BibTex RIS Kaynak Göster

NURETTİN TOPÇU’S OPINIONS ON EDUCATION

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 48 - 70, 01.06.2006

Öz

On the debate about, “Which method should be used in order to solve the educational matters?”, Topçu was supporting “The Tuba Ağacı Method.” Topçu was an Associate Proffesor who could not have gotton a chance of staying at the university, because he was an unfair critic of Kemalist ideology and the modernization process, Turkey had to achieve severely and. As a radical critic of the educational system within Turkey which he used to call “a system of useless memorizing”, Topçu had tried to constitute an alternatif educational program, beginning from the first grade of the primary school and ending at higher education. It seems Topçu’s great ideal on overcoming the “religion problem” in the country by creating a reform in the field of religious education has been underestimated because of the radical thoughts of the intellectual

NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 48 - 70, 01.06.2006

Öz

Nurettin Topçu, “Tuba Ağacı” yaklaşımının savunucularındandı. Aslında Doç Dr. unvanına sahip olmasına karşın, Kemalizm’e yönelttiği pek de haklı sayılamayacak ideolojik saldırılar sebebiyle, üniversite kürsüsünde yer bulamayan Topçu, eğitim konusunda patenti kendisine ait tezleri olan bir düşünürdü. Türk eğitim sistemini “ezberci niteliğinden” ötürü radikal bir dille eleştiren Topçu, üniversitenin önderlik ettiği muhafazakar bir yenileşme siyaseti izlenerek, ülkede artık yapısal nitelik kazanmış eğitim sorununu çözümleme idealini taşıyordu. Ülkedeki din çıkmazının dini eğitimde başlatılacak bir reformla aşılabileceğine değinen düşünürün temel tezleri, Topçu’nun radikal kişiliğine kurban gitmiş görünümündedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77GB58DM
Bölüm Makale
Yazarlar

A. Baran Dural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dural, A. B. (2006). NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 48-70.
AMA Dural AB. NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2006;8(2):48-70.
Chicago Dural, A. Baran. “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 2 (Haziran 2006): 48-70.
EndNote Dural AB (01 Haziran 2006) NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 2 48–70.
IEEE A. B. Dural, “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 8, sy. 2, ss. 48–70, 2006.
ISNAD Dural, A. Baran. “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/2 (Haziran 2006), 48-70.
JAMA Dural AB. NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2006;8:48–70.
MLA Dural, A. Baran. “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 2, 2006, ss. 48-70.
Vancouver Dural AB. NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya University Journal of Social Science. 2006;8(2):48-70.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.