Öğrenci metnindeki yanlışları arkadaşı ile düzeltmektedir. Öğrenciler düzeltemedikleri yanlışları öğretim elemanına da sormaktadır. Bu yöntem ile öğrencilerin yanlışlarını görüp, yanlışlarından öğrenmelerini sağlamak, metin üretimini desteklemek ve yazma sırasında oluşan çekingenliğin belli bir ölçüde hafifletilmesi amaçlanmaktadır. Verilen örneklere dayanarak öğrencilerin yaratıcı olabildikleri, plan yapma ve kelime seçiminde özgür kalabildikleri söylenebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63PK98HY
Bölüm Makale
Yazarlar

Seyyare Duman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Duman, S. (2010). KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 249-261.
AMA Duman S. KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2010;12(2):249-261.
Chicago Duman, Seyyare. “KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 2 (Haziran 2010): 249-61.
EndNote Duman S (01 Haziran 2010) KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 2 249–261.
IEEE S. Duman, “KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS”, Trakya University Journal of Social Science, c. 12, sy. 2, ss. 249–261, 2010.
ISNAD Duman, Seyyare. “KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/2 (Haziran 2010), 249-261.
JAMA Duman S. KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12:249–261.
MLA Duman, Seyyare. “KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 2, 2010, ss. 249-61.
Vancouver Duman S. KREATIVES SCHREIBEN DER STUDENTEN IM DAF-UNTERRICHT MIT HILFE DES COMPUTERS. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12(2):249-61.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.