BibTex RIS Kaynak Göster

REASONS OF PRIVATE BRAND PRODUCTS BUYING PREFERENCES OF CONSUMERS: AN INVESTIGAION IN MERSIN

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 305 - 324, 01.03.2010

Öz

Private labelling which is a current trend in the retailing creates opportunities for retailers and be successful in terms of consumers because of their advantages. The aim of this study is to explore the reasons of private labelled products buying preferences of consumers living in Mersin. Because of this aim, a face to face survey was conducted to 405 consumers living in Mersin. The data were analyzed and by comparing thought of consumers’ about manufacturer and private brand products, it has been tried to detect the factors effective for the preference of private brand products

TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 305 - 324, 01.03.2010

Öz

Perakendecilikte güncel bir uygulama olan, ürünlerin kendi markaları ile pazarlanması eğilimlerini ifade eden perakendeci markalı ürünler, perakendeciler açısından yeni fırsatlar oluşturmakta ve tüketicilere sağladığı avantajlardan açısından da başarılı sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu ürünleri tercih etme nedenlerini incelemek hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Mersin’de yaşayan 405 tüketici ile yüz yüze görüşme tekniğiyle anketler uygulanmıştır. Veriler analiz edilmiş ve tüketicilerin, üretici ve perakendeci markalı ürünler hakkındaki düşüncelerinin karşılaştırılması yoluyla perakendeci markalı ürünleri tercih etmelerinde etkili olan faktörler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74ZM23HU
Bölüm Makale
Yazarlar

Ercan Çiçek Bu kişi benim

Kalender Özcan Atılgan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çiçek, E., & Atılgan, K. Ö. (2010). TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 305-324.
AMA Çiçek E, Atılgan KÖ. TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2010;12(1):305-324.
Chicago Çiçek, Ercan, ve Kalender Özcan Atılgan. “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Mart 2010): 305-24.
EndNote Çiçek E, Atılgan KÖ (01 Mart 2010) TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 305–324.
IEEE E. Çiçek ve K. Ö. Atılgan, “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”, Trakya University Journal of Social Science, c. 12, sy. 1, ss. 305–324, 2010.
ISNAD Çiçek, Ercan - Atılgan, Kalender Özcan. “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Mart 2010), 305-324.
JAMA Çiçek E, Atılgan KÖ. TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12:305–324.
MLA Çiçek, Ercan ve Kalender Özcan Atılgan. “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2010, ss. 305-24.
Vancouver Çiçek E, Atılgan KÖ. TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETME NEDENLERİ: MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2010;12(1):305-24.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.