BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF FAMILIES IN THE ACHIEVEMENT OF STUDENTS AT SECONDARY EDUCATION

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 262 - 271, 01.06.2010

Öz

The achievement of a student is the progress the student makes in reaching the defined objectives in the school and the grade the student is and the courses she / he takes. However, it is evident that, in contemporary sense, the concept of achievement cannot be classified in terms of the academic success since it includes non-cognitive behaviors such as interests, personal qualities and attitudes as well as cognitive behaviors such as knowledge and skills. The student‘s achievement is mainly based on the contribution made by a family. The achievement of a student does not only occur as a result of a teacher-student interaction at school. The parents can make significant contributions to complete their children‘s school activities. In this study, the existing situations between the achievements of students, the attitudes of their families and the reasons of communication gap are investigated and some suggestions believed to have a positive effect on a student‘s success have been developed

ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 2, 262 - 271, 01.06.2010

Öz

Öğrencinin başarısı, öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiş sonuçlara ulaşmada göstermiş olduğu ilerlemedir. Ancak çağdaş anlamda başarı kavramının akademik başarı ile sınıflandırılamayacağı, bilgi ve beceri gibi bilişsel davranışlar kadar, ilgiler, kişilik özellikleri ve tutumlar gibi bilişsel olmayan davranışları da içerdiği görülmektedir. Aile katılımı, öğrencilerin okul başarısına etki eden en önemli etmenlerden biridir. Öğrencilerin okul başarısı sadece okulda öğretmen - öğrenci etkileşimi sonucunda gerçekleşmemektedir. Ebeveynler de çocuklarına okuldaki etkinlikleri tamamlayıcı nitelikte çok önemli
katkılar sunabilirler. Bu çalışmada, öğrenci başarısı-aile tutumu arasındaki mevcut
durum, iletişim kopukluğunun sebepleri ve öğrenci başarısına etki edeceğine
inanılan bazı öneriler geliştirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92MG34DC
Bölüm Makale
Yazarlar

Nurcan Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan, N. (2010). ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 262-271.
AMA Özkan N. ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2010;12(2):262-271.
Chicago Özkan, Nurcan. “ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 2 (Haziran 2010): 262-71.
EndNote Özkan N (01 Haziran 2010) ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 2 262–271.
IEEE N. Özkan, “ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 12, sy. 2, ss. 262–271, 2010.
ISNAD Özkan, Nurcan. “ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/2 (Haziran 2010), 262-271.
JAMA Özkan N. ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12:262–271.
MLA Özkan, Nurcan. “ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 2, 2010, ss. 262-71.
Vancouver Özkan N. ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12(2):262-71.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.