BibTex RIS Kaynak Göster

THE ISSUE WHY THE STUDENTS IN GERMAN LANGUAGE TEACHING DEPARTMENT CAN NOT USE PREPOSITIONS IN GERMAN LANGUAGE APPROPRIATELY

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 2, 41 - 62, 01.06.2009

Öz

This study began as a result of observing the fact that competence of Undergraduate German Language students whose native language is Turkish cannot be brought a desired level in using Prepositions of Place and Direction in German Language, although they receive preparatory class education in German Language for a year. In this study, in order to investigate the causes of this problem, first, the
Course Book Optimal A1, A2, and B1 used in German Language Preparatory
Classes in 2007-2008 Academic Year was examined, and the issue what kind of
methodological approach was made use of in teaching the subject of prepositions in
this book was investigated thoroughly, and then, grammar books used in parallel to
the course book were analyzed as well, and the question why the German Language
Students who receive preparatory Class Education for one year have difficulty in
using prepositions in German Language was tried to be answered.
As a conclusion, solutions for answers were tried to be developed for the
issue of how the prepositions of place and direction can be taught in a more effective
and permanent way.

SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 2, 41 - 62, 01.06.2009

Öz

Bu araştırma ana dili Türkçe olan Almanca lisans programı öğrencilerinin bir yıl Almanca hazırlık eğitimi almalarına rağmen Almancadaki yaklaşma ve bulunma halini doğru kullanma yetkinliklerinin istenilen düzeye getirilemediğinin gözlemlenmesi üzerine başlatılmıştır. Bu sorunun kaynağına inebilmek için bu çalışmada ilk önce 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Almanca hazırlık sınıflarında kullanılmış olan kurs kitabı Optimal A1, A2 ve B1 incelenmiş, bu kaynakta Almancadaki ilgeçler/edatlar konusunun ne tür bir yöntemsel yaklaşım ile öğretilmeye çalışıldığı irdelenmiş, daha sonra Optimal Almanca kurs kitabına ek olarak kullanılan dil bilgisi kitapları analiz edilerek, bir yıl hazırlık eğitimi alan Almanca bölümü öğrencilerinin Almancadaki ilgeçleri/edatları kullanmada neden zorlandıkları sorusuna bir cevap aranmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak ana dili Türkçe olan öğrencilere bir ismin Almancadaki yaklaşma ve bulunma halinin nasıl daha etkin ve kalıcı öğretilebileceği konusunda çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27PH26ZG
Bölüm Makale
Yazarlar

Sevinç Sakarya Maden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sakarya Maden, S. (2009). SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 41-62.
AMA Sakarya Maden S. SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2009;11(2):41-62.
Chicago Sakarya Maden, Sevinç. “SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 2 (Haziran 2009): 41-62.
EndNote Sakarya Maden S (01 Haziran 2009) SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 2 41–62.
IEEE S. Sakarya Maden, “SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN”, Trakya University Journal of Social Science, c. 11, sy. 2, ss. 41–62, 2009.
ISNAD Sakarya Maden, Sevinç. “SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/2 (Haziran 2009), 41-62.
JAMA Sakarya Maden S. SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN. Trakya University Journal of Social Science. 2009;11:41–62.
MLA Sakarya Maden, Sevinç. “SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 2, 2009, ss. 41-62.
Vancouver Sakarya Maden S. SPRACHUNSICHERHEITSGRÜNDE TÜRKISCHER DEUTSCHSTUDIERENDEN IM GEBRAUCH DER PRÄPOSITIONEN IM DEUTSCHEN. Trakya University Journal of Social Science. 2009;11(2):41-62.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.