BibTex RIS Kaynak Göster

EINE UNTERSUCHUNG ÜBER DIE URSACHEN DER DEFIZITE HINSICHTLICH DER INTERAKTIVEN SPRACHKOMPETENZ DER ANGEHENDEN DAF-LEHRER AN DER UNIVERSITÄT TRAKYA

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 1, 105 - 132, 01.03.2009

Öz

Aufgrund der Feststellung einer Voruntersuchung, dass türkische DaF-Studierende
an der Universität Trakya selbst nach einem 4-jährigen deutschsprachigen
Studiengang hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz nicht das erstrebte
Niveau erreichen, wurde in dieser Studie der Unterricht anhand eines Fragebogens
in Bezug auf kommunikative Gestaltung analysiert, den Ursachen für die Defizite in
der interaktiven kommunikativen Sprechfertigkeit nachgegangen und erforscht, ob
die deutsche Sprache wirklich in den einzelnen Lehrveranstaltungen zur
Kommunikation eingesetzt wird. Daraus sollen konkrete Ansatzpunkte für eine
kommunikativfreudige Unterrichtsgestaltung in der Ausbildung türkischer DaFLehrerInnen
gefunden und dadurch in der Ausbildung angehender
DeutschlehererInnen hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz ein höheres
Niveau entwickelt werden.

TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 1, 105 - 132, 01.03.2009

Öz

Trakya Üniversitesi Almanca öğretmen adaylarının karşılıklı konuşma
yetkinliklerinin yeterli düzeyde geliştirilmediğinin bir ön araştırma neticesinde
tespiti üzerine, bu çalışmada derslerin ne ölçüde iletişimsel yaklaşıme dayalı
yürütüldüğü incelenmiş, bir anket ile sözlü bildirişim yetisinin neden yeterli düzeyde
gelişemediği ve Almanca öğretmenliği lisans programında yer alan derslerde
Almanca‘nın gerçekten iletişim aracı olarak kullanılıp kullanılmadığı araştırlmıştır.
Bu çalışmada, Almanca öğretmen adaylarının yetiştiriminde derslerin nasıl ders içi
iletişime dayalı düzenlenebileceğine ilişkin ip uçların verilmesi ve bu yolla yabancı
dilde karşılıklı konuşma yetisi daha üst düzeyde gelişmiş Almanca öğretmenlerinin
yetiştirimi amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89GG35KC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sevinç Maden Bu kişi benim

Akkız Coşkun Bu kişi benim

Derya Kanca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Maden, S., Coşkun, A., & Kanca, D. (2009). TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 105-132.
AMA Maden S, Coşkun A, Kanca D. TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2009;11(1):105-132.
Chicago Maden, Sevinç, Akkız Coşkun, ve Derya Kanca. “TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 1 (Mart 2009): 105-32.
EndNote Maden S, Coşkun A, Kanca D (01 Mart 2009) TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 1 105–132.
IEEE S. Maden, A. Coşkun, ve D. Kanca, “TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA”, Trakya University Journal of Social Science, c. 11, sy. 1, ss. 105–132, 2009.
ISNAD Maden, Sevinç vd. “TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (Mart 2009), 105-132.
JAMA Maden S, Coşkun A, Kanca D. TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2009;11:105–132.
MLA Maden, Sevinç vd. “TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 1, 2009, ss. 105-32.
Vancouver Maden S, Coşkun A, Kanca D. TRAKYA ÜNIVERSITESI ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILIKLI KONUŞMA YETISININ NEDEN YETERLI DÜZEYDE GELIŞMEDIĞINE İLIŞKIN BIR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2009;11(1):105-32.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.