In this study,it has been studied on the students’ attitudes toward the lesson class of
drama in the programme of primary school teaching,Faculty of Education,Celal Bayar
Universty. Also it has been evaluated the levels of the students’ general attitudes towards
the lesson.
In this research,a scale of behaviour in the primary school drama lesson developed by
the researcher has been used as a means of collecting data.In analyzing the data, the
aritmethic mean and standart deviation have been determined and each behaviour
item.In terms of independent variations,to a t-test has been calculeted wheather there is
a difference in meaning determine each attitude item.
As a results, the attitude levels of the students for the ‘Class of Drama’ in primary
school students have been found significantly different for some independent
variables.Also,it has been found that students general attitude towards the class was
possitive.
Bu araştırmada, Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği
programında öğrenim gören öğrencilerin almış oldukları İlköğretimde Drama dersine ilişkin
tutumları çalışılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin derse ilişkin genel tutum düzeylerine de
bakılmıştır.
Araştırmada,veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ‘İlköğretimde
Drama Dersi Tutum Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde her bir tutum maddesi için
ortalama ve standart sapma değerleri bulunup yorumlanmıştır. Bazı bağımsız değişkenler
açısından,her bir tutum maddesinin ortalaması için anlamlı farklılığın olup olmadığını
belirlemek için t-testi hesaplanmıştır.
Analizlerin sonucunda, öğrencilerin ilköğretimde drama dersine ilişkin tutum
düzeylerinin öğretim şekli, cinsiyet ve okul başarı durumlarına göre farklılıklar
gösterdiği, genel olarak bakıldığında tüm öğrencilerin olumlu tutumlara sahip oldukları
görülmüştür.
Diğer ID | JA74UK88RD |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 2 |