BibTex RIS Kaynak Göster

The Role Of The Integrated Marketing Communications’ On Creating Brand Equity And Its Effects On The Company Performance: An Empirical Reserach On Bevarage Sector

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 13 - 32, 01.06.2005

Öz

This research documents a study of the components of integrated marketing
communications associated with company performance. In particular, the research objective is to
examine empirically the integrated marketing communications and its successful implementation
in Turkish Beverage Comapanies as evidenced by successful company performance and brand
equity, and to investigate variations in company performance which may be related to integrated
marketing communications.
In order to explore the relationship between integrated marketing communications and
company performance, a two phase research design was adopted and conducted in Turkish
Beverage Industry. First an exploratory phase was conducted in order to gain a clearer
understanding of key issues. Second, Reid (2002) scale was used to test the hypothesis. Data
generation was achieved through face to face interviews with a structered questionnaire.
Regression analysis found a significant effect of the level of integrated marketing
communications on the company performance and brand equity.

MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 2, 13 - 32, 01.06.2005

Öz

Bu çalışma, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenleri ile şirket performansı arasındaki
ilişkiyi incelemektedir. Daha spesifik olarak araştırmanın amacı, bütünleşik pazarlama iletişimi
ve Türkiye İçecek Sektörü’ndeki uygulamalarını ampirik olarak test etmek ve bütünleşik
pazarlama iletişimine bağlı olabilecek marka değeri ve şirket performansını değerlendirmektir.
Bütünleşik pazarlama iletişimi ile şirket performansı arasındaki ilişkiyi incelemek için iki
aşamalı bir araştırma tasarlanmış ve içecek sektöründe uygulanmıştır. Birinci aşamada, kavramın
ve kavrama yönelik temel niteliklerin daha iyi anlaşılabilmesi için keşfedici bir araştırma
yürütülmüştür. İkinci aşamada ise, Reid (2002) tarafından geliştirilmiş olan ölçek ile hipotezler
test edilmiştir. Veriler, anket formu kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır.
Çoklu Regresyon analizi sonuçlarına göre, bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenlerinin şirket
performansı ve marka değeri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47UH66HG
Bölüm Makale
Yazarlar

Özgür İlyas Korkut Bu kişi benim

Ayşe Akyol Bu kişi benim

Dilek Altaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korkut, Ö. İ., Akyol, A., & Altaş, D. (2005). MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 13-32.
AMA Korkut Öİ, Akyol A, Altaş D. MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. Haziran 2005;7(2):13-32.
Chicago Korkut, Özgür İlyas, Ayşe Akyol, ve Dilek Altaş. “MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, sy. 2 (Haziran 2005): 13-32.
EndNote Korkut Öİ, Akyol A, Altaş D (01 Haziran 2005) MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 2 13–32.
IEEE Ö. İ. Korkut, A. Akyol, ve D. Altaş, “MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA”, Trakya University Journal of Social Science, c. 7, sy. 2, ss. 13–32, 2005.
ISNAD Korkut, Özgür İlyas vd. “MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/2 (Haziran 2005), 13-32.
JAMA Korkut Öİ, Akyol A, Altaş D. MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2005;7:13–32.
MLA Korkut, Özgür İlyas vd. “MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 2, 2005, ss. 13-32.
Vancouver Korkut Öİ, Akyol A, Altaş D. MARKA DEĞERİ YARATMADA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ROLÜ VE ŞİRKET PERFORMANSINA ETKİSİ: İÇECEK SEKTÖRÜNDE UYGULAMALI BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2005;7(2):13-32.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.