BibTex RIS Kaynak Göster

PSYCHOLOGICAL AND SOCIAL ASPECTS OF THE CHILD LABOR QUESTION

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 30 - 49, 01.03.2004

Öz

Why do children work? Millions children around the world go to work instead of to school. Children of poorer parents do not tend to work more than others, but when they do work, they often work longer hours and under worse conditions They are less likely to find themselves participating in activities that would be attractive to parents advocating the educational functions of work. Children of the modern consumer society give many reasons for working but, the importance of money. However, money is not only about It is related to socializing, friends, and activities. This paper examine what child labor is, where and why kids work, and what can be done about the problem

ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 30 - 49, 01.03.2004

Öz

Çocuklar neden çalışıyorlar? Dünya genelinde milyonlarca çocuk okul yerine çalışmaya yönelmektedir. Yoksul ailelerin çocukları diğerlerine göre çalışmaya daha eğilimli olmamakla birlikte çalışmak zorunda kaldıkları görülmektedir. Bu çocuklar uzun çalışma sürelerinde ve kötü koşullarda çalışmaktadırlar. Çocuklar, çalışma hayatına genellikle daha az oranda kendi kendilerine katılmakta, bu noktada aileler için çocuğun çalışması önem taşımaktadır. Modern tüketim toplumunda çocuğun çalışması için çeşitli faktörler etkili olmaktadır ve en önemlisi de gelirdir. Bununla beraber gelir tek belirleyici faktör değildir. Sosyalleşme, arkadaş ve diğer aktiviteler önem kazanmaktadır. Bu araştırma; çocuk işgücünü, çocukların neden ve nerede çalıştıklarını ve bu problemin nasıl çözülebileceğini ortaya koymaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54YH66BR
Bölüm Makale
Yazarlar

Fatma Fidan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Fidan, F. (2004). ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 30-49.
AMA Fidan F. ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2004;6(1):30-49.
Chicago Fidan, Fatma. “ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2004): 30-49.
EndNote Fidan F (01 Mart 2004) ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6 1 30–49.
IEEE F. Fidan, “ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 6, sy. 1, ss. 30–49, 2004.
ISNAD Fidan, Fatma. “ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6/1 (Mart 2004), 30-49.
JAMA Fidan F. ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. 2004;6:30–49.
MLA Fidan, Fatma. “ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 1, 2004, ss. 30-49.
Vancouver Fidan F. ÇALIŞAN ÇOCUK OLGUSUNA SOSYO-PSİKOLOJİK BAKIŞ SANAYİDE ÇALIŞAN ÇOCUKLAR ÖRNEĞİ. Trakya University Journal of Social Science. 2004;6(1):30-49.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.