BibTex RIS Kaynak Göster

Fairs as Traditional Periodic Commerce Places: A Case Study of Çanakkale

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 2, 217 - 245, 01.06.2008

Öz

Fairs were the commercial and entertainment places which had no alternatives particularly for rural society until recent date. Both shopping possibilities have increased and the entertainment culture has changed, the interest towards fairs has increased. Nowadays, there are 79 fairs which are arranged in throughout of country. Çanakkale which is our study are, is one of the cities in Turkey with its founded 15 fairs per year, which was found most fairs. In this process which is developing dependent on the urban, socio-economic and cultural developments, it is seen that fairs have decreased in the country and the spreading areas of fairs have been limited to the small cities and the provinces. Our research has been pointing importance of the fairs in Çanakkale for rural areas in respect of their social, cultural and economic points. On the other hand, it has been understood that fairs have an importance on local, regional and even national scale as a means of living of thousands of families. However, it has been determined that fairs show an order of dispersion from the aspect of time and place and they support the existences of each other as the parts of a trade system

GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 2, 217 - 245, 01.06.2008

Öz

Panayırlar, yakın geçmişe kadar özellikle kırsal kesimin alternatifi olmayan ticaret ve eğlence mekanlarıydı. Gerek alışveriş olanaklarının artması, gerekse eğlence kültürünün değişmesi ile panayırlara olan ilgi de azalmıştır. Günümüzde ülke genelinde düzenlenen 79 panayır vardır. Araştırma alanımız olan Çanakkale, bir yılın içinde kurulan 15 panayırı ile Türkiye’de en fazla panayır bulunan illerimizdendir. Kentsel, sosyo-ekonomik ve kültürel gelişmelere bağlı olarak gelişen süreçte, panayırların ülke genelinde azaldığı ve yayılış alanlarının küçük kentler ve taşra alanları ile sınırlı kaldığı görülmektedir. Araştırmamız, sosyal, kültürel ve ekonomik yönleriyle panayırların Çanakkale’de kırsal alanlar için hala taşıdığı önemi ortaya koymaktadır. Öte yandan panayırların binlerce ailenin geçim kaynağı olarak yerel, bölgesel hatta ulusal ölçekte bir öneme sahip olduğu anlaşılmıştır. Bununla birlikte panayırların, mekansal ve zamansal bir dağılış düzeni gösterdiği ve bir ticaret sisteminin parçaları olarak birbirlerinin varlığını destekledikleri saptanmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25SP49MF
Bölüm Makale
Yazarlar

Vedat Çalışkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çalışkan, V. (2008). GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 217-245.
AMA Çalışkan V. GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2008;10(2):217-245.
Chicago Çalışkan, Vedat. “GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, sy. 2 (Haziran 2008): 217-45.
EndNote Çalışkan V (01 Haziran 2008) GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 2 217–245.
IEEE V. Çalışkan, “GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 10, sy. 2, ss. 217–245, 2008.
ISNAD Çalışkan, Vedat. “GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/2 (Haziran 2008), 217-245.
JAMA Çalışkan V. GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. 2008;10:217–245.
MLA Çalışkan, Vedat. “GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 2, 2008, ss. 217-45.
Vancouver Çalışkan V. GELENEKSEL PERİYODİK TİCARET MEKANLARI OLARAK PANAYIRLAR: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. 2008;10(2):217-45.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.