Aufgrund der Feststellung einer Voruntersuchung, dass türkische DaF-Studierende
an der Universität Trakya selbst nach einem 4-jährigen deutschsprachigen
Studiengang hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz nicht das erstrebte
Niveau erreichen, wurde in dieser Studie der Unterricht anhand eines Fragebogens
in Bezug auf kommunikative Gestaltung analysiert, den Ursachen für die Defizite in
der interaktiven kommunikativen Sprechfertigkeit nachgegangen und erforscht, ob
die deutsche Sprache wirklich in den einzelnen Lehrveranstaltungen zur
Kommunikation eingesetzt wird. Daraus sollen konkrete Ansatzpunkte für eine
kommunikativfreudige Unterrichtsgestaltung in der Ausbildung türkischer DaFLehrerInnen
gefunden und dadurch in der Ausbildung angehender
DeutschlehererInnen hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz ein höheres
Niveau entwickelt werden.
Trakya Üniversitesi Almanca öğretmen adaylarının karşılıklı konuşma
yetkinliklerinin yeterli düzeyde geliştirilmediğinin bir ön araştırma neticesinde
tespiti üzerine, bu çalışmada derslerin ne ölçüde iletişimsel yaklaşıme dayalı
yürütüldüğü incelenmiş, bir anket ile sözlü bildirişim yetisinin neden yeterli düzeyde
gelişemediği ve Almanca öğretmenliği lisans programında yer alan derslerde
Almanca‘nın gerçekten iletişim aracı olarak kullanılıp kullanılmadığı araştırlmıştır.
Bu çalışmada, Almanca öğretmen adaylarının yetiştiriminde derslerin nasıl ders içi
iletişime dayalı düzenlenebileceğine ilişkin ip uçların verilmesi ve bu yolla yabancı
dilde karşılıklı konuşma yetisi daha üst düzeyde gelişmiş Almanca öğretmenlerinin
yetiştirimi amaçlamaktadır.
Diğer ID | JA89GG35KC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 1 |