Thinking by images and designing images are the ancient intellectual process of humanity. Designed or perceived images are the basic concepts which create art which is a process of creating images. This process is shaped by artists and periods. The artist reflects his own world of emotion and thought by using the images resulting from his perceptional and imaginative world. The artists' process of image creation is similar to that of children. Both of them create their images which are heavily under the influence of their senses and experiences. Imaginary thinking improves the creativity. Therefore it can be concluded that self-confident and creative children are to be trained if a great deal of importance is given to imaginary thinking in art classes
İmgelerle düşünme ve imgeler tasarlama insanlığın en eski düşünsel süreçlerindendir. Duyularla algılanan veya zihinde tasarlanan imgeler, sanatı vareden temel kavramlardandır. Sanat, imgeler tasarlama ve oluşturma sürecidir. Bu süreç sanatçıya ve döneme göre şekillenir. Sanatçı, kendi imgelerini oluşturarak duygu-düşünce dünyasını kendi algı ve kurgu dünyasına göre yansıtır. Sanatçı ile çocuğun imgeler oluşturma süreci benzerdir. İkisi de duyumlarından ve yaşantılarından etkilenerek imgeler oluşturur. İmgesel düşünme yaratıcılığı geliştirir. Sanat eğitiminde imgesel düşünme ve tasarıma geniş yer verilmesi durumunda kendinden emin, kalıpları yıkan, üretici bireyler yetişir
Diğer ID | JA84FS92RY |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2 |