BibTex RIS Kaynak Göster

EDUCATION OF VALUES: TRANSMISSION OF VALUES IN THE HISTORY ACADEMIC PROGRAM PREPARED ACCORDING TO CONSTRUCTIVIST APPROACH

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 32 - 51, 01.03.2010

Öz

In recent years, within the curriculum modifications, education of values and transmission of values bears more important. In this study, it is tried to determine whether the process about value transmission can be made in the objectives, explanation and acquisitions of 9th and 10th grade history academic programs prepared according to constructivist approach. Value expressions are also involved in history academic programs accepted in the process lasting until the latest curriculum modification in republican period. It is seen that the new program does not show any big difference when it is compared to the former history programs in terms of transmission of values

DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 32 - 51, 01.03.2010

Öz

Son yıllarda yapılan müfredat değişikliklerinde değer eğitimi ve değer aktarımı daha da önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Bu çalışmada yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan 9 ve 10. sınıf tarih programları içerik analizi yapılarak programların; amaç, açıklama ve kazanımlarında değer aktarımı ile ilgili işleyişin yapılıp yapılmadığı ile ilgili tespitlerde bulunulmaya çalışılmıştır. Ayrıca cumhuriyet döneminde, son müfredat değişikliğine kadarki süreçte kabul edilen tarih programlarında yer alan değer ifadelerine de yer verilmiştir. Değer aktarımı açısından yeni programın, eski tarih programlarına göre büyük bir farklılık göstermediği görülmüştür

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95SE79GJ
Bölüm Makale
Yazarlar

Kadir Ulusoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulusoy, K. (2010). DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 32-51.
AMA Ulusoy K. DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2010;12(1):32-51.
Chicago Ulusoy, Kadir. “DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Mart 2010): 32-51.
EndNote Ulusoy K (01 Mart 2010) DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 32–51.
IEEE K. Ulusoy, “DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI”, Trakya University Journal of Social Science, c. 12, sy. 1, ss. 32–51, 2010.
ISNAD Ulusoy, Kadir. “DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Mart 2010), 32-51.
JAMA Ulusoy K. DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12:32–51.
MLA Ulusoy, Kadir. “DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2010, ss. 32-51.
Vancouver Ulusoy K. DEĞER EĞİTİMİ: DAVRANIŞÇI VE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANAN TARİH PROGRAMLARINDA DEĞER AKTARIMI. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12(1):32-51.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.